اخبار داغ

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی:

۵۴۰۰ واحد احداثی سیل زدگان روستایی آماده بهره برداری شد

۵۴۰۰ واحد احداثی سیل زدگان روستایی آماده بهره برداری شد
محمدی گفت: این نهاد در سال گذشته توانست برای احداث شش هزار و 450 واحد مسکونی روستایی که بر اثر سیل تخریب شده بودند، سهمیه احداث دریافت کند که به زودی پنج هزار و 400 واحد تکمیل شده از آنها بهره برداری می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، علی محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خراسان شمالی 100 هزار و 231 واحد مسکن روستایی وجود دارد که تا به کنون بیش از 67 هزار و 500 واحد روستایی استان مقاوم سازی شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصر اترک,

محمدی گفت: از این تعداد سه هزار و 291 واحد آن از محل طرح ویژه، از سال گذشته تا به کنون مقاوم سازی شدند.

,

وی همچنین خاطر نشان کرد: این نهاد طی دو سال اخیر هشت هزار و 388 واحد که بر اثر سیل و زلزله تخریب شده بودند را نیز در سطح شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت بازسازی کرد.

,

وی در ادامه به وقوع سیل سال گذشته در استان نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با پیگیری های انجام شده، توانستیم برای احداث شش هزار و 450 واحد مسکونی که بر اثر سیل تخریب شده بودند سهمیه احداث واحد بگیریم.

,

محمدی اعلام کرد: از این تعداد، پنج هزار و 400واحد تکمیل شده اند که به زودی به بهره برداری می رسند.

,

وی یادآور شد: برای احداث این واحدهای تخریبی، نهاد رهبری 50 هزار تن سیمان رایگان اختصاص داد.

,

وی افزود: دولت نیز به آسیب دیدگان این اتفاق در استان 126 میلیارد تومان کمک بلاعوض اعطا کرد.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود عنوان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات ملی نیز برای روستاهای در معرض حوادث استان 35 میلیارد تومان اعتبار به منظور انجام اقدامات عمرانی از جمله مرمت معابر، اصلاح جداول  و جوی های آب و ... اختصاص یافت.

,

وی خاطر نشان کرد: برای عملیات آسفالت معابر 175 روستای استان نیز قیر رایگان به ارزش 18 میلیارد تومان دریافت کردیم که با آن، 125 کیلومتر از معابر روستایی استان آسفالت خواهیم کرد.

,

محمدی در خاتمه به صدور اسناد برای منازل روستایی نیز اشاره کرد و گفت: تا به کنون اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برای 76 هزار منزل واقع در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان سند ملکی صادر کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه