اخبار داغ

از سوی مرکز مبادله کتاب کتابخانه ملی؛

4 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان کردستان اهدا شد

4 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان کردستان اهدا شد
از سوی مرکز مبادله کتاب کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، 4 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان کردستان اهدا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مخدومی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: مرکز مبادله کتاب کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با هدف کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتابخانه جای عمومی، 4 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان اهدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی, ،,

وی گفت: بیش از هشتاد درصد کتاب های کتاب‌های اهدایی کنکوری است که می تواند کمبودهای موجود در کتابخانه های عمومی استان را در این زمینه تا حدودی جبران کند.

,

وی با بیان اینکه کتاب های اهدایی پس از تائید توسط کارشناس مربوطه برای استفاده علاقمندان در قفسه کتابخانه های عمومی قرار کمی گیرد، افزود: کتابخانه ملی تا پیش از این نیز در چند نوبت، کتاب به کتابخانه های عمومی استان کردستان اهدا کرده است.

,

مخدومی یادآور شد: کتاب‌های اهدایی توسط این مرکز پس از تایید و استعلام و ثبت در سامانه، بر اساس نیاز به کتابخانه های عمومی سراسر استان کردستان ارسال می‌شود تا اعضا و علاقمندان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

,

وی با اشاره به فعالیت پنجاه باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کردستان، بیان کرد: هم اکنون بالغ بر هشتصد هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان موجود است و علاقمندان می توانند با حضور در این مراکز فرهنگی از آن ها بهره مند شوند.

,

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون علاوه به کتاب های اهدایی توسط کتابخانه ملی،  تعداد4 هزار  و ششصد جلد کتاب دیگر توسط خیرین و واقفان کتاب به کتابخانه های عمومی استان اهدا شده است.

,

مخدومی با بیان اینکه بیشترین تعداد کتاب های اهدایی مربوط به شهرستان سروآباد بوده است، افزود: شهرستان های سنندج، بیجار، سقز، قروه، مریوان، بانه، دیواندره، دهگلان و کامیاران در رتبه های بعدی قرار دارند.

,

وی با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی در جامعه، گفت: طرح «اهدای کتاب، اهدایی آگاهی» با هدف غنی سازی منابع کتابخانه ای توسط نهاد کتابخانه های عمومی در حال برگزاری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه