اخبار داغ

رئیس کل دادگستری مازندران:

آسیب‌های اجتماعی در مازندران نگران‌کننده است

آسیب‌های اجتماعی در مازندران نگران‌کننده است
محمدصادق اکبری با بیان اینکه در حال حاضر، این حجم از آسیب‌ها و جرائم نگران کننده است و باید این آسیب‌ها با بررسی، پیگیری و مطالبه‌گری به حداقل برسد، گفت: همه باید با قانون محوری، جرائم ناشی از فساد اقتصادی و مالی در استان از بین برود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت الاسلام محمدصادق اکبری عصر امروز در همایش ستاد امر به معروف ونهی از منکر مازندران که در سالن اجتماعات دادگستری استان و با حضور آیت‌الله لائینی نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام والمسلمین میرزائی قائم مقام و دبیر معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف کشور و مسئولان قضائی و اداری استان برگزار شد، رعایت  قانون و قانون‌گرایی و مطالبه‌گری را راه حل بسیاری از مشکلات موجود برشمرد و اظهار کرد: همه ما باید به قوانین احترام بگذاریم و عدم رعایت قانون و قانون گریزی را منکر دانسته و یکدیگر را به قانون‌مداری امر کنیم.

وی ضمن اشاره به روایتی از امام جعفرصادق(ع) در مورد برکات امر به معروف و نهی از منکر، افزود: در دین مبین اسلام، شأن امر به معروف و نهی از منکر بسیار بزرگ شمرده شده و در خصوص اجرای آن نیز تاکیدات و ترغیبات فراوانی وجود دارد و در جامعه اسلامی ما باید با  عمل کردن به تاکید آیات و روایات دینی با احیای امر به معروف و نهی از منکر زمینه کاهش بسیاری از جرایم فراهم شود.

رئیس کل دادگستری مازندران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم و اگرنگاه مطلوب و آرمانی داشته باشیم این حجم از آسیب‌ها و جرائم نگران کننده است و باید این آسیب‌ها با بررسی، پیگیری و مطالبه‌گری به حداقل برسد.

عالی‌ترین مقام قضایی مازندران در تشریح  چالش‌ها، آسیب‌ها و جرائم استان، با بیان اینکه میزان جرم وبژه در استان‌های کشور متفاوت است؛ عنوان کرد: در استان مازندران چند بزه و آسیب مشهودتر است که از جمله اعتیاد به موادمخدر، به نوعی مادر بسیاری ازجرائم است و اگر به آن توجه جدی شود از آسیب‌های دیگر نیز جلوگیری خواهد شد.

 اکبری ادامه داد: آسیب دیگری که متأسفانه در استان رشد به‌سزایی داشته آمار طلاق است که نشان‌گر کم‌توجهی به بنیان خانواده است و همه دستگاه‌های متولی باید در ترویج فرهنگ سازش و سبک زندگی موفق و اسلامی، اقدامات بنیادی و کاربردی داشته باشند، تا این معضل حل شود.

وی اعلام کرد: توهین، فحاشی، افترا و نشر اکاذیب نیز در استان آمار بالایی از پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است که می‌توان با بالابردن آستانه تحمل و مدیریت بر زبان و گفتار این مشکل را کاهش داد.

رئیس کل دادگستری مازندران، متذکر شد: باید با فرهنگ‌سازی، آستانه تحمل افراد را افزایش دهیم و البته این موضوع نیازمند اقدام همگانی بوده و انتظار می‌رود شورای امر به معروف در این حوزه فرهنگ‌سازی مناسب داشته باشد.

عالی ترین مقام قضائی استان با ابراز تاسف از وجود جرائم ناشی از فساد اقتصادی و مالی در استان، تصریح کرد: همه باید با رعایت قانون و قانون محوری،این قبیل فساد را از بین ببریم و هرگونه دور زدن قانون و بی احترامی به آن را منکر دانسته و به اجرای کامل قانون امر کنیم.

اکبری تأکید کرد: دستگاه قضائی استان حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر است و در این مسیر همه همت و تلاش خود را مصروف خواهند کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه