اخبار داغ

آلمان: به برجام پایبندیم

آلمان: به برجام پایبندیم
وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه‌ای با الشرق‌الاوسط مدعی شد که کشورش به توافق هسته‌ای با ایران پایبند خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه با روزنامه الشرق‌الاوسط مدعی شد کشورش به این توافق پایبند خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
هایکو ماس گفت: «توافق هسته‌ای وین، تنها مکانیسم موجود برای مهار برنامه هسته‌ای ایران و نگه داشتن آن تحت نظارت است، چرا که قوانین کنترل و شفافیت وضع‌شده توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جامع‌ترین قوانین در دنیا هستند.»
,
 
,
وزیر خارجه آلمان اضافه کرد: «حفظ این توافق، در راستای منافع امنیتی مشترک اروپا و دنیا و در راستای حفظ ثبات و امنیت در خاورمیانه است.»
,
 
,
وی اضافه کرد: «با این وجود، این تنها زمانی میسر خواهد بود که ایران به مسئولیت‌هایش پایبند باشد و اجرای تعهداتش در برجام را بدون کم و کاست ادامه دهد. ما قویاً از این اقدام حمایت می‌کنیم.»
,
 
,
آلمان در کنار در کنار انگلیس و فرانسه سه عضو اروپایی گروهی هستند که از سال ۲۰۱۵ به توافقی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور دست پیدا کرده‌اند. این توافق قرار بود در ازای ایجاد محدودیت‌ در بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای، تحریم‌های اعمال‌شده به بهانه هسته‌ای علیه ایران را رفع کند.
,
 
,
دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از این توافق خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد.
,
 
,
تروئیکای اروپا علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده‌های خود برای جبران آثار این خروج عمل  نکردند.
,
 
,
جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بی‌عملی کشورهای اروپایی در ۵ گام طبق مفاد برجام تعهدات خود ذیل برجام را کاهش داد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه