اخبار داغ

در گفتگو با یک پزشک متخصص مطرح شد؛

اقدامات ساده‌ای که می‌توانند از ابتلای شما به کرونا جلوگیری کنند

اقدامات ساده‌ای که می‌توانند از ابتلای شما به کرونا جلوگیری کنند
اگر به هر دلیلی وظیفه نگهداری از یک بیمار کرونایی در منزل بر عهده شما قرار گرفت، می‌توانید با رعایت نکاتی ساده، علاوه بر بازیابی سلامت بیمار و تسریع در روند بهبودی او، سلامت دیگر اعضای خانواده را نیز تامین کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، با شروع پیک هولناک کرونا در کشور و کمبود تخت‌های مراقبت ویژه مختص بیماران کرونایی، به توصیه پزشکان، برخی از بیماران مشکوک به کرونا یا با علائم خفیف این بیماری در خانه قرنطینه می‌شوند. پس از این تصمیم، والدین، همسران و سایر اعضای خانواده یا دوستان، معمولا بدون آموزش رسمی اقدام به مراقبت از بیماران کرونایی می‌کنند که این موضوع ممکن در مواردی بیمار را دچار مشکل کند. ما  برای اطلاع از چگونگی مراقبت از این بیماران در منزل، در گفتگویی کوتاه با علی آذری، پزشک متخصص بخش مراقبت‌های ویژه کرونا، به بازخوانی نکاتی مهم در این خصوص پرداختیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

آذری می‌گوید: تب با درجه پایین، سرفه کردن، ضعف، افزایش مشکلات تنفسی، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و گلو درد بدون علائم نگران‌کننده از جمله نشانه‌هایی‌ست که بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونای خفیف ممکن است به آن دچار شوند. بیمارانی که مشکوک به عفونت کووید 19 هستند و با مشکلات حاد تنفسی مواجه شدند؛ در اولویت سیستم مراقبت های بهداشتی قرار دارند و باید به سرعت با بستری شدن در مراکز درمانی تحت مراقبت‌های ویژه قرار بگیرند؛ اما برای کسانی که مبتلا به بیماری خفیف هستند، ممکن است بستری شدن در بیمارستان لازم نباشد که البته در این خصوص هم استثنائاتی وجود دارد.

,

علی آذری در ادامه به نکات مهمی در خصوص نحوه مراقبت از بیماران در قرنطینه خانگی اشاره می‌کند:اگر به هر دلیلی تصمیم بر این شد که بیمار در منزل تحت مراقبت قرار بگیرد حتما برای او اتاق مجزا در نظر بگیرید تا خطر ابتلای سایر اعضای خانواده به حداقل برسد. ضروری است تعداد افرادی که در ارتباط مستقیم با بیمار قرار می‌گیرند محدود باشد و همه اعضای خانواده نیز از ماسک‌های مناسب استفاده کنند.

,

نکته مهم دیگر ظروف و وسایل مورد استفاده بیمار است که حتما باید به طور دقیق و با مواد شوینده مناسب شسته و ضدعفونی شوند. سرویس بهداشتی و حمام هم باید به صورت روزانه ضدعفونی شود تا زنجیره انتقال از این طریق نیز متوقف شود.

,

قانون مهم دیگری که برای همه اعضای خانواده باید تعریف شود و به آن پایبند باشند این است که قبل از مصرف هرگونه مواد خوراکی به دقت دست‌هایشان را بشویند؛ حتی اگر دست‌هایشان به ظاهر کثیف نیست یا سطوحی که بیمار با آن در تماس بوده را لمس نکرده باشند.

,

معمولا بانوان خانه‌دار عادت دارند که لباس‌ها را قبل و بعد شستن تکان ‌می‌دهند. در خصوص البسه بیماران کرونایی به شدت از این کار پرهیز کنید و سعی کنید تا لباس‌ها را با آبی با درجه حرارت بیش از 90 درجه است، بشویید.

,

دستکش، ماسک و دیگر زباله‌های بهداشتی بیمار هم باید تحت تدابیر ویژه در سطل‌هایی با درب مناسب قرار بگیرند و از سایر زباله‌ها جدا باشند.

,

این متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد که مراقبان بیمار تا پایان دوره درمان، روزانه و حتی در موارد خاص به صورت لحظه‌ای با کارشناسان، پرستاران یا پزشکان مراکز درمانی در ارتباط باشند تا از صحت انجام اموری که بر عهده آن‌هاست اطمینان خاطر پیدا کنند.

,

اگر به هر دلیلی وظیفه نگهداری از یک بیمار کرونایی در منزل بر عهده شما قرار گرفت، می‌توانید با رعایت همین نکات ساده، علاوه بر بازیابی سلامت بیمار و تسریع در روند بهبودی او، سلامت دیگر اعضای خانواده را نیز تامین کنید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه