اخبار داغ

به منظور اخذ مجوز از یونسکو؛

مطالعات منابع طبیعی پارک ملی "تندوره" به زودی آغاز می‌شود

مطالعات منابع طبیعی پارک ملی "تندوره" به زودی آغاز می‌شود
همتی گفت: بنا داریم گزارش مطالعات ذخیره گاه زیست کره را برای پارک ملی تندوره تهیه کرده و به دنبال اخذ موافقت نامه از یونسکو باشیم؛ اگر این اتفاق بیفتد و تندوره ثبت در یونسکو شود می‌توانیم از کمک های بین المللی برخوردار شویم و منطقه ما در سطح بین الملل مطرح می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تورج همتی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ با بیان اینکه هر شهرستان دارای یک سری شاخصه های توسعه و ویژگی های کلی است اظهار کرد: شاخص اصلی شهرستان درگز صنعت طبیعت گردی و جنبه های زیست محیطی آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی عنوان کرد: امروزه اقتصادی که بر پایه گردشگری و طبیعت گردی باشد یکی از مباحث ارزشمند هر کشوری به حساب می آید؛ پارک ملی تندوره یکی از موضوعات خاص درگز و سرمایه بزرگی است که آینه محیط زیست استان بوده و ارزش های بین المللی دارد؛ پرداختن به این ویژگی می تواند خیلی به بحث اقتصاد و معیشت پایدار مردم کمک کند.

,

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: عنصر حفاظت عنصر اصلی پارک های ملی است و رویکرد سازمان محیط زیست استفاده از نقش مردم و جوامع محلی، برای ارتقاء حفاظت است؛ توسعه پایدار و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای گردشگری در تحقق این امر نقش بسزایی دارد.

,

همتی تاکید کرد: مهم ترین برنامه ما در سال جاری برای شهرستان درگز، کامل کردن زیرساخت ها و بهره مند شدن از اقتصاد توریسم پارک ملی تندوره است؛ البته این پارک قابلیت ارتقاء به ذخیره گاه زیست کره را هم دارد که به نظر می رسد مردم و مسئولین از این مساله دور مانده اند.

,

وی افزود: بنا داریم با همکاری یکی از دانشگاه های مطرح استان، گزارش مطالعات ذخیره گاه زیست کره را برای پارک ملی تندوره تهیه کرده و پس از بررسی های کارشناسی، به دنبال اخذ موافقت نامه از یونسکو باشیم.

,

این مقام مسئول تبیین کرد: اگر این اتفاق بیفتد و تندوره ثبت در یونسکو شود علاوه بر اینکه می توانیم از کمک های بین المللی برخوردار شویم، منطقه ما در سطح بین الملل مطرح می شود و شاهد مطالعات و پژوهشهای دانشگاه های معتبر جهان خواهیم بود؛ در کشور ما ظرف نیم قرن اخیر 13 منطقه ثبت یونسکو شده اند.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده تصمیم داریم تا آخر سال تندوره را به یک بخش خصوصی ذی صلاح که از جنس مردم باشد واگذار کنیم؛ تلاش ما این است که تندوره را در مقیاس یک نگین ارزشمند جهانی ببینیم چرا که به اذعان گردشگران و محققان داخلی و خارجی، تندوره یک المان خاص از جغرافیای زیست محیطی در دنیاست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه