اخبار داغ

آخرین تحولات در سپاهان:

چرا نویدکیا شاگرد مارادونا را خواست؟

چرا نویدکیا شاگرد مارادونا را خواست؟
یکی از خرید های باشگاه سپاهان محمد رضا خلعتبری است؛ بازیکن با تکنیک که تجربه در تیم های چون شموشک نوشهر، پرسپولیس، ابومسلم، سایپا و شهرخودرو و همچنین تیم های الغرافه و  الوصل که در زمان حضورش در الوصل فرصت شاگردی دیگو مرارادونا  را نیز تجربه کرد، را دارد اما چرا نویدکیا این بازیکن را جذب کرده است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ یکی از ارادات مهم در تیم فوتبال سپاهان که به خوبی در لیگ نوزدهم رخ نشان داد، ضعف در  گل زنی تیم و ضربات آخر بود، ایرادی که این تیم را بسیار آزار داد و یکی از عمده دلیل های ناکامی این تیم به حساب آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

ایرادات در فاز هجومی سپاهان و برنامه های گل زنی این تیم به خوبی برای حریفان مشخص بود و در حالی که نقش اول حمله یعنی استنلی کی روش از روزهای اوج خود بسیار فاصله داشت، کار برای طلایی پوشان سخت شد.

,

محرم نویدکیا با حضور خود در باشگاه سپاهان نشان داد که با برنامه ریزی خوبی به اردوی طلایی پوشان آمده و از تیم و بازی تیم نیز شناخت خوبی دارد، محرم تلاش کرد ایرادات فصل گذشته را در تیم از بین برده و سبک تفکر خود را برای تیم حاکم کند؛ تنوع تاکتیکی و استفاده از عمق و همچنین گردش زیاد توپ به نظر مد نظر این مربی است.

,

در فاز هجومی طلایی پوشان، که نیاز به بازیکنان با ویژگی های مختلفی دارد؛ سپاهان با چند مشکل برای جذب بازیکن رو به رو است، در ابتدا بازیکنان نرمال به بالا آزاد خوبی وجود ندارد و همچنین برای جذب بازیکنان خارجی نیز منع جذب خارجی ها  دست و بال سپاهان را بسته  و از طرفی برای به خدمت گرفتن  برخی بازیکنان با گرید های نه چندان بالا نیز پول های زیادی لازم است، که جذب بازیکنان جدید را برای طلایی پوشان سخت کرده است.

,

البته به نظر نویدکیا بازیکنان متوسط که با روح جان در اختیار باشگاه هستند را به برخی بازیکنان که صرفا مسائل مادی آن ها را به این باشگاهو به آن باشگاه می برد ترجیح می دهد از این روست که نویدکیا سعی دارد بخشی از نیاز تیم به بازیکنان جدید را از تیم آکادمی این باشگاه تامین کند که در واقع مقدمه ای برای درآمدزایی باشگاه نیز به حساب می آید.

,

در این میان یکی از خرید های این باشگاه  محمد رضا خلعتبری است؛ بازیکن با تکنیک که تجربه در تیم های چون شموشک نوشهر، پرسپولیس، ابومسلم، سایپا و شهرخودرو و همچنین تیم های الغرافه و الوصل که در زمان حضورش در الوصل فرصت شاگردی دیگو مارادونا  را نیز تجربه کرد، حضور دارد اما چرا نویدکیا این بازیکن را جذب کرده است؟

,

شاید جواب این سوال را باید در ویژگی های خلعتبری پیدا کرد این بازیکن یک بازیکن باهوش و با تکنیک است و در تقابل های نفر به نفر بسیار موفق نشان داده است، علاوه بر آن این بازیکن علاوه بر شم گلزنی در قرار دادن خود در موقیت های سبز برای گلزنی بسیار هوشمند عمل می کند.

,

یکی دیگر از ویژگی های این بازیکنان پاس های خوب برای دیگر مهاجمان است که می تواند این بازیکنان را منحصر به فرد کند؛ علاوه بر این بازیکنی است که قدرت حفظ توپ دارد و همچنین اگر این بازیکنان را در خط جلو در کنار کی روش ببینیم مکمل یکدیگر به حساب »ی ایند.

,

البته این بازیکن در پست های دیگری نیز چون هافبک های بازی ساز و یا بازیکنی که در جلو دو هافبک دفاعی به کار گرفته شود نیز سابقه بازی و توانایی آن را دارد، خلعتبری برای سیستم های 4231 نیز یک بازیکن ایده ال به حساب می آید.

,

از این رو خلعتبری به نظر یک گزینه ایده ال برای تفکرات نویدکیا به حساب می آید که باید این خرید را یک خرید هوشمندانه به حساب آورد که می تواند ثمرات زیادی داشته باشد؛ البته این بازیکن در جنگ روانی در زمین نیز ید برتر به حساب می آید این در حالی است که سپاهان امسال با توجه به شرایطی که دارد از بازیکنان جوانی بهره خواهد برد که تعدادی از آن ها نیز به نظر فیکس شوند و این موضوع اهمیت نقش بازیکنان با تجربه در میدان را بیشتر خواهد کرد.

,

تفکری در سپاهان در حال شکل است که متفاوت با گذشته بوده و جذب بازیکنان صرفاً برای اسم و یا اینکه سرشناس هستند پایان یافته و نگاه به بازیکنانی است که در چارچوب تفکر تیمی این باشگاه قرار گیرند که این اتفاق در طلایی پوشان یک اتفاق مبارک است و می تواند موفقیت سپاهان را در آینده به همراه داشته باشد و تضمینی برای تکرار آن موفقیت باشد.

,

با این رویکرد سپاهان را به عنوان یک باشگاه که بیشتر از گذشته بازیکنان جوان را به فوتبال معرفی می کند، باید شناخت که علاوه بر درآمد زایی برای باشگاه می تواند روزنه هایی برای شکوفا شدن  پتانسیل بالای این استان در فوتبال را بیش تر از گذشته شامل شود.

,

طلایی پوشان که در روزهای سخت پایانی تمرینات بدن سازی هستند باید کمتر از یک ماه دیگر در لیگ بیستم به میدان بروند که با توجه به این مدت کم باید خود را هر چه سریع تر در شرایط مسابقه قرار دهند، از این رو انتظار می رود طلایی پوشان چند بازی تدارکاتی را در برنامه آماده سازی خود بگنجانند و به شرایط مسابقه برسند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه