اخبار داغ

روایتی از نشست فعالان رسانه‌ای خراسان جنوبی با رئیس مجمع نمایندگان مجلس؛

اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در دستور کار مجلس شورای اسلامی/ اقشار آسیب‌پذیر را دریابید

اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در دستور کار مجلس شورای اسلامی/ اقشار آسیب‌پذیر را دریابید
مدیران و فعالان رسانه‌ای خراسان جنوبی امروز با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،نشست هم‌اندیشی مدیران و فعالان رسانه‌ای خراسان جنوبی با حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

حسین خسروی نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار کرد: رسانه ها در ابعاد و زمینه های متفاوت می توانند موثر و نقش آفرین باشند و یکی از ارکان اصلی در شکل‌گیری تمدن اسلامی و پیشرفت هر جامعه ای هستند.

,

وی با تاکید بر اینکه امروز خبرنگاران و اصحاب رسانه در خط مقدم جنگ رسانه ای قرار دارند، گفت: در کشورداری و سیاست مداری اگر مسئولان بخواهند، موفق باشند رسانه یک پل ارتباطی هم بین مردم و مسئولان و هم برای انتقادات و پیشنهادات سازنده است.

,

بیان عملکرد 137 روزه

, بیان عملکرد 137 روزه, بیان عملکرد 137 روزه,

وی به عملکردش در ۱۳۷ روز گذشته از تشکیل مجلس یازدهم اشاره کرد و افزود: در این مدت حدود ۵۵ روز در مجلس و مابقی را در شهرستان های حوزه انتخابیه حضور داشتیم که تاکنون برگزاری ۶۰ جلسه قبل از ورود به مجلس یازدهم با مدیران کل و بازدید از واحد‌های صنعتی برای احصا و شناسایی مشکلات، تشکیل ۶۰ جلسه مجازی قبل از رسمیت یافتن مجلس با تعدادی از نمایندگان، دهگردشی، شرکت در جلسات شورای اداری شهرستان ها، بازید از بیمارستان‌ها و مراکز بهزیستی، معادن استان، مرز میل ۷۳ و کارخانه سیمان باقران، پیگیری و مکاتبه برای حل مشکلات کارخانه چدن خوسف و  ساخت زائرسرای استان در مشهد انجام شده است.

,

خسروی با یادآوری اینکه حدود سه هفته از ابتدای آغاز مجلس یازدهم به شکل گیری ارکان مجلس و کمیسیون ها و بررسی اعتبارنامه ها گذشت، تصریح کرد: در نهایت بنده در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی عضو شدم و تاکنون پیگیری و تصویب طرح قیر رایگان، اخذ مالیات از خانه های خالی و اختصاص کالابرگ برای کالاهای اساسی در مجلس تصویب شده است.

,

اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در دستور کار مجلس

, اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در دستور کار مجلس, اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در دستور کار مجلس,

نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که طرح ملی مسکن نیز در راه مجلس یازدهم است، ادامه داد: همچنین در حال حاضر اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در دستور کار مجلس است.

,

وی با اشاره به اینکه در حال پیگیری برای اختصاص مشوق هایی برای سرمایه گذاری در استان خراسان جنوبی هستیم، گفت: محور توسعه با پرهیز از جناح و گروه و قومیت ها به صورت ملی باشد و در همه موارد اصلح شایسته سالاری مورد توجه قرار گیرد.

,

دعوت از نمایندگان مجلس برای سفر به استان

, دعوت از نمایندگان مجلس برای سفر به استان, دعوت از نمایندگان مجلس برای سفر به استان,

خسروی از پیگیری برای سفر نمایندگان کمیسیون‌های مجلس یازدهم به استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: البته هدف ما حضور نمایندگان کمیسیون هایی شامل کشاورزی، معادن و آموزش است که در راستای ظرفیت های استان بتوانند موثر باشند.

,

رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت اقتصادی و روند تصاعدی قیمت‌ها در کشور، تأکید کرد: پیگیری معیشت و حل مشکلات اقتصادی در اولویت مجلس یازدهم قرار دارد چراکه اصل مهمی است که بنابر فرموده پیامبر(ص) هرکس معاش نداشته باشد، معاد هم ندارد.

,

فعالیت 127 رسانه در استان

, فعالیت 127 رسانه در استان, فعالیت 127 رسانه در استان,

ناصر نبی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه، با بیان اینکه نشریات استان طی چند سال گذشته در بخشی کمی و کیفی رشد خوبی داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۷ رسانه در قالب روزنامه‌، فصل نامه، دو هفته نامه، هفته نامه و پایگاه‌های خبری در استان وجود دارد.

,

وی از وجود ۱۶ سرپرستی خبرگزاری‌های سراسری و ۴۰ سرپرستی روزنامه در استان خبر داد و افزود: پیشرفت و ارتقای استان خراسان جنوبی اولویت نخست حوزه مطبوعات استان است.

,

نبی زاده با اشاره به عملکرد خوب رسانه های استان در آگاهی بخشی به مردم در خصوص مقابله با کرونا، ادامه داد: صدها خبر، گزارش، مصاحبه و متن های آموزشی در خصوص نکات آموزشی مقابله با کرونا در استان تاکنون تولید شده است. 

,

اختصاص 300 میلیون تومان یارانه به مطبوعات در سال‌جاری

, اختصاص 300 میلیون تومان یارانه به مطبوعات در سال‌جاری, اختصاص 300 میلیون تومان یارانه به مطبوعات در سال‌جاری,

وی به افزایش درصد سهم یارانه به مطبوعات استان اشاره کرد و افزود: با پیگیری های به عمل آمده طی سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان و در نیمه نخست سال جاری تاکنون نیز ۳۰۰ میلیون تومان یارانه به مطبوعات استان اختصاص یافت اما می طلبد که با توجه به وضعیت کنونی همچنان سهمیه یارانه مطبوعات استان افزایش یابد.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت بیشتر حمایت از بیمه خبرنگاران، بیان کرد: در سال گذشته ۱۱۵ تن کاغذ در اختیار نشریات استان قرار گرفت اما امسال شرایط برای مطبوعات سخت‌تر است.

,

هر نطق آتشینی کارساز نیست

, هر نطق آتشینی کارساز نیست, هر نطق آتشینی کارساز نیست,

علی جعفرپورمقدم سردبیر روزنامه آوای خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون فضای کار جهادی هم از سوی حوزه دولت و هم نمایندگان مجلس، در سطح استان وجود دارد و دوگانه سازی، سودی جز فرصت سوزی نخواهد داشت.

,

وی با تاکید بر اولویت بندی در انجام امور، افزود: متاسفانه اگر به مدیران مراجعه شود، مدیری نخواهد بود که برای 4 سال آینده برنامه داشته باشد. نماینده مجلس هم قرار است مطالبات همین مدیران را مورد پیگیری قرار دهد، اما مدیری که نمی داند در چند سال آینده کجا خواهد بود، قطعا نمی تواند تعریف درستی از پروژه ها داشته باشد و به همین دلیل برنامه ریزی های کوتاه‌مدت و بلندمدت ضروری است.

,

جعفرپورمقدم تصریح کرد: هر نطق آتشینی که با چند کلمه سیاسی همراه باشد، قطعا ما را به نتیجه دلخواه ما نمی رساند، بلکه ممکن است سبب ایجاد چالش در پیگیری مطالبات و به عقب انداختن آن هم شود. به همین دلیل گاهی در بیان برخی مشکلات نیازی نیست نطقی گفته شود و یک تذکر هم کفایت خواهد کرد.

,

وی یادآور شد: بهتر است در اولویت بندی مسائل، از نظر جامعه نخبگانی هم استفاده شود که قطعا در روند امور موثر خواهد بود.

,

چرا کسی برای استان کاری نمی کند؟

, چرا کسی برای استان کاری نمی کند؟, چرا کسی برای استان کاری نمی کند؟,

حسن‌پور مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی خبر و هنر نیز با اشاره به اینکه خدمت به مردم با شعار محقق نمی شود، گفت: مهم ترین اصل جهادی بودن این است که همه مدیران جهادی باشند و اینکه صرفا استاندار و نمایندگان مجلس در میدان حضور داشته باشند، یک ارتش 5 نفره خواهند بود و بسیاری از امور لنگ خواهد ماند.

,

وی افزود: هم اکنون ارتباط بین نمایندگان استان با استاندار برقرار است که امیدواریم این رویه تا پایان دولت دوازدهم همچنان وجود داشت و مردم وارد بازی های سیاسی نشده و خدمت رسانی های متفاوت در استان، همچنان تا پایان کار وجود داشته باشد.

,

حسن پور تصریح کرد: به واسطه حضور استانداران و نمایندگان مختلف در استان، تاکنون تمام مشکلات و توانمندی های استان احصا شده است، اما آنچه که امروز مورد سوال واقع است، این است که چرا کسی کاری نمی کند؟ اکنون فرصت این است که در حوزه های مختلف اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی، گردشگری و ... رشد پیدا کند که این موضوع سرتیتر وظایف مسئولان و نمایندگان است.

,

مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی خبر و هنر ادامه داد:  رسانه های استان که رسانه های نجیب و دارای وحدت رویه هستند هم در کنار مدیران و نمایندگان هستند تا توسعه ای را که سال‌ها ابتر مانده است را رقم بزنند.

,

تاکید بر توسعه همسان

, تاکید بر توسعه همسان, تاکید بر توسعه همسان,

حسن پور همچنین خواستار پیگیری زیرساخت های فرهنگی استان به خصوص شهرستان بیرجند شد و گفت: متاسفانه دانشگاه بعدی مرکز استان هم در جنوب این شهر کلنگ زنی شد که این به معنی فراموشی و غفلت از شمال شهر است. در حالی که اگر قرار است توسعه ای باشد، باید این توسعه همسان و در تمام سطح استان و شهرها باشد.

,

وی یادآور شد: تاکنون رسانه های استان با حفظ وحدت و بدون منیت و باید ها و شایدها، برای توسعه استان قدم برداشته اند و هیچگاه در راستای ناامیدی مردم کاری نکرده اند. باید قدر این رسانه ها را بدانید.

,

حال صنعت، معدن و تجارت استان خوب نیست

, حال صنعت، معدن و تجارت استان خوب نیست, حال صنعت، معدن و تجارت استان خوب نیست,

ملایی نماینده خبرگزاری برنا و نماینده روزنامه صمت در خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: نماینده مجلس، نماینده مردم است و تمام وقت او متعلق به مردم است. یک نماینده مجلس نباید خود را دست کم بگیرد؛ زیرا اگر او رئیس جمهور نیست؛ اما می تواند یک رئیس جمهور را برکنار کند.

,

وی خواستار دعوت از نمایندگان مجلس و حضور آنها در استان برای دیدن داشته ها و توانمندی ها شد و افزود: زرشک، زعفران و عناب خراسان جنوبی در صورت دیده شدن؛ می تواند از بسیاری از داشته های کشور موثرتر واقع شود.

,

نماینده خبرگزاری برنا در خراسان جنوبی ادامه داد: متاسفانه این روزها حال صنعت، معدن و تجارت استان اصلا خوب نیست و ارز حاصل از صادرات، شهرک ها و نواحی صنعتی رسما در حال تهدیدشدن است چراکه به ریال پول می گیرد و باید با دلار 30 هزار تومانی قرض بگیرد و به دولت بدهد. باید فکری به حال مصوبه و قانون کرد که کمر همه را شکسته است.

,

خراسان جنوبی معدن خام فروشی/ صادرات نداریم فقط دلالیم

, خراسان جنوبی معدن خام فروشی/ صادرات نداریم فقط دلالیم, خراسان جنوبی معدن خام فروشی/ صادرات نداریم فقط دلالیم,

ملایی بیان کرد: متاسفانه خراسان جنوبی معدن خام فروشی است و در حالی که سنگ های بی نظیری مانند شکوفه و یمن و ... دارد، اما هنوز در حوزه ثبت ملی هیچ کاری نکرده است. باید دید در نهبندانی که معدن طلا، مس، تیتانیوم و ... است، مردم چگونه زندگی می کنند.

,

وی تصریح کرد: می گوییم تجارت و صادرات، اما چند درصد از صادرات محصول خود استان بوده است؟ ما فقط دلال و واسطه بوده ایم که فقط پول می دهیم و ارز را به خزانه می ریزیم، اما چند درصد از این ارز در مرز هزینه شده است؟

,

وی افزود: در حالی که محصولات خاص و استراتژیکی در استان داریم، اما کدام میدان، خیابان و کوچه به نام زرشک و عناب و زعفران نامگذاری شده است؟ این در حالی است که افغان ها دنبال ثبت برند محصولات خراسان جنوبی به نام خودشان هستند.

,

لزوم پیگیری مشکلات خبرنگاران

, لزوم پیگیری مشکلات خبرنگاران, لزوم پیگیری مشکلات خبرنگاران,

قربانی سرپرست خبرگزاری تسنیم در خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین مشکلات صنف خبرنگاران، موضوع بیمه است، افزود: متاسفانه حق بیمه خبرنگاران با بسیاری از صنوف پردرآمد به یک میزان است. با توجه به اینکه خیلی از قوانین این حوزه متعلق به گذشته است، انتظار تجدیدنظر دارم.

,

وی افزود: بر اساس قانون، رسانه ها معاف از پرداخت مالیات هستند، اما سازمان امور مالیاتی در این خصوص متذکر می شود که باید اظهارنامه و دفتر ارائه شود، اما برخی از رسانه ها سرپرستی هستند، ارائه اظهارنامه و اسناد مشکلی ندارد اما ارائه دفتر نیازمند حسابرسی و هزینه های سنگین است. این در حالی است که برخی از رسانه ها نماینده رسانه اصلی در تهران هستند و این مالیات در تهران هم پرداخت می شود.

,

قربانی با اشاره به اینکه رسانه های استان، رسانه های توانمندی هستند، گفت: نیاز است تا در توانمندی و تجهیز رسانه ها، از بودجه های فرهنگی استفاده شود.

,

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های رسانه های کثیرالانتشار و تاثیرگذار تأکید کرد و یادآور شد: متاسفانه برخی از مدیران نگاه بسته ای دارند که نیاز است نگاهشان به سمت رسانه ها معطوف شود.

,

انتقاد از عدم استناد مدیران به رسانه ها

, انتقاد از عدم استناد مدیران به رسانه ها, انتقاد از عدم استناد مدیران به رسانه ها,

خانم قلندری نماینده خبرگزاری ایسنا نیز در این جلسه از عدم استناد مدیران به رسانه ها و تحلیل اخبار، گفت: افزایش سواد رسانه ای در مدیران ضروری است که فرهنگ و ارشاد اسلامی باید این موضوع را مورد توجه قرار دهد.

,

وی افزود: با توجه به برگزاری همایش های ملی در خصوص عناب، ایجاد کانون زرشک و عناب و ایجاد مجتمع گیاهان دارویی و سایر اقدامات، اما متاسفانه هنوز هم این محصولات ناشناخته مانده و اخیرا مهمان اتاق وزیر جهادکشاورزی نمی دانست که عناب میوه است یا تنقلات؟

,

تاکید بر توجه به لایحه بودجه 1400 

, تاکید بر توجه به لایحه بودجه 1400 , تاکید بر توجه به لایحه بودجه 1400 ,

سید مصطفی موسوی‌نژاد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه وظیفه اصلی نماینده مجلس قانونگذاری و نظارت است، اظهار کرد: یک نماینده مجلس در انجام وظایف نمایندگی اش باید مراقب باشد تا خدای ناکرده اقدام به رأی فروشی نکند، اقدامی که قبلا یکی از نماینده های مجلس استان برای دریافت بودجه، بر خلاف مصلحت انجام داده بود.

,

وی با اشاره به جدی گرفتن رسانه و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر بیان عملکردها برای دلگرم شدن مردم نسبت به خدمات نیز گفت: اولین لایحه ای که با آن روبرو خواهید شد، لابحه بودجه سال 1400 است. اما مقام معظم رهبری در خصوص لایحه سال 98 تذکراتی دادند که برای اصلاح آن 4 ماه فرصت خواسته شد، اما اکنون یک سال و 4 ماه از این فرصت گذشته و هنوز اصلاح نشده است. اجازه ندهید بودجه سال 1400 هم بر همان اساس بسته شود.

,

موسوی نژاد در خصوص طرح اصلاح بانکداری جمهوری اسلامی گفت: این طرح که وعده دولت نهم بوده است، 3.5 سال است که معطل مانده و دولت و مجلس هیچ کدام اقدامی نکرده اند. متاسفانه نظام بانکی اکنون منشا بسیاری از مشکلات است و نبایید بر همین رویه بماند، برای پیگیری این موضوع هم اقدام کنید.

,

یارانه های پنهان کجا هزینه می شود؟

, یارانه های پنهان کجا هزینه می شود؟, یارانه های پنهان کجا هزینه می شود؟,

وی اظهار کرد: متاسفانه هم اکنون 987 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور وجود دارد که بخش اعظم آن توسط اغنیا مصرف می شود. این در حالی است که مبلغ بودجه عمرانی کشور 70 هزار میلیارد تومان است که این موضوع هم نیازمند پیگیری است.

,

موسوی نژاد همچنین بر حمایت از شرکت های موفق دانش بنیان استان تاکید کرد و افزود: آمارها حاکی از صادرات 2 میلیارد دلاری از مرز استان است که اگر بخش اعظم این صادرات از کالاهای خود استان باشد، وضعیت استان را تکان خواهد داد.

,

احیای مجدد سیستم کوپنی/ اقشار آسیب پذیر را دریابید

, احیای مجدد سیستم کوپنی/ اقشار آسیب پذیر را دریابید, احیای مجدد سیستم کوپنی/ اقشار آسیب پذیر را دریابید,

حسین خسروی مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی خاورستان نیز با اشاره به اینکه باید مراقب صندلی‌ها بود چراکه می‌تواند سکوی پرشی به بهشت یا دوزخ باشد، اظهار کرد: در حالی که یکی از شعارها و سیاست های مهم دولت در زمینه درمان بود، اما متاسفانه درصد فرانشیز در حال کاهش است و بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی تفاوتی ندارد.

,

وی افزود: متاسفانه گرانی ها سبب کوچکتر شدن سفره مردم شده و در حال بازگشت به سیستم کوپنی هستیم، باید اقشار آسیب پذیر را دریابید.

,

مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی خاورستان بیان کرد: انقلابی بودن کلید حل مشکلات است که نباید از آن عدول کنید. امیدوارم به طرح شفاف سازی در آرا پایبند باشید.

,

لزوم تشکیل کمیته لیدر مطالبه گران

, لزوم تشکیل کمیته لیدر مطالبه گران, لزوم تشکیل کمیته لیدر مطالبه گران,

خسروی با تاکید بر اینکه تشکیل کمیته ای به عنوان لیدر مطالبه گران استان هم ضروری است، گفت: همچنین با توجه به نقش نظارتی خود باید دستگاه های مختلف را مورد سوال قرار دهید که در زمینه سیاست های اقتصاد مقاومتی چه کارنامه ای دارند. متاسفانه برخی از دستگاه ها از سال 92 که این سیاست ها ابلاغ شده است، هیچ اقدام خاصی در این خصوص نداشته اند.

,

وی تصریح کرد: شما به عنوان نماینده مجلس باید از مسئولان کار بخواهید. همچنین با توجه به اینکه نماینده گفتمان انقلاب هستید، باید مطالبات رهبری را از دولت و مجلس پیگیر باشید و در هر فصل هم کارنامه و گزارش عملکرد خود را ارائه کنید.

,

لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان برای توسعه

, لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان برای توسعه, لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان برای توسعه,

محسن نوفرستی مدیرمسئول پایگاه خبری بیرجندرسا نیز خراسان جنوبی را گنج پنهانی دانست که اگر پیدا شود، استان، کشور و دنیا را متحول خواهد کرد.

,

وی با اشاره به لزوم استفاده از نخبگان در جهت توسعه استان افزود: ایجاد کارگروهی در فضای مجازی برای اولویت بندی ها می تواند موثر باشد.

,

نوفرستی با بیان اینکه خراسان جنوبی نه محروم است و نه مظلوم؛ بیان کرد: استاندار فعلی؛ رسانه ای ترین استاندار خراسان جنوبی است که به همین دلیل هم اقداماتش بیشتر دیده می شود. اما نماینده مجلس دردش کمبود نیرو و بودجه است، در حالی که مشکلات کشور و چند شهرستان حوزه انتخابیه را پیگیری می کند؛ اما به اندازه یک بخشدار هم امکانات ندارد ولی پشتوانه بزرگ مردمی را دارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه