اخبار داغ

رئیس شورای اسلامی شهرکرد:

انتقال آب، شهرکرد را با مشکلات بیشتر مواجه می‌کند/ در تقسیمات کشوری تابع تصمیمات قانونی هستیم

انتقال آب، شهرکرد را با مشکلات بیشتر مواجه می‌کند/ در تقسیمات کشوری تابع تصمیمات قانونی هستیم
رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: در بحث تقسیمات کشوری تابع تصمیمات قانونی هستیم و از قانون عدول نمی‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، فرهاد رییسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد شامگاه شنبه در دویست و نود و پنجمین جلسه علنی شورا با اشاره به دغدغه‌های استان اظهارداشت: از اینکه فرخشهر به شهرستان تبدیل شود بسیار خرسند هستیم اما هر تصمیمی در تقسیمات کشوری گرفته شود می‌پذیریم و کسی نباید در این امر دخالت داشته باشد.

وی افزود: انتقال آب از شهرکرد یکی‌دیگر از دغدغه‌های مردم می‌باشد و با توجه به اینکه شهرکرد با مشکل کم‌آبی مواجه است انتقال آب مشکلات بسیاری ایجاد خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به مشکلات دشت شهرکرد بیان کرد: همانگونه که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به صورت جهادی به مشکلات استان ورود پیدا کرده است می‌طلبد برای دشت شهرکرد هم تدابیری اتخاذ شود.

وی گفت: شهرکرد تابلوی تمام نمای توسعه استان است و باتوجه به اینکه از تمام اقوام در شهرکرد سکونت دارند باید اهتمام ویژه نسبت به رفع مشکلات شهرکرد داشته باشیم.

رئیسی با اشاره به انجام کار خدمات شهری توسط شهرداری ادامه داد: در شرکت قبلی مشکلاتی وجود داشت که به دلیل عدم نظارت به وجود آمده است بنابراین امروز باید نظارت بر کار داشته باشیم و با افراد متخلف برخورد شود تا مشکلی به وجود نیایید.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به ساخت و سازهای انجام شده در شهرکرد خاطرنشان کرد: ساخت و سازهای زیاد و احداث ساختمان‌های بلند مرتبه به علت جمعیت زیاد است اما شهرکرد را نباید هم‌تراز با شهرهای دیگر دانست چراکه با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

وی افزود: اعتقاد داریم مشی اصلی برای همه قانون است و نباید از قانون عدول کرد اما در برخی مواقع حقوق مردم در گردونه‌هایی قرار می‌گیرد که باید ما از آن‌ها دفاع کنیم.

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به مشکل بیکاری در استان بیان کرد: بسیاری از مشکلات از جمله طلاق و اعتیاد در استان به علت بیکاری است که می‌طلبد در این راستا همدل و همراه باشیم تا مشکلات بیکاری رفع شود.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد صنعت توریست در استان گفت: استان ما از لحاظ آب و هوا و خاک دارای موقعیت خوبی است که باید موضوع صنعت توریست پیگیری شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به مشکلات آبی استان خاطرنشان کرد:  ایجاد چاه‌های جذبی یکی از طرح‌هایی است که می‌توان در راستای رفع مشکلات آبی استان مورد استفاده قرار گیرد.

 برداشت بی‌رویه بزرگترین مشکل دشت شهرکرد

حمید فتح‌اللهی عضو هئیت رییسه شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به مشکلات آبی دشت شهرکرد گفت: طی ۳ دهه گذشته ۲۲۰ میلیون مترمکعب بیلان منفی آب در شهرکرد را شاهد بوده‌ایم و جایگزینی برای ذخایر آبی و سفره زیرزمینی این دشت وجود نداشته است.

فتح‌اللهی ادامه داد: ایجاد آب‌بندها و برداشت بی‌رویه از دست موجب ایجاد مشکلات فراوان در دشت شهرکرد شده و این دشت طی سال‌های اخیر دارای بیلان منفی بوده و سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از آبدهی چاه‌ها کاسته می‌شود، بر این اساس شهرکرد سالیانه با کاهش  ۲ میلیون مترمکعب آب شرب مواجه است.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی گفت: براساس آمار هم سالانه بین ۳ تا ۵ هزار نفر هم به جمعیت شهر اضافه می‌شود که حدد۵۰۰ هزار مترمکعب آب نیاز دارند و با احتساب ۲ میلیون متر مکعب آب، سالانه با دومیلیون و پانصد هزار مترمکعب بیلان منفی برای تامین آب شرب شهرکرد مواجه هستیم.

وی افزود: در حال حاضر مشکل آب شهرکرد با نصب فشارشکن رفع شده و اگر تدبیری برای این مشکل اندیشیده نشود در سال‌های آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

فتح‌اللهی ادامه داد: پروژه آبخوان مصنوعی یک پروژه‌ای است که چند سالی است مطرح است اما پیگیری نشده و امسال یک میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است اما کافی نیست و نیازمند پیگیری و تخصیص اعتبار بیشتر است.

مصطفی حیدری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد تعامل و همدلی را راهکاری برای رفع مشکلات استان دانست و بیان کرد: با تعامل بیشتر بین مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توان به نتایج‌ مطلوب‌تری برسیم.

وی افزود: بیکاری و معیشت امروز مردم استان مشکلات متعددی مواجه کرده است که از مجلس انقلابی انتظار می‌رود و تقاضا داریم برای رفع مشکلات معیشتی مردم به ویژه مردم استان تدبیری اتخاذ شود.

 آب شرب هفشجان دارای کدورت بالا است

حیدر علیپور رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه ضمن تقدیر از حضور فعال نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در جلسات تصمیم‌گیری بیان کرد: برخی‌ها به دنبال ایجاد تفرقه در استان هستند در صورتیکه رفع مشکلات نیازمند تعامل و همدلی است و نماینده مردم باید نسبت به این موضوعات هوشیار باشد.

وی با بیان اینکه آب هفشجان دارای کدورت بالایی است، گفت: نسبت به رفع مشکلات آب مردم هفشجان باید تلاش و اعتبارات ویژه به پروژه بن - بروجن اختصاص داده شود تا تمام مشکلات آبی استان رفع گردد.

علیپور خاطرنشان کرد: انجام امورات باید در مجرای قانونی و در کانال مربوطه خود و سیکل اداری آن انجام شود و تقسیمات کشوری در سطح ملی باید پیگیری و هر چه سریع‌تر مطالبات مردم براساس قانون برآورد شود.

عضو شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: توقف پروژه کنارگذر شمالی و ایجاد اختلاف با مالکان شهر کیان در مورد کمربندی جنوب یکی دیگر از مشکلات شهرکرد است که باید پیگیری و رفع شود.

علیپور با اشاره به وضعیت قرمز استان در موضوع کرونا گفت: فوت روزانه حداقل۷ نفر از همشهریان یک فاجعه است که باید روندی صورت پذیرد که تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا کاهش یابد.

امامقلی بلالی رئیس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: تقسیمات کشوری باید براساس قانون انجام و حق مردم شهرکرد و فرخشهر به درستی اعمال و جلسه‌ای با اداره‌کل ثبت اسناد و املاک تشکیل شود.

علیرضا توکلی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: می‌طلبد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی سند توسعه و سند آمایش سرزمین را برای رفع مشکلات مردم الگو و سرمشق قرار دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه شاهد تهاجم جمعیت به مرکز استان هستیم باید یک تناسب بین رشد جمعیت شهرکرد و تخلیه روستاها باشیم.

 مطالبات شهرداری از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به اقدامات شهرداری بیان کرد: طرح زیرگذر و روگذر میدان معلم یکی از اقدامات مهم این شهرداری است که پیش‌بینی می‌شود تا ۲ ماه آینده عملیات اجرایی آن شروع شود.

وی افزود: تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، ایجاد شهرک بازیافت و خرید نردبان بلند آتش‌نشانی از مطالبات جدی است که می‌طلبد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این راستا مجموعه مدیریت شهری را کمک و همراهی کند.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: می‌طلبد رایزنی انجام تا بخشی از اعتبارات ملی راه و شهرسازی به حوزه عمران و بازآفرینی تزریق تا بتوانیم خدمات بهتری را به مناطق کمتر برخوردار ارائه نماییم.

عبدالغنی ادامه داد: راه‌اندازی جاده سلامت، رفع مشکلات تپه نورالشهدا و انجام آسفالت معابر مناطق کمتر برخوردار از دیگر اقدامات مجموعه مدیریت شهری بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  برداشت بی‌رویه بزرگترین مشکل دشت شهرکرد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  آب شرب هفشجان دارای کدورت بالا است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  مطالبات شهرداری از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی,
,
,
,
,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه