اخبار داغ

مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان:

۱٫۵ میلیارد تومان تسهیلات به زنان روستایی لرستان پرداخت می شود

۱٫۵ میلیارد تومان تسهیلات به زنان روستایی لرستان پرداخت می شود
پرویزپور، مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان گفت: 1.5 میلیارد تومان تسهیلات با هدف حمایت و تقویت تعاونی های زنان روستایی در لرستان پرداخت می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناهید پرویزپور در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک با اشاره به روز روستا و عشایر اظهار داشت: در استان لرستان ۳۵ درصد جمیعت بانوان حدود ۳۰۲ هزار نفر را بانوان روستایی تشکیل داده اند که این بانوان در حوزه اقتصاد حضور دارند و علیرغم وظیفه مادری و فرند پروری، در کنارهمسران فعالیت های اقتصادی، کشاورزی و دامپروری را انجام می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: زنان روستایی قشری زحمتکش هستند که بیشتر وقت خود را برای حوزه کشاورزی و فعالیت های نظام تولید صرف می کنند.

,

مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان تصریح کرد: در همین راستا برنامه خوبی با جهاد کشاورزی در راستای توانمندسازی زنان در حال اجراست که آموزش هایی ارائه می شود تا با تقویت تعاونی ها بتوان اقداماتی را انجام داد.

,

وی بیان کرد: این بانوان بعد از فراگیری آموزش در همان حوزه ظرفیت روستایی و اخذ مجوز، می توانند تسهیلات دریافت نمایند. اواخر سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حمایت و تقویت تعاونی های زنان روستایی و شهری به استان تخصیص داده شد که دستگاه های مربوطه مکلف شدند تعاونی های زنان دارای مجوز را معرفی کنند.

,

پرویزپور عنوان کرد: تاکنون تعدادی از این بانوان تسهیلات را دریافت کرده و مابقی هم در مرحله بانک هستند که تسهیلات را دریافت نمایند.

,

وی با اشاره به اجرای طرح های توانمند سازی زنان روستایی گفت: برای این برنامه بیش از ۲۰۰ میلیون اعتبار در نظر گرفته شده که تسهیلاتی کم بهره به ۶۷ بانوی روستایی در حال پرداخت است. این تسهیلات به افرادی پرداخت می شود که در حوزه توانمند سازی اقتصادی مشارکت می کنند که تعدادی از این بانوان تسهیلات را دریافت کرده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه