اخبار داغ

گزارشی از روند افزایشی ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی؛

افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج)/ بخش آی‌سی‌یو 3 راه‌اندازی شد

افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج)/ بخش آی‌سی‌یو 3 راه‌اندازی شد
رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند از راه‌اندازی بخش آی‌سی‌یو 3 در این بیمارستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، با آغاز فصل پاییز موج جدید ابتلا به کرونا در کشور و استان خراسان‌جنوبی شدت گرفته و از ابتدای مهرماه روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان قابل توجه است به گونه‌ای که طی دو هفته گذشته روزانه به طور میانگین بین 60 تا 140 آزمایش مثبت کرونا در استان خراسان‌جنوبی گزارش شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
علی‌رغم هشدارهای داده شده توسط پزشکان که در فصل پاییز به دلیل سردشدن هوا و شیوع ویروس آنفولانزا لازم است مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند اما به نظر می‌‍‌‌رسد مردم در حال حاضر نسبت به ابتدای شیوع بیماری کرونا بیخیال‌تر شده و گاهی شاهد عدم‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور غیرضروری مردم در بازار، سطح شهر و اماکن عمومی هستیم.
,
 
,
, ,
 
,
ابتلاهای خانوادگی به کرونا
, ابتلاهای خانوادگی به کرونا, ابتلاهای خانوادگی به کرونا,
 
,
فرشید عابدی متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خاورستان، از افزایش موارد ابتلای خانوادگی به کرونا در استان خبر داد و گفت: حدود دو هفته‌ای می‌شود که موج جدید بیماری کرونا آغاز شده و باعث شلوغی بیش از اندازه بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) بیرجند شده است.
,
 
,
وی از ابتلاهای خانوادگی در این موج از شیوع بیماری کرونا خبر داد و افزود: گاهی اوقات شاهد بستری شدن و ابتلای تمام اعضای یک خانواده به کرونا هستیم که این بسیار جای نگرانی دارد.
,
 
,
متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوچکترین اقدامی است که می‌توانیم برای نجات جان خودمان و اطرافیانمان انجام دهیم. حتما ماسک را به عنوان یک فریضه واجب در نظر بگیریم. چراکه اگر کرونا کنترل شود نیاز به اقدامات سخت‌گیرانه کمتر خواهد بود اما فعلا نیاز است که حتما از ماسک استفاده شود.
,
 
,
عابدی خاطرنشان کرد: استفاده از ضدعفونی‌های پایه الکلی فراموش نشود و فاصله ایمن که همان فاصله دو متری است حتما رعایت شود.
,
 
,
وی تأکید کرد: از هم استانی‌ها تقاضا می‌کنم پروتکل‌های بهداشتی را برای حفظ جان خود و اطرافیانشان به عنوان یک فریضه واجب رعایت کنند تا بتوانیم جامعه خودمان را نسبت به این ویروس ایمن کنیم.
,
 
,
, ,
 
,
افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج)
, افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج), افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج),
 
,
علیرضا محمودی‌راد رئیس بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) بیرجند نیز در گفت‌وگو با خاورستان، از افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) بیرجند خبر داد.
,
 
,
وی افزود: متأسفانه طی 10 روز گذشته تعداد بیماران بستری در بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) بیرجند از ۵۰ بیمار به ۱۱۳ بیمار افزایش پیدا کرده است.
,
 
,
رئیس بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) از راه‌اندازی بخش آی‌سی‌یو ۳ ویژه بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان خبر داد و گفت: این بخش آماده خدمت‌رسانی به بیماران نیازمند به کرونا و به ویژه خدمات پزشکی است.
,
 
,
محمودی‌راد عنوان کرد: با توجه به تعداد قابل توجه بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و با توجه به نیاز به تخت‌های ویژه بیشتر، نیاز به راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه احساس شد و توانستیم این بخش را به بهره‌برداری برسانیم.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه برای سیستم بهداشت و درمان هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد و مهم‌تر از همه خستگی و فرسودگی نیروها و کادر درمان را در پی خواهد داشت لذا از هم‌استانی‌ها تقاضا می‌کنم جهت حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان پروتکل‌های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، شستشوی مکرر دست‌ها و عدم‌حضور در تجمعات را رعایت کنند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.
,
 
,
, ,
 
,
محمد دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در آخرین آماری که مربوط به جمعه 18 مهر است، تعداد بیمارانی که با علائم حاد تنفسی در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند را 275 نفر اعلام کرد.
,
 
,
وی افزود: از این تعداد 141 بیمار مبتلای قطعی به کرونا هستند که 18 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و 6 نفر بدحال هستند.
,
 
,
شمار فوتی‌ها در استان به 180 مورد افزایش یافت
, شمار فوتی‌ها در استان به 180 مورد افزایش یافت, شمار فوتی‌ها در استان به 180 مورد افزایش یافت,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه 5  بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند و شمار فوتی‌ها در استان به 180 مورد افزایش یافته است.
,
 
,
, ,
 
,
بیماران کرونایی بدانند
, بیماران کرونایی بدانند, بیماران کرونایی بدانند,
 
,
مسعود ضیایی متخصص بیماری‌های عفونی نیز در گفت‌وگو با خاورستان به چند توصیه مهم برای بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: رژیم غذایی برای بیماران کرونایی مصرف فراوان مایعات از جمله آب، چای کمرنگ، دوغ، آب میوه و میوه تازه است.
,
 
,
وی افزود: به بیماران کرونایی توصیه می‌شود از مصرف شیر و آب میوه صنعتی خودداری کنند.
,
 
,
متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: در بحث غذا نیز بیماران کرونایی باید سوپ سبزیجات، سوپ مرغ، آش و غذاهای کم چرب، کم ادویه و شیرینی کم را در برنامه غذایی داشته باشند.
,
 
,
ضیایی عنوان کرد: از مصرف غذاهای سرخ شده خودداری شود و بیشتر غذاها به صورت کبابی، آبپز و با چاشنی مناسب صرف شود.
,
 
,
وی اظهار کرد: میوه، سبزی، نان و غلات سبوس‌دار، حبوبات، ماهی، مرغ و مصرف کم گوشت قرمز توصیه می‌شود.
,
 
,
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: مصرف انواع مغزها نظیر پسته، بادام و گردو به صورت میان وعده توصیه می‌شود.
,
 
,
ضیایی در مورد قرنطینه، تأکید کرد: بیماران کرونایی باید در اتاق جداگانه قرنطینه باشند. درِ اتاق بسته و پنجره باز و غذا در اتاق میل شود.
,
 
,
وی گفت: سرویس بهداشتی برای بیمار مبتلا به کرونا جداگانه باشد و در صورت استفاده مشترک با اعضای خانواده بعد از استفاده فرد مبتلا ضدعفونی شود.
,
 
,
متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: در زمان خروج از اتاق برای استفاده از سرویس بهداشتی از کفش روفرشی استفاده شود.
,
 
,
ضیایی به علائم هشدار و مراجعه به بیمارستان اشاره کرد و گفت: در صورت مشاهده تنگی نفس؛ تنفس دشوار، درد در قفسه سینه، سوزش یا احساس سنگینی در سینه، تشدید سرفه یا بروز سرفه‌های خلط دار، عدم قطع تب پس از پنج روز از آغاز بیماری و کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان مراجعه شود.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: به بیماران کرونایی توصیه می‌شود استراحت و خواب کافی داشته باشند، در صورت داشتن کپسول اکسیژن هر ساعت به مدت 15 دقیقه از اکسیژن استفاده شود، عرق آویشن، نعناع و بابونه تهیه شود و به جای آب در قلیان خاموش ریخته و هر دو ساعت به مدت 15 دقیقه استفاده شود، به مدت 6 تا 9 ساعت در شبانه‌روز به حالت سجده به روی شکم خوابیده تا ترشحات ریه تخلیه و ریه‌ها باز شود و داشتن روحیه شاد و پرهیز از افسردگی نیز از دیگر نکاتی است که توصیه می‌شود بیماران کرونایی رعایت کنند.
,
 
,
بنابراین گزارش؛ با توجه به این‌که روند افزایشی ابتلا به کرونا در کشور روز به روز در حال افزایش است می‌طلبد مسئولان مربوطه در این خصوص به طور اساسی چاره‌اندیشی کرده و مردم نیز پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
,
 
,
مقام معظم رهبری نیز 17 مهرماه به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فرمان دادند تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌های نیروهای مسلح با حداکثر ظرفیت در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گیرد که این فرمان توسط نیروهای مسلح اجرایی شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه