اخبار داغ

حاشیه هایی از بازداشت پورمختار؛

بازداشت پورمختار، اعتماد به دستگاه قضایی و جریان اصیل انقلابی را در مردم بیشتر کرد

بازداشت پورمختار، اعتماد به دستگاه قضایی و جریان اصیل انقلابی را در مردم بیشتر کرد
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی طی اظهارنظری اعلام کرد که یکی از اعضای قبلی این کمیسیون دستگیر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ نصرالله پژمان‌فر، رئیس فعلی کمیسیون اصل ۹۰ در پاسخ به این سوال که “از روسای کمیسیون‌های اصل ۹۰ کسی بوده که خود دچار خطا و فساد شود؟” گفت: اینها را باید دستگاه‌های امنیتی پاسخ دهند ولی یکی از افرادی را داریم که چند روز قبل شنیدم ایشان دستگیر شدند و کارهای این چنینی را انجام می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

طبق اخباری که شب گذشته در فضای مجازی کشور و استان همدان منتشر شد، فرد مورد نظر، محمد علی پورمختار نماینده سابق مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس نهم است.

,

پورمختار برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم نیز ثبت نام کرده بود که از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد.

,

وی چند ماه مانده به انتخابات با حواشی بسیاری در شهرستان های بهار و کبودراهنگ روبرو بود به طوری که دفترداران وی در لالجین و کبودراهنگ به اتهام فساد مالی دستگیر شدند و شایعاتی مبنی بر پلمپ شدن دفتر وی در بهار و کبودراهنگ مطرح بود.

,

پورمختار در جلسات مردمی و پاسخ به سوالات مطرح شده پلمپ شدن دفاتر خود را کذب عنوان کرده و تلویحا رسانه ها و افرادی که اقدام به نشر این اخبار می کردند تهدید و به کرات مطرح می کرد که از عملکرد دفتردارانش بی اطلاع بوده است.

,

خبر دستگیری دفترداران وی در اوایل شهریور ماه سال گذشته مطرح شد و پس از آن مدارکی از عضویت پورمختار در هیئت مدیره شرکت های مختلف در فضای مجازی منتشر شد که وی را مورد اتهام قرار می داد که چرا از موقعیت خود استفاده کرده و به عضویت هیئت مدیره این شرکت ها درآمده تا اینکه پورمختار پس از ثبت نام در کاندیداتوری نمایندگی مجلس از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد.

,

چندی پیش خبر بازداشت یکی از نمایندگان سابق رد صلاحیت شده در استان نیز مطرح شد که گمانه زنی ها را به سمت پورمختار برد ولی این خبر از هیچ منبع موثقی مورد تائید قرار نگرفت تا اینکه امروز خبر بازداشت رئیس اسبق کمیسیون اصل نود مجلس منتشر شد.

,

مجید قاسمی جمشید، یکی از اعضای دوره چهارم شورای شهر بهار در گفتگو با خبرنگار ما با ابراز تاسف از این که فردی رد صلاحیت شده مدت هشت سال نمایندگی مردم بهار و کبودراهنگ را بر عهده داشت و این جایگاه به واسطه معرفی وی به عنوان یک نیروی انقلابی به مردم و سپس انتخاب مردم بوده اظهار داشت: افرادی که وی را به عنوان یک نیروی انقلابی معرفی کردند باید از مردم عذرخواهی کنند، چرا که این افراد راه را برای مردم دو منطقه غلط ترسیم کردند و باعث انتخاب اشتباه مردم شدند و هم اکنون خود را کنار کشیده اند، اینها به مردم ما بدهکارند.

,

وی به انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی و به خبرهایی در مورد گرفتن تائید صلاحیتش در آخرین لحظات اشاره کرد و گفت: وقتی چنین مسائلی در مورد پورمختار مطرح بود و گفته می شد که در آخرین لحظات و با رایزنی هایی توانسته تائید صلاحیتش را برای دوره دهم مجلس بگیرد، دیگر نباید به عنوان نیروی انقلابی به مردم معرفی میشد و می توانست به عنوان یک نماینده عادی وارد میدان رقابت با دیگر کاندیداها شود، چرا که این مسئله باعث بدبینی مردم به نیروهای انقلابی و سلب اعتماد آنها شد. اکنون نیز بازداشت این فرد باعث بازگشت اعتماد مردم به جریان اصیل انقلاب و عدالت نظام اسلامی خواهد شد.

,

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمود تا می‌توانید سمت اصحاب ثروت و قدرت نروید، اشاره کرد و گفت: اینها دقیقا به دنبال کسی راه افتادند که هم قدرت داشت و هم ثروت و در این راه مرتکب اشتباه بزرگی شدند، در صورتی که افراد لایق دیگری هم داشتیم که می توانستند به عنوان نیروی انقلابی به مردم معرفی شوند.

,

این عضو سابق شورای شهر بهار به نمایندگی ۸ ساله پورمختار در بهار و کبودراهنگ اشاره کرد و افزود: پورمختار به واسطه ریاستش در کمیسیون اصل نود و پس از آن عضویت در کمیسیون قضایی مجلس دارای جایگاه خوبی بود و ارتباط موثری با خیلی از وزرا داشت و به این واسطه می توانست اتفاقات خوبی را برای مردم دو منطقه رقم بزند که از آن جمله می توان به راه همدان علیصدر یا همدان بیجار که قسمتی از آن در شهرستان بهار است اشاره کرد، اما این اتفاق رخ نداد.

,

قاسمی به مشکل حریم سیاسی شهر بهار و طرح جامع شهری اشاره کرد و گفت: اینها مشکلات چندین ساله شهر بهار بوده و هست که نماینده به خوبی می توانست در آن وارد شده و مشکل مردم را حل کند اما این اتفاق رخ نداد و در زمانی که با پیگیری اعضای شورا به نتیجه رسیده بود به محض اطلاع با نصب یک بنر در میدان اصلی شهر کار را خراب کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه