اخبار داغ

عضو شورای شهر باشت مطرح کرد؛

آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی باشت با شیرابه زباله‌ها

آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی باشت با شیرابه زباله‌ها
عضو شورای شهرستان باشت از نامناسب بودن جایگاه دفن زباله‌های باشت انتقاد کرد و گفت: جایگاه دفن زباله شهرستان در موقعیت بالادست حوضه آبریز بوده و شیرابه‌های ناشی از آن وارد سفره زیرزمینی آب، رودخانه و چاه‌های کشاورزی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس یکی از معضلاتی که این روزها سلامتی مردم شهر باشت را به خطر انداخته است جایگاه زباله این شهر است که در نزدیکی روستای سرآبیز  واقع شده است که نا مناسب بودن این مکان خطراتی را برای مردم ایجاد می کند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در همین خصوص  سید محسن حسینی عضو شورای شهرستان باشت در گفتگو با صبح زاگرس گفت؛ محل و جایگاه دفن زباله شهرستان در بدترین موقعیت یعنی بالادست حوضه آبریز رودخانه باشت واقع شده که متاسفانه شیرابه های ناشی از زباله ها وارد سفره زیرزمینی آب شده و رودخانه ها و چاههای کشاورزی را آلوده می کند.

وی افزود: احشام و دام روستاهای همجوار و حیوانات وحشی از این زباله ها استفاده می کنند و باعث انتقال انواع بیماریها می شود وجود بوی مشمئزکننده و انواع حشرات از قبیل مگس زندگی را برای ساکنین اطراف و کشاورزان غیر قابل تحمل کرده است.

,
,
,

عضو شورای شهرستان باشت گفت: نکته دیگر اینکه به علت اینکه در منطفه اغلب جهت باد غالب از غرب به شرق می باشد و در زمستانها به علت سرمای هوا جریان صعودی و جابه جایی هوا صورت نمی گیرد و در حقیقت وارونگی دما صورت می گیرد دود ناشی از سوزاندن این زباله ها آسیب های جبران ناپذیری را متوجه مردم منطقه و حتی شهر باشت  می کند.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه