اخبار داغ

فعالیت ملکی مردم در فضای شفاف، بازار ملتهب را آرام می کند؛

سوداگران بازار مسکن از آب گلالود ماهی می گیرند

سوداگران بازار مسکن از آب گلالود ماهی می گیرند
سال 99 را می توان یکی از بدترین سال ها برای بازار مسکن دانست؛ به طوری که افزایش افسارگسیخته قیمت ها در این سال، با 30 سال گذشته همتراز بود. این گرانی دلایل متعددی دارد که مهمترین آنها را می توان رکود اقتصادی حاکم در کشور که طی سال های اخیر تشدید شده است دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سال 99 را می توان یکی از بدترین سال ها برای بازار مسکن دانست؛ به طوری که افزایش افسارگسیخته قیمت ها در این سال، با 30 سال گذشته همتراز بود. این گرانی دلایل متعددی دارد که مهمترین آنها را می توان رکود اقتصادی حاکم در کشور که طی سال های اخیر تشدید شده است دانست. همچنین با افزایش یکباره قیمت ها، حضور واسطه هایی که صرفا برای ماهیگیری از آب گلالود وارد این بازار شده اند، زیاد شده است. از این رو نیاز به فضایی که بتوان معاملات مسکن را در فضای شفاف اطلاع رسانی کرد کاملا ملموس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شفافیت در معاملات مسکن در این بازار آشفته که سوداگران بدون در نظر گرفتن عوارض گرانی، قیمتی بیش از ارزش واقعی قیمت املاک به متقاضیان می دهند، امری ضروری است. لازم به ذکر است این شفافیت باید عمومی باشد و خود مردم روی فرآیند بازار نظارت داشته باشند. گفتنی است وزارت راه و شهرسازی مدتی است با راه اندازی سامانه اطلاعات بازار املاک ایران (سابا) سعی در ایجاد بازاری شفاف کرده است. منتها به دلیل اینکه صرفا یک منبع ورود اطلاعات وجود دارد و آن هم خود مشاورین املاک هستند، نمی توان اطلاعات جزئی و کاملی از میزان تقاضای بازار، از این سامانه استخراج کرد و صرفا میزان خرید و فروش و قیمت ها در این بستر قابل بررسی است.

,

از این رو بستری که بتوان میزان تقاضای مصرفی بازار، میزان سرمایه مردم برای خرید یا اجاره ملک و اطلاعات کامل تری را از آن برداشت کرد، ضروری است. از سوی دیگر این اطلاعات باید به صورت فردی توسط مردم وارد سامانه شود تا بتوان واقعیات موجود در بازار املاک را بررسی و نسبت به آن سیاستگذاری کرد. به این صورت که با آگاهی از میانگین مبلغ پیشنهادی متقاضیان بازار اجاره، میتوان سیاست های بازدارنده و تشویقی برای مالکان، در بازار اجاره اعمال کرده و میزان افزایش اجاره بها را کنترل کرد. برای کسب اطلاعات کامل در مورد کد رهگیری املاک و یافتن پاسخ سوالاتی از قبیل: کد رهگیری املاک چیست؟ شرایط دریافت کد رهگیری چیست؟ آیا دریافت کد رهگیری املاک برای معاملات املاک لازم است؟ چگونه کد رهگیری املاک بگیریم؟ می توانید به مجله اینپین مراجعه کنید.

, کد رهگیری املاک,

 

,

, ,

هوش مصنوعی سوداگری در بازار مسکن را از بین می برد

,

این فرآیند با به کارگیری هوش­ مصنوعی تا میزان قابل توجهی ایجاد شده است و شرکتی دانش بنیان به نام اینپین توانسته علاوه بر اینکه بستری برای انجام معاملات ملکی در فضایی کاملا شفاف و تخصصی ایجاد کند، باعث از بین رفتن سوداگری در بازار املاک شود. این مهم با ایجاد ارتباط بین متقاضی خرید یا اجاره، مالک و مشاوراملاک میسر شده است. به طوری که این سه عنصر انجام یک معامله ملکی در فضایی تخصصی تمام نیازهای خود را وارد کرده و در نهایت، فقط برای بازدید حضوری و عقد قرارداد با هم ملاقات می کنند.

,

گفتنی است اینپین با ایجاد این پروسه، علاوه بر اینکه متقاضیان را به خانه رویایی شان می­رساند، باعث ایجاد رونق در کسب و کار مشاورین املاک می شود. بدین صورت که متقاضی با واردکردن تمام نیازهای خود از یک خانه متناسب با سلیقه و سرمایه اش، هوش مصنوعی را برای جستجو در میان انبوهی از فایل ها به کار می گیرد تا ملک مورد نظر کاربر پیدا شود. از سوی دیگر اینپین نیازهای متقاضی را به تمام مشاورین متخصص منطقه ارسال می کند تا به محض پیدا شدن فایل مورد نظر متقاضی، کاربر را به وسیله پیامک مطلع سازند. گفتنی است درخواست متقاضیان تا 30 روز در سامانه اینپین می ماند تا در نهایت متقاضیان به خانه رویایی شان برسند.

,

نکته قابل توجه این است که اینپین فعالیت مشاورین را تخصصی­ تر کرده و هر تقاضا را برای مشاور متخصص ارسال می ­کند. بدین صورت که مشخصات درخواست متقاضی خرید آپارتمان در اشرفی اصفهانی که بودجه خرید یک واحد 100 متری را دارد، برای مشاورین این منطقه که سابقه فعالیت این نوع فایلها را دارند ارسال می شود تا جستجو ها هدفمند شود. حال در ادامه نگاهی می اندازیم به وضعیت منطقه اشرفی اصفهانی تا با جزئیات قیمت و سایر مولفه های سکونت در این محله بیشتر آشنا شوید:

,

 

,

, ,

روند تغییر قیمت املاک در منطقه اشرفی اصفهانی

,

خیایان اشرفی اصفهانی یکی از شریان های اصلی غرب تهران به شمار میرود که به واسطه جایگیری و محله های اطرافش، از اهمیت خاصی برخوردار است. این خیابان بسیار طویل، که از فلکه دوم صادقیه آغاز و تا انتهای میدان پونک ادامه دارد، در گذشته به جاده چهاردیواری معروف بود و از همان زمان یکی از خیابان های مهم تهران به شمار می رفت. امروزه نیز همچنان خرید آپارتمان در اشرفی اصفهانی به واسطه وجود مراکزتجاری متعدد و محله­های زیادی که در اطراف این خیابان قرار دارد، یکی از انتخاب های خوب تهرانی ها به شمار میرود.

,

از این رو با افزایش تقاضای خریدآپارتمان در اشرفی اصفهانی قیمت ملک در محله های مختلف این بزرگراه افزایش یافته و به گفته مشاورین املاک معتبر که در سامانه اینپین فعال هستند، هر متر مربع ملک مسکونی نوساز در محله های جنوبی بزرگراه اشرفی اصفهانی به طور میانگین متری 30 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

,

در این راستا نگاهی به روند افزایش قیمت در این محله می ­اندازیم. لازم به ذکر است به دلیل وسعت زیاد این خیابان، قیمت مناطق جنوبی با شمالی آن تفاوت بسیاری دارد و این نرخ ها مربوط به خرید یک واحد مسکونی در مناطق میانی این محله است. گفتنی است ابتدای سال 92 خرید آپارتمان در اشرفی اصفهانی با قیمت متری 4 میلیون و 200 هزار تومان معامله میشد، که نسبت به قیمت املاک در آن بازه زمانی رقم متوسط و متعادلی به شمار می رفت.

,

گفتنی است این نرخ تا سال 96 بدون افزایش بیش از حد باقی ماند. به طوری که مهرماه 96 هرمتر مربع 5 میلیون و 500 هزار تومان قیمت گذاری شده بود. این مهم در سال 97 روند صعودی به خود گرفت و اسفندماه 97، خریدآپارتمان در اشرفی اصفهانی هر مترمربع نزدیک به 14 میلیون تومان خرید و فروش میشد.

,

این آغاز دوره رکودی در بازار املاک کشور بود. به این صورت خرید آپارتمان در اشرفی اصفهانی در انتهای سال 98 با قیمت تقریبی 20 میلیون تومان مورد معامله قرار می گرفت. اما همانطور که در ابتدا اشاره کردم، سال 99 را می توان بدترین سال مسکنی در کشور دانست. چراکه در 6 ماهه نخست سال هر متر مربع 10 میلیون تومان گرانتر شد و به قیمت 30 میلیون تومان رسید.

,

 

,

, ,

مراکز تجاری، تفریحی و آموزشی اشرفی اصفهانی

,

می توان یکی از بزرگترین مزایای بزرگراه اشرفی اصفهانی را وجود مراکز تجاری متعدد در کنار آموزشگاه های زیاد دانست. چراکه فلکه دوم صادقیه و آریاشهر، یکی از مناطق پرتردد، با آموزشگاه ها و پاساژهای متعدد در تهران است. از سوی دیگر قرارگیری مرکز تجاری بوستان در چهارراه پونک، یکی از بهترین مراکز خرید به شمار می رود. گفتنی است بیشتر آموزشگاه های درسی و تخصصی رشته های مختلف، در این منطقه قرار دارد. این مهم خرید آپارتمان در اشرفی اصفهانی را برای خانواده ها جذاب تر می­کند. 

,

تردد و ترافیک خیابان اشرفی اصفهانی

,

ایجاد اتوبان های متعدد طی سالهای اخیر، مسیر تردد به بزرگراه اشرفی اصفهانی را بسیار آسان کرده؛ به طوری که اتوبان های حکیم، همت، شیخ فضل الله نوری و نیایش، تردد به بخش های مختلف این خیابان را آسان کرده. از سوی دیگر مسیرهایی نیز از سمت بلوار مرزداران، خیابان جلال آل احمد و پونک به سمت این خیابان وجود دارد.

,

لازم به ذکر است تردد تا خیابان اشرفی اصفهانی سخت نیست، منتها ترافیک همیشگی خود این خیابان، مسیر رسیدن به محله های اطراف این بزرگراه را سخت کرده است. در نتیجه اگر متقاضی خرید آپارتمان در اشرفی اصفهانی هستید و ترافیک برای شما اهمیت زیادی دارد، در انتخاب محله مناسب دقت کنید.

, خرید آپارتمان در اشرفی اصفهانی,

گفتنی است این انتخاب در سامانه اینپین می تواند به بهترین شکل صورت گیرد. به صورتی که میتوان تمام مکان هایی که به آنجا تردد دارید را مشخص کرده و خانه هایی که ترافیک و دسترسی مناسبی به آن مناطق دارند را برای خرید یا اجاره پیشنهاد دهد.

,

 

,

, ,

اجاره آپارتمان در اشرفی اصفهانی

,

شایان ذکر است با توجه به اینکه قیمت مسکن در قسمت های مختلف این محله متغیر است، می توان با جستجو در سامانه اینپین، گزینه­های مناسب را برای اجاره دریافت کرد. کافی است با واردکردن واژه “inpin” و ورود به سامانه، به قسمت اجاره آپارتمان در اشرفی اصفهانی رفته و از میان انبوهی از فایلهای پیشنهادی انتخاب مناسبی داشته باشید.

, اجاره آپارتمان در اشرفی اصفهانی,

در مجموع برای خرید یا اجاره خانه که یکی از مهمترین انتخاب های یک فرد و خانواده به شمار می رود و باید برای آن هزینه بسیاری پرداخت کنید، به سامانه های تخصصی مشاورین املاک همچون اینپین مراجعه کرده و از ابزارها و مزایای بی شمار این سامانه استفاده کنید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه