اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد؛

تنبلی چشم از رایج‌ترین علل نابینایی

تنبلی چشم از رایج‌ترین علل نابینایی
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه تبلی چشم، یکی از رایج‌ترین علل نابینایی است، گفت: سال گذشته 46 هزار کودک 3 تا 6 ساله، تحت سنجش بینایی قرار گرفته و بیش از 2 هزار کودک مشکوک از لحاظ بینایی با ارجاع به چشم‌پزشک به صورت رایگان تحت درمان قرار گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد محمدی قیداری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: برنامه‌های پیشگیرانه، اولین و مهمترین ماموریت سازمان بهزیستی است تا جلوی بسیاری از معلولیت‌ها گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه 2 هزار و 694 نفر نابینا تحت پوشش بهزیستی استان هستند، خاطرنشان کرد: 124 نفر از این افراد دانش‌آموز و 51 نفر دانشجو بوده و یک هزار و 586 نفر نیز مستمری‌بگیر هستند.

,

محمدی قیداری افزود: نابینایان تحت پوشش از تمام امکانات سازمان از بدو تولد تا توانمندسازی بهره‌مند شده و بهزیستی حتی بعد از توانمندسازی نیز حامی آن‌ها است.

,

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در بین نابینایان استان حدود 60 ورزشکار شناسنامه‌دار نیز فعال بوده و دارای مدال‌های زیادی در رشته‌های مختلف هستند.

,

وی اظهار داشت: در مجموع 21 هزار و 800 معلول تحت پوشش بهزیستی استان زنجان بوده که 14 هزار و 428 نفر علاوه بر سایر خدماتی که دریافت می‌کنند، مستمری‌بگیر ماهانه سازمان نیز هستند.

,

به گزارش موج رسا؛ پانزدهم اکتبر یا ۲۳ مهر به عنوان روز جهانی بزرگداشت نابینایان و یا قانون عصای سفید، نامگذاری شده که در سال‌های کبیسه، مقارن با ۲۴ مهر است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه