اخبار داغ

با امضای تفاهم‌نامه‌ای صورت گرفت؛

338 متقاضی اشتغال پایدار روستایی بیمه شدند/ استقبال کم از بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر

338 متقاضی اشتغال پایدار روستایی بیمه شدند/ استقبال کم از بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر
سرپرست بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر خراسان‌جنوبی گفت: از 15 مهرماه سال گذشته تاکنون و در راستای تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق اجتماعی روستائیان و عشایر، بانک‌های عامل، معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 338 متقاضی اشتغال پایدار روستایی بیمه شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، 15 مهرماه سال گذشته روح‌الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی در جریان شرکت در همایش روز ملی روستا و عشایر در خراسان جنوبی، تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق اجتماعی روستائیان و عشایر، بانک‌های عامل، معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

, ,

علیرضا اسدی سرپرست بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر خراسان‌جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در این تفاهم نامه اعلام شده افرادی که از محل اشتغال پایدار روستایی وام دریافت کنند، تحت پوشش بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر قرار گیرند.

,

وی با بیان این‌که شیوه‌نامه و دستورالعمل تفاهم‌نامه به استان ابلاغ شده، افزود: تمام افرادی که از محل اشتغال پایدار روستایی وام دریافت می‌کنند حتما باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

,

سرپرست بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر خراسان‌جنوبی بیان کرد: در حال حاضر مشکل خاصی برای بیمه وجود ندارد و هر فردی که متقاضی ایجاد شغل پایدار روستایی باشد قبل از این‌که وام را دریافت کند، از طرف بانک برای بیمه به کارگزاری‌های صندوق اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر یا بیمه تأمین اجتماعی معرفی می‌شود.

,

اسدی عنوان کرد: آزادسازی وام منوط به بیمه فرد متقاضی دریافت وام است.

,

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها مشکلی که وجود دارد در بحث ابلاغ و پرداخت کامل اعتبارات قبل از امضای تفاهم‌نامه است که بانک‌های عامل می‌گویند وام را به صورت کامل به متقاضیان پرداخت کردند اما چون قبل از انعقاد تفاهم‌نامه بوده متقاضیان برای بیمه معرفی نشدند.

,

سرپرست بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر خراسان‌جنوبی گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرمانداری‌ها به عنوان هیئت نظارت بحث پرداخت وام به متقاضی و بیمه فرد را برعهده گرفتند.

,

اسدی با بیان این‌که تا بازرسی‌ها انجام شود، بیمه افراد مدتی زمان‌بر است، اظهار کرد: تاکنون جلسات زیادی با ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها برگزار شده، روال انجام کار تشریح و دستورالعمل به بانک‌های عامل و اعضای هیئت نظارت ابلاغ شده است.

,

وی با بیان این‌که تفاهم‌نامه‌ی به امضا رسیده، تفاهم‌نامه خوبی است، افزود: این تفاهم نامه به منظور بیمه افرادی که تسهیلات دریافت کرده و افردی را بکار گرفته‌اند نیز است.

,

مشکلی برای تامین اعتبار برای پوشش بیمه نداریم

, مشکلی برای تامین اعتبار برای پوشش بیمه نداریم, مشکلی برای تامین اعتبار برای پوشش بیمه نداریم,

سرپرست بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر خراسان‌جنوبی در مورد وضعیت اعتباری برای بیمه افراد متقاضی اشتغال پایدار روستایی، اظهار کرد: اعتبار بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، اعتبارات ملی و شناور است و مشکلی برای تامین اعتبار برای پوشش بیمه نداریم.

,

اسدی عنوان کرد: فردی که قرار است تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی دریافت کند باید برای ثبت‌نام در سامانه کارا به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کرده و پس از معرفی به بانک جهت دریافت تسهیلات، برای بیمه به بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یا بیمه تامین اجتماعی معرفی شود که بحث بیمه بودن یا نبودن وی مشخص شود.

,

شرایط سنی برای بیمه 18 تا 50 سال

, شرایط سنی برای بیمه 18 تا 50 سال, شرایط سنی برای بیمه 18 تا 50 سال,

وی به شرایط و مزایای بیمه اشاره کرد و افزود: شرایط سنی برای افراد 18 تا 50 سال است و جنسیت و تاهل فرد برای بیمه اهمیتی ندارد.

,

سرپرست بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر خراسان‌جنوبی گفت: در خراسان‌جنوبی تمام افراد روستایی و عشایر که شرایط را داشته باشند می‌توانند از بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استفاده کنند.

,

جامعه هدف بیمه چه گروهی هستند؟

, جامعه هدف بیمه چه گروهی هستند؟, جامعه هدف بیمه چه گروهی هستند؟,

اسدی بیان کرد: جامعه هدف بیمه در این تفاهم نامه، کشاورزان، روستائیان و عشایر، ساکنان شهرهای زیر 20 هزار خانوار، کارگران فصلی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، رانندگان بین شهری، کارکنان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، قالیبافان، افراد تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد با معرفی نامه از نهاد حمایتی و کشاورزان غیرساکن در روستاها با معرفی نامه از طرف جهاد کشاورزی هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: اغلب افراد واجد شرایط شهرستان‌های استان به جز سه شهرستان که جمعیت بالای 20 هزار خانوار دارند مشمول این بیمه می‌شوند؛ به شرط این‌که در صندوق تامین اجتماعی بیمه نباشند.

,

سرپرست بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بیمه اختیاری است اما اعتقاد بر این است که بحث بیمه باید یکی از مهمترین مسائلی باشد که افراد روستایی و عشایر به آن اهمیت می‌دهند.

,

مزایای بیمه

, مزایای بیمه, مزایای بیمه,

اسدی افزود: مزایای بیمه شامل بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری بازماندگان و انتقال سابقه است.

,

وی تصریح کرد: در این بیمه بحث درمان در نظر گرفته نشده است چراکه جامعه روستایی و عشایر از دفترچه درمان روستایی استفاده می‌کنند.

,

حداقل و حداکثر حق بیمه پرداختی

, حداقل و حداکثر حق بیمه پرداختی, حداقل و حداکثر حق بیمه پرداختی,

سرپرست بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر خراسان‌جنوبی گفت: حق بیمه پرداختی برای امسال از 330 هزار تومان به عنوان کمترین مبلغ تا 840 هزار تومان به عنوان بیشترین مبلغ در نظر گرفته شده است.

,

اسدی با بیان این‌که دو سوم حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند، افزود: در بیمه صندوق کشاورزان، روستائیان و عشایر حق بیمه 15 درصد سطح درآمدی است که 5 درصد را بیمه شده و 10 درصد را دولت پرداخت می‌کند.

,

8 سطح درآمدی تعریف شده

, 8 سطح درآمدی تعریف شده, 8 سطح درآمدی تعریف شده,

وی عنوان کرد: سطح درآمد ماهیانه از 550 هزار تومان آغاز شده و تا یک‌میلیون و 400 هزار تومان در 8 سطح درآمدی تعریف شده است که شامل 550 هزار تومان، 650 هزار تومان،  700هزار تومان، 750هزار تومان، 800 هزار تومان، 900 هزار تومان ، یک میلیون و 100 و یک میلیون و 400 هزار تومان تعیین شده است که متناسب با این درآمدها بیمه شده باید 5 درصد حق بیمه را پرداخت کند.

,

سرپرست بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر خراسان‌جنوبی بیان کرد: تعیین سطح درآمد و پرداخت حق بیمه بر عهده متقاضی بیمه است و حقوق در زمان بازنشستگی نیز با توجه به سطح درآمدی که انتخاب کرده است پرداخت خواهد شد.

,

اسدی افزود: امسال بازنشستگی بیمه شده‌ها پس از 15 سال در نظر گرفته شده و بیمه شده بر اساس 20 روز حقوق بازنشسته می‌شود و دو سوم حقوق سطح درآمدی خود را دریافت می‌کند.

,

وی خاطرنشان کرد: میزان حقوقی که پس از بازنشستگی به بیمه شده پرداخت خواهد شد بر اساس دو سوم آخرین سهم بیمه‌ای که در دو سال آخر پرداخت کرده، است.

,

سرپرست بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر خراسان‌جنوبی گفت: سهم بیمه پرداختی توسط بیمه شده هر سال روند افزایشی دارد و با توجه به سطح درآمدی که ابتدای ثبت‌نام انتخاب می‌شود، سالانه افزایش دارد.

,

اسدی عنوان کرد: متناسب با افزایش پرداختی سالانه حق بیمه توسط بیمه‌شده، برای بازنشستگان نیز افزایش حقوق وجود دارد.

,

همسان‌سازی حقوق برای روستائیان و عشایر

, همسان‌سازی حقوق برای روستائیان و عشایر, همسان‌سازی حقوق برای روستائیان و عشایر,

وی از همسان‌سازی حقوق برای روستائیان و عشایر خبر داد و گفت: برای افرادی که در سال‌های گذشته مثلا دهه 80 بازنشسته شدند، حدود 40 درصد افزایش حقوق نسبت به آن سال خواهیم داشت.

,

سرپرست بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در این تفاهم‌نامه سقفی برای تعداد بیمه‌شده‌ها تعریف نشده و هر تعداد شغل پایدار روستایی که ایجاد شود می‌توان صاحب شغل را بیمه کرد و مشکلی در خصوص منابع مالی نداریم.

,

اسدی خاطرنشان کرد: عنوان شغل ایجاد شده در روستاها در این تفاهم نامه ذکر نشده و هر شغلی که در کارگروه اشتغال استان مصوب و به بیمه معرفی شود مشمول بیمه خواهد شد.

,

وی اظهار کرد: در این تفاهم‌نامه مقرر شده بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق‌ کار آفرینی امید به متقاضیان تسهیلات پرداخت کنند.

,

سرپرست بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر خراسان‌جنوبی افزود: بیمه‌ای که توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برای اشتغال پایدار روستایی انجام می‌شود فقط برای فرد است و شامل حال تولیدات و محصولات متقاضی نمی‌شود.

,

, ,

338 متقاضی اشتغال پایدار روستایی بیمه

, 338 متقاضی اشتغال پایدار روستایی بیمه, 338 متقاضی اشتغال پایدار روستایی بیمه,

اسدی گفت: از 15 مهرماه سال گذشته تاکنون و در راستای تفاهم‌نامه 338 متقاضی اشتغال پایدار روستایی بیمه شدند.

,

وی با بیان این‌که طبق بررسی‌های انجام شده باید بیش از 6 هزار نفر در استان بیمه شوند، افزود: احتمال دارد تعدادی از این افراد تحت عنوان‌های دیگر بیمه شده باشند اما جمعیت زیادی هستند که از محل اشتغال پایدار روستایی وام گرفتند و هنوز تحت حمایت هیچ بیمه‌ای نیستند.

,

بیمه 1482 نفر طی 6 ماه

,

سرپرست بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر خراسان‌جنوبی بیان کرد: تا پایان سال گذشته 42 هزار و 351 نفر و در 6 ماه ابتدای سال جاری یک هزار و482 نفر در استان بیمه شدند.  

,

اسدی عنوان کرد: در سطح استان 46 هزار و 833 نفر بیمه شده و 4 هزار و 14 خانوار مستمری‌بگیر داریم.

,

وی بیان کرد: در استان 103 هزار و 630 نفر روستایی، کشاورز و عشایر بین 18 تا 50 سال داریم که بیمه شامل حال آن‌ها می‌شود و تاکنون کمتر از 50 درصد جمعیت استان بیمه‌شده هستند.

,

اهمیت بیمه باید فرهنگ‌سازی شود

, اهمیت بیمه باید فرهنگ‌سازی شود, اهمیت بیمه باید فرهنگ‌سازی شود,

سرپرست بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر خراسان‌جنوبی با بیان این‌که اطلاع‌رسانی در خصوص بیمه روستائیان، کشاورزان و عشایر انجام شده، گفت: مهمترین مشکلی که در بحث عدم‌تمایل مردم به بیمه یا ادامه پرداخت حق بیمه وجود دارد عدم فرهنگ سازی و معرفی اهمیت بیمه است. مردم در شرایط اقتصادی فعلی به خوراک و پوشاک بیش از بیمه توجه دارند.

,

اسدی بیان کرد: در سطح استان 33 کارگزار داریم که کار بیمه را برای روستائیان، کشاورزان و عشایر انجام می‌دهند که این کارگزاری‌ها شامل شرکت‌های تعاونی تولید، تعاونی عشایری وابسته به جهاد کشاورزی و تعاونی دهیاران وابسته به فرمانداری‌ها می‌شوند.

,

تشویق دوستان نسبت به انجام بیمه

, تشویق دوستان نسبت به انجام بیمه, تشویق دوستان نسبت به انجام بیمه,

مهدی پردل یکی از متقاضیان اشتغال پایدار روستایی که بیمه شده و در زمینه پرورش شتر مرغ در حاجی آباد زیرکوه فعالیت دارد در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: بیش از سه سال است در بحث پرورش شترمرغ فعالیت دارم اما تا یکسال گذشته تحت حمایت هیچ بیمه‌ای نبودم و حدود یکسالی می‌شود نسبت به بیمه از طریق صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر اقدام کردم.

,

وی افزود: با توجه به سطح درآمدم سطح یک را برای پرداخت حق بیمه انتخاب کردم و سالانه مبلغ مشخص شده را واریز می‌کنم. ان‌شاءالله در صورت پیشرفت کار و افزایش درآمد در سال‌های آتی سطح پرداخت حق بیمه را افزایش خواهم داد.

,

این بیمه شده بیان کرد: شرایط این بیمه برای روستائیان، کشاورزان و عشایر با توجه به سطح درآمدی که دارند خوب است.

,

پردل عنوان کرد: حدود سه سال به صورت سنتی مشغول بکار پرورش شتر مرغ بودم و در حال حاضر بیش از یک‌سال است پروانه پرورش صنعتی را گرفته و به صورت صنعتی در بحث پرورش شترمرغ فعالیت دارم.

,

وی با بیان این‌که در بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر سطح پرداخت حق بیمه برای بیمه شده مناسب است، گفت: علاوه بر این‌که خودم نسبت به بیمه اقدام کردم به چهار نفر از دوستانی که در روستا مشغول بکار هستند نیز این بیمه را معرفی کرده و نسبت به انجام بیمه آن‌ها را تشویق کردم.

,

زهرا حسین‌پور یکی از بانوان متقاضی اشتغال پایدار روستایی که بیمه شده و در روستای شیرمرغ قاین فعال است در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: در زمینه بافت گلیم و سفره آردی فعالیت دارم.

,

وی افزود: حدود دو سال می‌شود کارگاهی راه‌اندازی کرده و 5 دار گلیم و 5 نیرو در این کارگاه مشغول بکار هستیم.

,

این بیمه شده اظهار کرد: حدود 6 ماه می‌شود نسبت به بیمه خودم اقدام کردم و بر اساس سطح درآمدم سطح یک بیمه را انتخاب و سالانه مبلغی را به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کنم.

,

حسین‌پور عنوان کرد: یک نفر دیگر از همکاران فعال در کارگاه نیز با توجه به شرایط خوب بیمه نسبت به بیمه خود اقدام کرده است.

,

وی خاطرنشان کرد: سه نفر دیگر از همکاران در حال حاضر برای بیمه اقدام نکردند اما من از مزایای بیمه برای آنها بسیار گفتم و امیدارم با توسعه فعالیت کارگاه و افزایش درآمد همکاران از طریق بافت گلیم و سفره آردی این تعداد همکار نیز بتوانند نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

,

بنابراین گزارش؛ به نظر می‌رسد در راستای این تفاهم‌نامه قرار است خدمات خوب بیمه‌ای به افراد واجد شرایط در روستاها داده شود و لازم است هر فردی که متقاضی اشتغال پایدار روستایی است و دارای هیچ بیمه‌ای نیست، نسبت به بیمه خود از طریق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اقدام کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه