اخبار داغ

یک متخصص داخلی مطرح کرد؛

لزومی به آزمایش مجدد همه بیماران بهبودیافته در قرنطینه خانگی نیست

لزومی به آزمایش مجدد همه بیماران بهبودیافته در قرنطینه خانگی نیست
یک پزشک متخصص داخلی با بیان اینکه بیماران کرونایی قرنطینه‌شده در منزل پس از 14 روز استراحت دوباره برای ویزیت باید مراجعه کنند، گفت: بیماران در مراجعه مجدد، ویزیت می‌شوند اما انجام آزمایش و سی‌تی‌اسکن برای همه آن‌ها لزومی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بابک رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: لزومی برای آزمایش مجدد جهت تشخیص بهبودی بیماران نیست و این امر در شرایط خاص و فقط به تشخیص پزشکان مربوطه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تاکید کرد: در شرایط خاص که بیمار به بهبودی کامل نرسیده و دارای تب بوده و علائمش تغییر کند ممکن است دوباره به آزمایش ارجاع شوند اما اینطور نیست که برای همه بیماران لازم باشد.

,

رضایی با بیان اینکه داروهایی که برای قرنطینه و استراحت در منزل تجویز می‌شوند، عمدتاً ویتامین و تقویتی مانند سِلِنیوم هستند، افزود: دوره درمان اکثر بیماران طی مدت بستری در بیمارستان کامل می‌شود اما برای بعضی از بیماران که دوره درمانشان کامل نشده و به دلیل مطلوب بودن وضعیت عمومی، ترخیص می‌شوند، داروهایی برای مدت 7 روز تجویز می‌شود تا در منزل استفاده کنند.

,

این متخصص داخلی گفت: داروهایی که برای 7 روز در منزل تجویز می‌شوند آنتی‌بیوتیک‌ها و بعضی داروهای ضد ویروسی هستند که آن هم هنوز اثبات نشده که تا چه اندازه در درمان بیماری نقش دارند.

,

وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامتی و پیشگیری از سرایت بیماری کرونا در اولویت جامعه باید باشد، اظهار داشت: به عموم مردم توصیه می‌شود از تجمعات، میهمانی‌ها، برگزاری مراسم مختلف، مسافرت‌های غیرضروری و رفت‌وآمدهای بی‌مورد به منازل یکدیگر خودداری کرده و صله رحم را در فضای مجازی انجام دهند.

,

رضایی تصریح کرد: در صورت ضرورت برای دیدار با اعضای خانواده و اقوام نیز به حداقل‌ها کفایت کرده و در مدت زمان کوتاه و در فضای باز با یکدیگر در ارتباط باشند.

,

این متخصص داخلی با بیان اینکه استفاده از ماسک، مهمترین مساله در پیشگیری از بیماری کرونا است، خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک بسیار مهم بوده و تاثیر خیلی زیادی در پیشگیری از بیماری دارد و ضدعفونی کردن و ... در مراحل بعدی قرار دارد.

,

رضایی با تاکید بر خودداری از مراجعه مردم به مراکز درمانی جهت جلوگیری از تجمع بی‌مورد، گفت: به مردم توصیه می‌شود فقط در صورت مشاهده علائمی مانند تنگی نفس، سُرفه، سر درد، گلو درد و بدن درد به درمانگاه‌ها و مراکز سرپایی مراجعه کرده و از تجمع بی‌مورد پرهیز کنند.

,

وی با بیان اینکه مردم، همکاری لازم با کادر بهداشت و درمان را داشته باشند، افزود: بیماران دارای علائم پس از ویزیت اولیه، اکسیژن‌سنجی شده و لزوم مراجعه و بستری شدن آن‌ها در مراکز درمانی، تشخیص داده می‌شود.

,

رضایی خاطرنشان کرد: تمام بیمارانی که از بمیارستان ترخیص می‌شوند 14 روز حتماً باید در منزل قرنطینه شوند.

,

وی با اشاره به شرایط کلی مکان استراحت و قرنطینه اظهار داشت: ظروف غذا و خوراک و محل استراحت بیمار باید کاملا با دیگر اعضای خانواده جدا بوده و حتی‌الامکان کسی به اتاق آن‌ها داخل نشود.

,

رضایی خاطرنشان کرد: اگر امکان تامین اتاق جداگانه برای وی نیست، محل استراحت باید تهویه داشته و در کنار پنجره باشد.

,

وی با بیان اینکه سرویس بهداشتی فرد بیمار در صورت امکان باید جدا از سایر اعضای خانواده باشد، افزود: در غیر این صورت، فرد بیمار باید آخرین نفری باشد که از سرویس‌های بهداشتی استفاده کرده و تا یکی- دو ساعت بعد از استفاده وی نیز کسی از سرویس‌ها استفاده نکند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه