اخبار داغ

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس مطرح کرد؛

تلاش برای تغییر نگاه کلی به خراسان جنوبی/ مصوبات و وعده‌های مسئولان مورد پیگیری قرار گیرد

تلاش برای تغییر نگاه کلی به خراسان جنوبی/ مصوبات و وعده‌های مسئولان مورد پیگیری قرار گیرد
خسروی با تاکید بر تلاش برای تغییر نگاه کلی به استان با دعوت از مسئولان مختلف گفت: در این خصوص قرار است از نمایندگان کمیسیون هایی که بیشتر با ظرفیت های استان مرتبط هستند؛ مانند کمیسیون‌های معادن، کشاورزی و فرهنگی دعوت شود تا نگاه ملی به استان ما بهتر شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نماینده مجلس می‌تواند برای کمک به مسئولان، مسائل و مشکلات را در تهران مورد پیگیری قرار دهد، اما وظیفه نماینده، کار اجرایی نیست و علاوه بر آن محدودیت‌های متعددی نیز در زمینه بودجه، امکانات و نیرو دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: کار نماینده مجلس قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای آن است، که هر چه بتواند این وظیفه را با فراغ بال بیشتری پیگیری کند، خودبه‌خود مشکلات مردم کمتر خواهد شد. همانطور که اگر طی سالهای اخیر نظارت ها درست انجام می شد، اکنون کارگران کارخانه های هفته تپه یا هپکو، چشمشان گریان نمی بود.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون یکی از اسنادی که در کشور در حال اجراست، سند تحول آموزش و پرورش است. از طرف دیگر درگیری خانواده ها با فضای مجازی مطرح است که اگر در این خصوص مدیریت نشود، ضررهایی متوجه همه خواهد شد.

,

خسروی بیان کرد: از جمله مواردی که تاکنون مورد پیگیری قرار گرفته، کمک به ایجاد وحدت برای توسعه است. برخی توسعه را در گردشگری و برخی در زمینه های فرهنگی و دانشگاهی، معادن و ... می دانند و برخی بر توسعه متوازن تاکید دارند. اما با برگزاری جلسه و همفکری باید به نتیجه مشترکی برسیم تا محور توسعه مشخص شود.

,

تلاش برای تغییر نگاه کلی به استان

, تلاش برای تغییر نگاه کلی به استان, تلاش برای تغییر نگاه کلی به استان,

وی با تاکید بر تلاش برای تغییر نگاه کلی به استان با دعوت از مسئولان مختلف، گفت: در این خصوص قرار است از نمایندگان کمیسیون هایی که بیشتر با ظرفیت های استان مرتبط هستند؛ مانند کمیسیون‌های معادن، کشاورزی و فرهنگی دعوت شود تا نگاه ملی به استان ما بهتر شود.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به فاصله استان با مرکز کشور و همچنین ضعف در زیرساخت‌های راه، راه‌آهن و فرودگاه، باید برای توسعه و سرمایه گذاری در استان، مشوق های مختلفی برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شود که از جمله آن بهره‌مندی از معافیت های مالیاتی است که قبلا نیز مطرح بوده است.

,

خسروی ادامه داد: با توجه به دو دهه خشکسالی در استان، در تهیه سند سازگاری با شرایط غیرآبی کمک شود. همچنین در این خصوص باید توسعه بر محوری باشد که سازگار باشد، همانطور که وزیر جهاد کشاورزی نیز بر کشت محصولات کم‌آب‌بر تأکید داشت.

,

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های نهادهای حمایتی و غیردولتی مانند بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، قرارگاه خاتم الانبیا و ...، گفت: باید دفتر وزارت امور خارجه در استان تقویت شود و در بحث های اقتصادی و شناساندن محصولات استان به سایر کشورها و بازاریابی فعالیت کند.

,

نگاه اول ما به افغانستان باشد/ مصوبات و وعده‌های مسئولان مورد پیگیری قرار گیرد

, نگاه اول ما به افغانستان باشد/ مصوبات و وعده‌های مسئولان مورد پیگیری قرار گیرد, نگاه اول ما به افغانستان باشد/ مصوبات و وعده‌های مسئولان مورد پیگیری قرار گیرد,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در استان باید نگاه اول ما به افغانستان باشد، چراکه اگر نگاه دوم ما به این کشور باشد، بازار آن را از دست خواهیم داد.

,

خسروی بر تقویت زیرساخت‌های توسعه‌ای مانند راه، راه آهن و فرودگاه تاکید کرد و گفت: همچنین باید اتمام پروژه های نیمه‌تمام نیز در اولویت قرار گیرد.

,

وی ادامه داد: باید مصوبات و وعده‌های مسئولان مورد پیگیری قرار گیرد. مثلا وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان وعده داد که اگر در استان فیلم های کوتاهی از محصولات استراتژیک تهیه شود، وزارت جهاد کشاورزی هزینه های پخش آن را در داخل و خارج کشور تامین خواهد کرد.

,

منابع کشف مواد مخدر به استان برگردد

, منابع کشف مواد مخدر به استان برگردد, منابع کشف مواد مخدر به استان برگردد,

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی، تلاش برای ایجاد صنایع تبدیلی متناسب با ظرفیت های استان، کمک به توسعه کشت گلخانه ای، توسعه گردشگری، تعیین تکلیف زمین پادگان، احیای قنوات، تامین آب شرب پایدار، اصلاح شبکه آبرسانی و ارائه تسهیلات برای آبرسانی تحت فشار و ... را نیز از جمله برنامه ها عنوان کرد و مورد تاکید قرار داد.

,

خسروی همچنین بر برگشت منابع به دست آمده از کشفیات مواد مخدر به استان تاکید کرد و گفت: بر اساس گزارش مسئولان، در حالی که طی سه سال اخیر از طریق کشف مواد مخدر، 400 میلیارد تومان به خزانه واریز شده است، اما فقط 30 میلیون تومان آن به استان برگشته است که باید تلاش شود تا بخش قابل توجهی از این درآمد به استان اختصاص یابد.

,

لزوم توجه بودجه ریزان به پراکندگی جمعیت در استان

, لزوم توجه بودجه ریزان به پراکندگی جمعیت در استان, لزوم توجه بودجه ریزان به پراکندگی جمعیت در استان,

وی با تاکید بر تلاش برای اصلاح اختصاص بودجه و توجه بودجه ریزان به پراکندگی استان بر اساس نفر، بیان کرد: همچنین شمال شهر بیرجند نیز به توجه بیشتری نیاز دارد چراکه از امکانات کمی برخوردار است و آرزو دارم توسعه این منطقه جزو خدمات بنده باشد.

,

وی یادآور شد: متاسفانه در بیشتر دهگردشی هایی که انجام شده است، مشکلات آنتن دهی و ایجاد مشکل در برخورداری از آموزش های فضای مجازی مطرح شده است که باید این مشکل حل شود.

,

انتصابات بر اساس شایسته سالاری باشد

, انتصابات بر اساس شایسته سالاری باشد, انتصابات بر اساس شایسته سالاری باشد,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بر هماهنگی در عزل و نصب ها تاکید کرد و افزود: باید تلاش همگانی شود تا عزل و نصب ها به دور از هرگونه تعصبات قومی، قبیله ای، ملی و مذهبی و بر اساس شایسته سالاری باشد که در این خصوص نیازمند وحدت رویه هستیم.

,

خسروی همچنین بر خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای تحقق جهش تولید توسط کشاورزان و همچنین توجه به مرز و مرزنشینان برای ایجاد امنیت و توسعه اقتصادی مرزها تاکید کرد.

,

وی از مسئولان استان خواست تا همه برای توسعه استان تلاش کنند چراکه اگر در توسعه اختلاف وجود داشته باشد فرصت ها و ثروت ها به هدر خواهد رفت.

,

اجرای قانون با محوریت کمک به مردم

, اجرای قانون با محوریت کمک به مردم, اجرای قانون با محوریت کمک به مردم,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر شایسته سالاری در انتصابات، گفت: مسئولان باید بنا را بر حل مشکلات بگذارند و از قانون جهت کمک به مردم بهره ببرند. به طور مثال در قانون منابع طبیعی یا الکترونیکی کردن روند توزیع گاز مایع، مسئولان در حالی که قانون را اجرا می کنند اما باید مشکلات مردم را هم ببینند و حل کنند.

,

خسروی با تاکید بر پیگیری امور با وحدت رویه، اظهار کرد: رسانه ها و مردم باید مشکلات را از شورای شهر مطالبه کنند چراکه این شورا در بیرجند با حضور 9 نفر اداره می شود و می توانند در بررسی مسائل به خوبی ورود پیدا کنند. اما نماینده مجلس، نماینده سه شهرستان با صدها روستا است که فارغ از وظیفه قانونگذاری و نظارت، اگر بخواهد مشکلات حوزه انتخابیه خود را در مجلس پیگیری کند، باید در مقابل 280 نماینده تلاش کند. اما اعضای شورای شهر یک دست کار می کنند.

,

وی یادآور شد: توصیه می کنم شورای شهر حضور در جمع مردم و محلات را بیشتر کند تا مشکلات مردم بهتر پیگیری شود.

,

همفکری مسئولان ادامه داشته باشد

, همفکری مسئولان ادامه داشته باشد, همفکری مسئولان ادامه داشته باشد,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بکارگیری نیروهای بومی در کارخانه‌ها و دقت در بستن قراردادها با کارفرمایان خارجی برای رعایت حقوق کارگر و کارفرما را مورد تاکید قرار داد تا مشکلاتی مانند کارخانه چدن خوسف ایجاد نشود.

,

خسروی با اشاره به اینکه درخواست من از مسئولان این است که همانطور که تاکنون از کمک های فکری مضایقه نکرده اند، این کمک ها در ادامه راه وجود داشته باشد، گفت: تاکنون در دفتر نمایندگی به موازات کمیسیون های مجلس، کمیسیون های مشورتی برگزار کرده ایم و حتی از افرادی که تنور انتخابات را گرم کردند هم استمداد طلبیدم.

,

وی در خصوص مراجعه مردم و پیگیری مطالباتشان اظهار کرد: خواسته ام از مردم حوزه انتخابیه این است که مطالباتشان را به صورت کتبی ارائه کنند، چراکه اگر قرار باشد حداقل برای افرادی که به اینجانب رأی داده اند هم وقت حضوری داده شود، دیگر زمانی برای رسیدگی امور باقی نمی ماند. در حالی که اگر طی 42 سال اخیر وظایف نمایندگی به درستی اجرا می شد، اکنون وضعیت اقتصاد و معیشت مردم اینگونه نبود.

,

تصویب یا لغو قوانین به دست یک نماینده نیست

, تصویب یا لغو قوانین به دست یک نماینده نیست, تصویب یا لغو قوانین به دست یک نماینده نیست,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیرو درخواست برخی از مردم در خصوص تصویب یا لغو برخی از قوانین یادآور می شوم که این موضوع به دست یک نماینده یا حتی صد نماینده هم نیست. بلکه فرآیند یک قانون از زمانی که به ذهن یک نماینده می رسد تا زمانی که به مرحله اجرا درمی آید بسیار طولانی بوده و باید بارها در کمیسیون ها و جلسات مجلس مطرح شود تا رأی بیاورد، البته اگر بعدا مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را رد نکند.

,

خسروی تاکید کرد: مردم باید دنبال مطالبات خود و همچنین شفاف سازی باشند، اما نباید در این خصوص افراط و تفریط به خرج دهند و نماینده را به حاشیه بکشند.

,

وی همچنین از قضاوت عجولانه و نابجای برخی انتقاد کرد و گفت: به طور مثال عدم همراهی بنده در سفر وزیر نیرو به دلیل تصویب اعتبارنامه نمایندگان در کمیسیون ما بود و باید حضور می داشتم، اما متاسفانه برخی ها طور دیگری آن را تعبیر کردند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه