اخبار داغ

سرپرست بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان‌جنوبی خبر داد؛

بیمه رایگان بیش از یک میلیون نفر در کشور/ بیمه شده‌ها قبل از موعد حق بیمه پرداختی را قطع نکنند

بیمه رایگان بیش از یک میلیون نفر در کشور/ بیمه شده‌ها قبل از موعد حق بیمه پرداختی را قطع نکنند
اسدی گفت: بیمه شده‌ها به هیچ وجه با عدم پرداخت حق بیمه قبل از موعد مقرر ارتباط خود را با بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قطع نکنند چراکه در این صورت پس از بازنشستگی حقوق ماهیانه‌ای برای بیمه شده واریز نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا اسدی سرپرست بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، از بیمه رایگان یک میلیون و 400 هزار نفر در کشور خبر داد و گفت: برای بیمه این تعداد افراد که از دهک‌های پایین درآمدی هستند، دولت تامین اعتبار کرده و قرار است بیمه شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

بیمه رایگان شامل حال چه کسانی می‌شود؟

, بیمه رایگان شامل حال چه کسانی می‌شود؟, بیمه رایگان شامل حال چه کسانی می‌شود؟,

وی افزود: در راستای این بیمه تمام افرادی که طی 15 سال به دلیل مسائل مالی نتوانستند حق بیمه خود را پرداخت کنند، مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، فعالان صنایع دستی و گردشگری، بافندگان فرش و زنان بد سرپرست یا بی‌سرپرست عضو صندوق خرد زنان روستایی که زیر نظر جهاد کشاورزی فعال است که فاقد هرگونه بیمه هستند تحت حمایت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار می‌گیرند.

,

سرپرست بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سال اول تمام حق بیمه بیمه شده‌ها در سطح یک را دولت پرداخت می‌کند برای سال‌های بعد مقرر شده در اولین سال یک درصد از حق بیمه را بیمه شده پرداخت کند چهار درصد را دولت، سال دوم دو درصد حق بیمه را بیمه شده بدهد سه درصد را دولت و به همین ترتیب تا 5 سال حمایت از بیمه شده انجام شود.

,

اسدی با بیان این‌که برای خراسان‌جنوبی نیز سهمیه‌ای در این خصوص در نظر گرفته شده، عنوان کرد: رده سنی در نظر گرفته شده برای این بیمه 18 تا 50 سال است.

,

بیمه شده قبل از موعد مقرر حق بیمه پرداختی را قطع نکند

, بیمه شده قبل از موعد مقرر حق بیمه پرداختی را قطع نکند, بیمه شده قبل از موعد مقرر حق بیمه پرداختی را قطع نکند,

وی به عدم پرداخت حق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از طرف بیمه شده اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از بیمه شده‌های روستایی پس از پرداخت چند سال حق بیمه به دلایل نامشخص از پرداخت حق بیمه خودداری می‌کنند که در نتیجه این اقدام بیمه آنها به صورت خودکار قطع می‌شود.

,

سرپرست بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان‌جنوبی خطاب به روستائیانی که نسبت به بیمه خود در سال‌های گذشته و پرداخت حق بیمه برای چند سال اقدام کردند، تاکید کرد: به هیچ وجه با عدم پرداخت حق بیمه قبل از موعد مقرر ارتباط خود را با بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قطع نکنند و هر ساله بیمه را تمدید و حق بیمه را پرداخت کنند چراکه قبل از موعد 15 ساله اگر فرد بیمه را پرداخت نکند و ارتباطش با بیمه قطع شود تمام حق بیمه‌ای که طی سال‌های قبل پرداخت کرده از بین خواهد رفت و در نهایت پس از بازنشستگی حقوق ماهیانه‌ای برای بیمه شده واریز نخواهد شد.

,

اسدی خاطرنشان کرد: افرادی که از قبل بیمه شده هستند و برای چند سال حق بیمه را پرداخت نمی‌کنند اگر سن آنها بیش از 50 سال باشد نیز می‌توانند پرداخت حق بیمه را ادامه دهند چراکه از قبل سابقه بیمه دارند.

,

وی خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد بیمه شده‌های روستایی، کشاورزی و عشایر پس از چند سال پرداخت حق بیمه از پرداخت حق بیمه خودداری کرده و ادامه نمی‌دهند.

,

سرپرست بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان‌جنوبی افزود: از تمامی افراد روستایی، عشایر و کشاورز که هیچ بیمه‌ای ندارند و سن آنها بین 18 تا 50 سال است درخواست می‌شود تحت حمایت یکی از بیمه‌های اجتماعی قرار گیرند.

,

اسدی بیان کرد: در کشور برای بیمه‌های اجتماعی چهار صندوق داریم که شامل صندوق بازنشستگی کشوری، نیروهای مسلح، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر می‌شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه