اخبار داغ

مدیرکل آب و فاضلاب خراسان رضوی خبر داد؛

افزایش 25 درصدی مصرف آب شرب در شرایط کرونایی/ 200 روستای خراسان رضوی با تانکر آب‌رسانی می‌شوند

افزایش 25 درصدی مصرف آب شرب در شرایط کرونایی/ 200 روستای خراسان رضوی با تانکر آب‌رسانی می‌شوند
علوی با بیان اینکه 25 درصد افزایش مصرف آب شرب در شرایط کرونایی را تجربه کردیم، گفت: 200 روستا در سطح استان خراسان رضوی به وسیله تانکر آب رسانی می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید ابراهیم علوی، مدیرکل آب و فاضلاب خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: انشعابات غیرمجاز یکی از پدیده های ناخوشایند است که برخی از شهروندان اقدام به گرفتن انشعاب غیرمجاز از شبکه می کنند که خطرهایی را برای خود این افراد و باقی شهروندان دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه این افراد نیز هزینه آبهای خود را نمی دهند و به نوعی دستبرد به بیت المال است و برخورد جدی با این افراد در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: معمولاً در بافت هایی که خانه های بزرگتر که با باغچه و باغ همراه است این انشعابات غیرمجاز متداول تر است.

,

مدیرکل آب و فاضلاب خراسان رضوی همچنین در ادامه تصریح کرد: شهروندان گرامی که این انشعابات را مشاهده می کنند با شماره 122 شرکت آب و فاضلاب تماس بگیرند تا قطع و رسیدگی در دستور کار همکاران قرار گیرد.

,

وی با تاکید بر اینکه بهای آب مصرفی بر اساس تعرفه ها برای هر مترمکعب 460 تومان از مشترکان اخذ می شود در صورتی که در آب های بسته بندی به ازای هر نیم لیتر 2 هزار تومان هزینه پرداخت می کنند، اذعان کرد: هزینه های تامین و استحصال با توجه به چاه های عمیقی که وجود دارد و هزینه های برق، انتقال، کلر زنی و تصفیه که وجود دارد به مراتب بیشتر از بهای آب مصرفی است که توسط دولت پرداخت می شود.

,

علوی با اشاره به اینکه مردم باید آب را در این شرایط که رعایت بهداشت هم ضروری است درست و به جا استفاده کنند، عنوان کرد: 5 شهر در استان، میزان تقاضای آب از میزان تولید آب بیشتر است و 16 شهر در نقطه سر به سر مصرف قرار دارند یعنی میزان تولید و مصرف آب با هم برابر هستند و اگر مصرف بیشتر باشد قطعاً کمبودها ایجاد می شود.

,

وی با بیان اینکه 20 تا 25 درصد به طور متوسط افزایش مصرف آب شرب در شرایط کرونایی را تجربه کردیم، تشریح کرد: در ابتدای شروع کرونا این عدد در برخی از شهرستان ها حدود 40 درصد بود که این میزان در حال حاضر تقلیل پیدا کرده است.

,

مدیرکل آبفای خراسان رضوی در پایان تاکید کرد: 200 روستا در سطح استان خراسان رضوی به وسیله تانکر آب رسانی می شوند که از این میزان، حدود 70 یا 80 روستا به صورت متغییر کاهش یا افزایش دارد و 120 روستا هم به صورت ثابت و دائم است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه