اخبار داغ

کارآفرین نمونه مطرح کرد؛

"دپوی"؛ هنر جهانی خراسان‌جنوبی/ جهش تولید را رقم زدیم، مسئولان جهش فروش را محقق کنند

"دپوی"؛ هنر جهانی خراسان‌جنوبی/ جهش تولید را رقم زدیم، مسئولان جهش فروش را محقق کنند
مدیرعامل شرکت تعاونی زنان خراشاد بیرجند گفت: پارچه بافی هنر جهانی خراسان جنوبی توانسته است در بیشترین حد تولید قرار گیرد اما متأسفانه انبارهای ما از این محصولات پر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه ذاکریان مدیرعامل شرکت تعاونی زنان خراشاد بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، اظهارکرد: خوشبختانه تولیدات پارچه‌بافی در استان خراسان‌جنوبی رونق بسیاری گرفته است اما بازار فروش پارچه بافی اکنون در وضعیت خوبی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: زنان بافنده اکنون نسبت به گذشته با توجه به شرایط کرونا، بیشتر پارچه بافی می‌کنند.

,

مدیرعامل شرکت تعاونی زنان خراشاد بیرجند خاطرنشان‌کرد: شرایط کرونا فرصت بیشتری را برای زنان هنرمند این رشته فراهم کرده است تا بیشتر اقدام به پارچه‌بافی کنند.

,

ذاکریان افزود: محصولات ما اکنون خیلی زیاد شده است اما متاسفانه فروش ما فقط فروش مجازی است.

,

وی یادآورشد: اکنون یک ماه شده است که بازار از حالت رکود خارج شده اما همانند گذشته فروش نداریم.

,

مدیرعامل شرکت تعاونی زنان خراشاد بیرجند گفت: ماهیانه بین یک هزار تا یک هزار و 200 متر تولید پارچه بافی داریم؛ قبلا نمایشگاه در استان و سراسر کشور برگزار می شد و محصولات به فروش می رفت اما اکنون این فرصت را هم نداریم.

,

جهش تولید را رقم زدیم اما محصولاتمان دپو شد

, جهش تولید را رقم زدیم اما محصولاتمان دپو شد, جهش تولید را رقم زدیم اما محصولاتمان دپو شد,

ذاکریان ضمن تاکید بر این‌که ما شاهد افزایش دو برابری تولید در پارچه‌بافی هستیم، یادآورشد: هنرمندان پارچه بافی در استان جهش تولید را رقم زنند اما متأسفانه جهش فروش محقق نشد.

,

وی ادامه‌داد: من باید نقدینگی داشته باشم تا بتوانم محصولات هنرمندان را خریداری کنم اما زمانی که محصولات فروش نمی‌رود انگیزه هنرمندان برای کارکردن کاهش پیدا می کند.

,

مدیرعامل شرکت تعاونی زنان خراشاد بیرجند با بیان این‌که در حال حاضر بسیاری از محصولات تولیدی ما دپو شده است، افزود: تولید بسیار افزایش یافته و انبار ما از محصولت تولیدی پر شده است.

,

ذاکریان یادآورشد: نه‌تنها در خراسان جنوبی بلکه از استان‌های خراسان رضوی و اصفهان برای فروش محصولاتشان با من تماس می گیرند و این هنرمندان نیز برای فروش مشکل دارند.

,

وی ضمن تأکید بر این‌که به دلیل کمبود نقدینگی من نمی‌توانم جوابگوی تولیدات پارچه بافی باشم، گفت: گاهی اوقات هنرمندان فقط پول مواد اولیه را از ما می خواهند و حاضرند محصول خود را بدون هیچ هزینه دستمزدی به فروش برساند.

,

مدیرعامل شرکت تعاونی زنان خراشاد بیرجند بیان‌کرد: اشتغال شناسنامه‌دار استان که از طریق میراث فرهنگی گواهی دریافت کرده اند یک هزار و 600 نفر بوده اند که هنرمندان واقعی این رشته از این تعداد خیلی بیشتر هستند چراکه این هنر به صورت خانوادگی و بین افراد نیز آموزش داده می شود.

,

صنایع دستی در لیست هدیه دادن مسئولان باشد

, صنایع دستی در لیست هدیه دادن مسئولان باشد, صنایع دستی در لیست هدیه دادن مسئولان باشد,

ذاکریان ضمن تاکید بر این‌که در این اوضاع می توان بر فروش مجازی تکیه کرد، افزود: هم چنین مسئولان می توانند برای دادن هدیه از صنایع دستی استان از جمله پارچه بافی استفاده کنند.

,

وی یادآورشد: همه صنعتگران و هنرمندان درگیر این معضل هستند و فروش محصولات ندارند.

,

مدیرعامل شرکت تعاونی زنان خراشاد بیرجند گفت: مسئولان همت کنند اعتبارات را در زمینه اشتغال خرج کنند چراکه هرچقدر از هنرمندان حمایت کنند از اشتغال زایی استان حمایت کرده اند.

,

ذاکریان ادامه‌داد: خانم‌هایی که کار می کنند اکثرا سرپرست خانوار هستند؛ این افراد بیشتر دیده شوند چراکه اگر ما به این افراد نرسیم زندگی‌شان به مخاطره می افتد.

,

وی اظهارکرد: بیشتر هنرمندان بالای 18 سال و زیر 50 سال بیمه هستند و امسال سه هزار نفر از هنرمندان پارچه بافی استان در سفر آقای نوبخت با تمهیداتی که از سوی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی استان دیده شد تا یک سال با پرداخت حق بیمه از سوی استانداری بیمه شدند؛ قرار شد سال بعد از سوی معاون اول رئیس جمهور و دو سال بعد از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه حق بیمه هنرمندان پرداخت گردد.

,

ذاکریان افزود: بیمه شدن هنرمندان یک اتفاق خوب در زمینه حمایت از آنها بود و تعدادی از هنرمندان نتوانستند بیمه شوند که درخواست می شود دیگر هنرمندان نیز بتوانند از مزایای بیمه بهره مند شوند.

,

وی بیان کرد: اگر یک بازار و نمایشگاه در بازار تهران داشته باشیم، مشکلی در زمینه فروش نخواهیم داشت چراکه دست‌بافت‌های استان خراسان‌جنوبی در تهران طرفداران زیادی دارد و استقبال بی‌نظیری از این محصولات تاکنون داشتیم و دیگر نگران دپوی محصولاتمان نخواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه