اخبار داغ

یادداشت/

حساسیت مردم بر رعایت پروتکل‌ها «بی انصافی» نیست!

حساسیت مردم بر رعایت پروتکل‌ها «بی انصافی» نیست!
به جنابان مسئول گردشگری یزد برسانید اصلا «منصفانه نیست» جان افراد بخاطر سهل انگاری به خطر بیافتد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، کرونا با کسی شوخی ندارد، این را از ابتدای ورودش ثابت کرده است، نه جنسیت می شناسد و نه سن برایش مهم است، لحظه ای غفلت شاید کار را برای همیشه تمام کند اما نمی توان زندگی را هم بخاطر بودنش منحل کرد، مشاغل بسیاری بخاطر شیوع کرونا ضربه خورده اند و ضررها دیده اند که شاید جبران شدنی هم نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

گردشگری به عنوان یک صنعت پول ساز در دنیا و به ویزه در شهر جهانی یزد سالیانی است که رونق گرفته و در چند سال اخیر با آغوش باز پذیرای مهمانان داخلی و خارجیش بوده است اما چند ماهی است کرونا به عنوان یک مهمان ناخوانده به هرکجا سرک کشیده و عرصه را برای دیگران تنگ کرد.

,

از جانب انصاف اگر بخواهیم نگاه کنیم عملا صنعت گردشگری یزد یک سال از فعالیت خود را از دست داده اند و بهترین زمان های گردشگری در سال جاری از دست رفت اما قرار هم نیست که گردشگری برای همیشه متوقف شود و این حوزه هم می تواند با رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی جان دوباره بگیرد.

,

در روزهای اخیر فیلم هایی در شبکه های اجتماعی و رسانه ها دست به دست شد که تعدادی گردشگر بدون رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در حال بازدید از اماکن گردشگری یزد هستند.

,

شاید برداشت ها از این فیلم و اینکه پروتکل ها در گردشگری یزد رعایت می شود و یا نمی شود متفاوت باشد اما فارغ از همه نظارت چند نکته وجود دارد که سبب این نوشتار را فراهم کرده است.

,

اول اینکه استاندار یزد هفته گذشته در توییتی و به صورت غیر رسمی محدودیت های جدید کرونایی در استان یزد را اعلام کرد و بعد از ان احمد ترحمی سخنگوی ستاد استانی بارها در اخبار شبکه استانی این محدودیت ها و تعطیلی اماکن گردشگری را اعلام کرد، اما گویا مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد باز بودن اماکن گردشگری مانند اتشکده زرتشتیان تا روز گذشته یعنی یکشنبه 20 مهر ماه را ناشی از عدم ابلاغ محدودیت ها به این سازمان اعلام کرده است! و اینکه این فیلم ها مربوط به سال گذشته است! سوال اینجاست همیشه جناب مدیر کل اینگونه منتظر بخشنامه می مانند؟ بازی با جان مردم به بهانه نبود ابلاغیه توجیه درست و منطقی است؟!

,

دوم اینکه مرکز بهداشت استان یزد اعلام کرد که در هرصنفی که در رعایت پروتکل ها کوتاهی می شود مردم گزارش کنند تا با ان واحد صنفی شدیدا برخورد شود، حالا که ضعف مدیریت گردشگری استان فریاد به افلاک کشیده و تورهای گردشگری به غیر از آنچه در فیلم منتشر شده و خود مسئولان از ان آگاه تراند نه تنها نتوانستند پروتکل ها بهداشتی که حتی شئونات اسلامی را هم رعایت کنند موحد رئیس اتحادیه تعاونی‌های گردشگری استان یزد در دست پیش گرفتن گفته «منصفانه نیست با انتشار کلیپ‌های کوتاه و برجسته کردن زمان‌های کوتاهی از رعایت نکردن پروتکل‌ها، تمام صنعت گردشگری که بیشترین آسیب را از ناحیه کرونا متحمل شده، زیر سوال ببریم.»

,

به جنابان مسئول برسانید خودشان بهتر از هر کسی می دانند که استناد به همان فیلم های جنجالی مشخص می کند که زمان رعایت نکردن پروتکل ها کوتاه نیست، هرچند همان زمان کوتاه هم تهدید بزرگی به حساب می آید و اصلا «منصفانه نیست» جان افراد بخاطر سهل انگاری به خطر بیافتد!

,

سوم اینکه شجاعت مولفه اول یک مدیر است اگر مدیری جایی کم کاری کرد به جای بهانه تراشی و فرار از پاسخگویی درست درجایی که جان انسان را به بازی می گیرد، از مردم عذرخواهی کند و با شجاعت اشتباه و سهل انگاریش را بپذیرد.

,

انتهای پیام/س*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه