اخبار داغ

کووید 19 و مصائب آن؛

زندگی زیر سایه کرونا/ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زنجیره انتقال بیماری را قطع کنیم

زندگی زیر سایه کرونا/ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زنجیره انتقال بیماری را قطع کنیم
مدت هاست زندگی رنگ کرونا به خود گرفته، رنگی که سیاهی آن همه جا را فرا گرفته اما می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی این سیاهی را کمرنگ کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، روزها می گذرد اما خیلی سخت، روزهایی که خبرهای تلخ بیشتر از خبرهای خوش است، فوت روزانه ۲۰۰ نفر از هموطنانمان تلخ ترین خبرهای روزهایی است که کرونا سایه اش را در همه جا افکنده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک، ,

کرونا ماه هاست در دنیا رخنه کرده، ویروسی که چشمش را در هر جایی که پروتکل های بهداشتی رعایت نشود تیز می کند و زهر تلخ خود را می ریزد.

,

این روزها در بسیاری از خانواده ها افرادی درگیر ویروس کرونا هستند، زندگی با کرونا سخت شده است، از رفت و آمدها گرفته تا خرید و تفریح اما با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان تا تولید واکسن و داروی آن، کنار آمد.

,

,

, ,

سد کردن راه کرونا تنها ماسک زدن، رعایت پروتکل های بهداشتی، شست و شوی دست ها، دوری از تجمعات و مراکز پر ازدحام است اما علیرغم این همه توصیه و تاکید همچنان عده ای بیخال مسائل بهداشتی شده اند؛ ماسک زدن را الزامی نمی دانند، به راحتی در همه جا تردد می کنند و گاه ممکن است اگر ناقل باشند صدها نفر را آلوده و از میان آنها تعدادی به زندگی پایان دهند.

,

غم از دست دادن عزیزان در این روزهای کرونایی سخت است، مظلومانه می میرند، غریبانه دفن می شوند و در سکوت و بی کسی به خاک سپرده می شوند، عزیزانی که هر کدام چراغ یک خانه هستند.

,

کمی که فکر می کنیم می بینیم کار سختی نیست یک ماسک زدن است و رعایت نکاتی که می تواند نه تنها جان خود بلکه جان دیگران را از مرگ نجات دهد.

,

این روزها وضعیت کرونا در کشور از قرمز هم گذشته، روزانه بیش از چهار هزار نفر به کرونا مبتلا می شوند و ۲۰۰ نفر روزانه جان خود را از دست می دهند و این آمار و ارقام تلخ مگر با همکاری مردم و رعایت نکات بهداشتی. کاهش یابد.

,

لرستان در وضعیت فوق حاد کرونا

, لرستان در وضعیت فوق حاد کرونا, لرستان در وضعیت فوق حاد کرونا,

مدتهاست استان لرستان جزء استان های در وضعیت قرمز قرار دارد، تقریبا همه شهرهای استان در وضعیت قرمز هستند و طبق گفته مسئولان ظرفیت همه تخت های بیمارستانی استان تکمیل شده است.

,

مریم کوشکی، دبیر مراقبت و کنترل بیماری کرونا در لرستان گفت: بیش از ۹۵ هزار تست کرونا در استان انجام شده و ۳۰ هزار و ۲۴ نفر به کرونا مبتلا شده اند.

,

,

, ,

وی با بیان اینکه به طور متوسط روزانه بالغ بر ۴۷۰ تست انجام می شود که از این تعداد حدود ۱۴۹ تست مثبت هستند افزود: وزانه ۹۰ نفر در بیمارستان های استان بستری می شوند که ۳۴ نفر از آنها مبتلایان قطعی کرونا هستند.

,

دبیر مراقبت و کنترل بیماری کرونا در لرستان بیان کرد: ضروری است تا همه مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوان از این وضعیت خارج شد و بیماری را کنترل کرد.

,

یک سوم مرگ و میرهای کرونا در استان مربوط به جوانان است

, یک سوم مرگ و میرهای کرونا در استان مربوط به جوانان است, یک سوم مرگ و میرهای کرونا در استان مربوط به جوانان است,

ویروس کرونا پیرو جوان نمی شناسد و بی رحمانه هر جایی که بتواند می تازد، طبق گفته دانشگاه علوم پزشکی لرستان یک سوم مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان، جوانان هستند.

,

این در حالیست که تاکنون این بیماری افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای را هدف قرار داده بود اما با تغییر جهش حالا جوانان هم مورد هدف قرار داده است؛ از ابتدای مهر تاکنون ۸۴ نفر بر اثر کرونا در استان فوت کرده اند و متوسط فوت روازنه ۳٫۲ است.

,

افزایش ۱۰۰ تخت بیمارستانی در لرستان

, افزایش ۱۰۰ تخت بیمارستانی در لرستان, افزایش ۱۰۰ تخت بیمارستانی در لرستان,

با توجه به وضعیت بحرانی در استان حالا ۱۰۰ تخت دیگر به بیمارستان های استان در حال اضافه شدن است، همچنین از ظرفیت دیگر ساختمان های بیمارستانها برای بیماران کرونایی استفاده می شود.

,

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، این روزها از همه ظرفیت ها برای مقابله با این بیماری استفاده می شود، بخش های زیادی از بیمارستان ها به کرونا اختصاص داده شده تا بتوانند به این بیماران رسیدگی نمایند.

,

تاکنون بیش از ۵۴۰ تخت برای کرونا در استان مهیا شده بود که همه تکمیل شده و ۱۰۰ تخت دیگر هم در حال اضافه شدن است.

,

,

, ,

کادر درمان، خسته تر از همیشه

, کادر درمان، خسته تر از همیشه, کادر درمان، خسته تر از همیشه,

در این میان مدافعان سلامت از دل و جان در بیمارستانها و مراکز درمان مشغول ارائه خدمات هستند، هشت ماه است شبانه روز برای مبارزه  و مقابله با کرونا  فعالیت دارند.

,

پزشکان و پرستاران این روزها در لباس های طاقت فرسای مخصوص کرونا در بیمارستانها تلاش می کنند، تنها چیزی که خستگی آنها را برطرف می کند این است که به پروتکل های بهداشتی به دقت عمل کرد.

,

شهادت ۱۶۴ نفر از کادر درمان نشان می دهد که باید کمی آنها را درک کنیم، خودمان را جای خانواده های آنها بگذاریم و با دقت و رعایت نکات بهداشتی از آنها تشکر کنیم.

,

اعمال محدودیت جدید در لرستان

, اعمال محدودیت جدید در لرستان, اعمال محدودیت جدید در لرستان,

با توجه به وضعیت ابتلای کرونا در استان محدودیت های جدیدی اعمال شده است تا بلکه با این محدودیت ها قدری از آمار ابتلا به کرونا کاهش یابد.

,

مقررشد کلیه ادارات، سازمانها، بانکها، موسسات دولتی و غیر دولتی، دانشگاهها و مؤسسات آموزشی در سطح استان از روز دوشنبه مورخ ۲۱ مهرماه تا ۲۷ مهرماه نیمی از ظرفیت (حضور نیروها به صورت یکروز درمیان ) فعالیت داشته باشند.

,

,

, ,

همچنین به مدت دو هفته از تاریخ ابلاغ مصوبه، آموزش در کلیه مدارس سطح استان به صورت غیر حضوری برگزار گردد.

,

در مناطق روستایی نیز در مدت یاد شده اصل بر آموزش غیر حضوری می باشد، مگر در مناطقی که از نظر دانشگاه علوم پزشکی مشکلی در تشکیل کلاسها به صورت حضوری وجود نداشته باشد.

,

همچنین اداره کل صمت با همکاری تعزیرات، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، بازرسی استانداری و … نسبت به نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سطح استان اقدام و در صورت عدم رعایت قوانین با متخلفان احتمالی برخورد قانونی به عمل آید.

,

استفاده از ماسک برای کلیه افراد جامعه اعم از اصناف، کسبه، کارمندان دولتی و خصوصی و ارباب رجوع اجباری بوده و در صورت مشاهده با متخلفین احتمالی طبق قوانین اعلامی از سوی ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

,

با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا در استان، کلیه دستگاههای ذیربط نسبت به تعطیل نمودن مراکز تجمعی غیر ضروری مانند باشگاههای ورزشی، هتل ها، مراکز اقامتی، اماکن متبرکه و… به مدت دوهفته اقدام و در صورت مشاهده با متخلفین احتمالی برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

,

همچنین دانشگاه علوم پزشکی با همکاری نیروی انتظامی، بسیج نسبت به تشکیل گشت ارشاد سلامت جهت اطلاع رسانی و نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سطح استان اقدام نمایند.

,

,

, ,

در این مدت برگزاری هرگونه مراسم تشییع و خاکسپاری مشتمل بر تجمع که با اعلام قبلی ( درج در آگهی ترحیم و بنر ) صورت پذیرد ممنوع بوده و خانواده ها ملزم به تشییع متوفی فقط با حضور  اعضاء درجه یک و رعایت پروتکل های بهداشتی و اصول فاصله گذاری اجتماعی می باشند.

,

حالا امیدها به این سمت می رود که با این محدودیت ها از شیوع بی حد و مرز کرونا کاسته شود، کرونایی که این روزها نامش وحشتناک ترین واژه جهان شده است.

,

براستی سهم ما از کاهش شیوع کرونا چیست؟

, براستی سهم ما از کاهش شیوع کرونا چیست؟, براستی سهم ما از کاهش شیوع کرونا چیست؟,

سهم ما رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و جلوگیری از خروج غیر ضرور از منزل است تا بتوانیم سهمی در کاهش این آمار داشته باشیم، سهمی که به معنی نجات جان انسانهاست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه