اخبار داغ

دبیر جشنواره فیلم فجر در گفت و گو با دانا مطرح کرد؛

هنوز هیچ چیز درباره برگزاری جشنواره فجر قطعی نیست/ تجربه فستیوال «ونیز» به درد ما نمی‌خورد

هنوز هیچ چیز درباره برگزاری جشنواره فجر قطعی نیست/ تجربه فستیوال «ونیز» به درد ما نمی‌خورد
دبیر جشنواره سینمایی فیلم فجر در واکنش به نحوه برگزاری این جشنواره گفت: تا جلسه سیاستگذاری جشنواره برگزار نشود، هنوز هیچ چیز قطعی نیست؛ تجربه «ونیز» به درد ما نمی خورد چون ما راه و روش خودمان را داریم.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حال و احوال این روزهای سینما شبیه محتضری است که با یادآوری روزهای پرفروغ گذشته اش، مرگ را پذیرفته و شاید امیدی برای احیای دوباره اش متصور نباشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هشت ماه از چیزی که دنیای دیروزمان را تغییر داده، می گذرد. «کرونا» ویروسی که انسان های بی شماری را تا کنون به کام مرگ کشانده، همچنان در حال جولان دادن است و تاکنون زمانی برای پایانش اعلام نشده است.

,

کرونایی که سینماهای بزرگ کشور را به نقل از مدیران آن ها، به ورطه ورشکستگی رسانده و با تعطیلی های مکرر سالن های سینما در این هشت ماهه، عدم حمایت های دولت از سینمادارها و مهم تر از همه این ها، مردم و مخاطبانی که با وجود رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن ها، فیلم دیدن در خانه را با رفتن به سینما در این چند ماهه ترجیح داده اند؛ از مهمترین عللی می توان نام برد که چراغ سینماها را به خاموشی تدریجی کشانده است.

,

, ,

همه چشم انتظار جشنواره

, همه چشم انتظار جشنواره, همه چشم انتظار جشنواره, همه چشم انتظار جشنواره,

جشنواره سینمایی فیلم فجر سال هاست که در کشورمان به عنوان متر و معیار و نشانه آشکاری برای گیشه های شلوغ و یا شکست سینما در سال بعد از جشنواره به شمار می آید. می شود براحتی با فیلم های به نمایش درآمده در جشنواره، حال و هوای اکران سال بعد را متصور شد و حتی پرفروش ترین فیلم های سال را پیش بینی کرد.

,

پس از جشنواره فیلم فجر سال گذشته، اغلب تماشاگران، منتقدان و مخاطبان جشنواره، برای فیلم هایی مانند «شنای پروانه»، «خوب، بد، جلف؛ ارتش سری» و یا حتی «خورشید» آینده روشنی در گیشه متصور بودند. اما کرونا همه دلخوشی های علاقه مندان و عشاق سینما را از آن ها گرفت و تبدیل به حسرتی کرده که بعید است بهمن ماه امسال و با شروع جشنواره فیلم فجر، رنگ واقعیت به خود گیرد.

,

ابراهیم داروغه زاده، پس از سه سال متوالی دبیری جشنواره فیلم فجر؛ صندلی خود را به سید محمد مهدی طباطبایی نژاد تحویل داده تا او در این سه ماه باقی مانده به جشنواره، در این روزهای سخت کرونایی، ساز و کار برپایی مهمترین رویداد سینمایی کشور را رقم زند.

,

, ,

هنوز هیچ چیز قطعی نشده است 

, هنوز هیچ چیز قطعی نشده است , هنوز هیچ چیز قطعی نشده است , هنوز هیچ چیز قطعی نشده است ,

به همین بهانه با دبیر جدید جشنواره هم کلام شدیم تا از آخرین جزئیات و اتفاقات مربوط به برگزاری جشنواره فیلم فجر با خبر شویم. وی در تماسی تلفنی کوتاه و مختصر جواب ما را داد: «هنوز هیچ چیز قطعی نشده است.»

, «هنوز هیچ چیز قطعی نشده است.»,

طباطبایی نژاد، دبیر سی و نهمین جشنواره سینمایی فیلم فجر در خصوص نحوه برگزاری جشنواره به صورت حضوری و یا مجازی گفت: کماکان منتظر برگزاری جلسات سیاستگذاری برای جشنواره هستیم و بعد از آن اعلام می کنیم که جشنواره به چه شکلی اجرا خواهد شد؛ فعلا چیزی قطعی نیست.

, طباطبایی نژاد,

وی افزود: نمی دانم در آینده چه اتفاقی می افتد، اگر شرایط همین گونه باشد طبیعتا اصلا خوب نیست ولی امیدواریم که شرایط بهتر شود.

,

ما از جشنواره ونیز الگوبرداری نمی کنیم

, ما از جشنواره ونیز الگوبرداری نمی کنیم, ما از جشنواره ونیز الگوبرداری نمی کنیم, ما از جشنواره ونیز الگوبرداری نمی کنیم,

دبیر جشنواره فیلم فجر در پاسخ به این سوال که تجربه برگزاری جشنواره «ونیز» می تواند مدلی برای برگزای فجر ما باشد، گفت: ما از جشنواره ونیز الگوبرداری نمی کنیم چون ما مسیر خودمان را می رویم و کار خودمان را انجام خواهیم داد و با شرایط و مقتضیاتی که جشنواره فجر دارد بایدعمل کنیم اما الان امکان قضاوت کردن نیست تا زمانی که شورای سیاستگذاری برگزار شود و با دوستان به یک جمع بندی نهایی برسیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه