اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

حاتم بخشی 126 میلیاردی شهرداری و شورای شهر تهران به مراکز فرهنگی/ وقتی اولویت‌بندی معنا ندارد + سند

حاتم بخشی 126 میلیاردی شهرداری و شورای شهر تهران به مراکز فرهنگی/ وقتی اولویت‌بندی معنا ندارد + سند
در قانون بودجه سال 99 شهر تهران قرار است مبلغ 126 میلیارد ریال صرف کمک به اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی شود؛ باید پرسید در سالی که هفت ماه آن به تعطیلی و قرنطینه گذشته، این بودجه صرف اجرای کدام برنامه خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از رویه های جاری شهرداری و شورای شهر تهران در سالیان گذشته کمک به مراکز و سازمان های فرهنگی، هنری و ورزشی در قالب بودجه های مصوب سالیانه است که گویا بصورت قاعده‌مند در سال‌های گذشته انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

عجیب است که این رویۀ جاری در سال 99 هم که کشور و در راس آن تهران، به بلای نوظهوری مانند کرونا و تبعات سخت و محدودکننده‌ای مانند تعطیلی‌های جبری و قرنطینه‌های طولانی‌مدت مبتلا و درگیر است، نیز در پی گرفته شد.

,

نکته قابل تامل دیگر این است که در سال 99 به واسطه برخی سوء مدیریت‌ها که منجر به نوسان قیمت ارز و دلار و فشار‌های اقتصادی به جامعه شد، که شدت این فشارها در کلانشهر تهران به مراتب بسیار بیشتر از شهرهای دیگر بود

,

بنابراین انتظار می رفت که مسئولان و متولیان مدیریت شهری در تخصیص منابع شایسته تر عمل می کردند.  

,

در اثبات مدعای فوق می‌توان به دو سند و نامه اداری استناد کرد که سند یاد شده، جدول اعتبارات و کمک های شورای شهر و شهرداری تهران به برخی از مراکز فرهنگی هنری و ورزشی است که بودجه تخصیص یافته در آن مندرج است.

,

آنگونه که از عبارات این سند بر می‌آید، در مجموع شهرداری تهران و شورای شهر تهران مبلغ 48 میلیارد ریال به 18 مرکز فرهنگی، هنری و ورزشی تخصیص داده اند.

,

 

,

, ,

 

,

نکته حائز اهمیت این است که با مراجعه به اسامی 18 مرکز فرهنگی، هنری و ورزشی که در سند فوق آمده به روشنی در می‌یابیم که اکثریت قریب به اتفاق این مراکز تحت نظر و حمایت وزارت ارشاد و متولیان فرهنگی و هنری قرار دارند و هر سال بودجه ای مصوب برای فعالیت آنان اختصاص می یابد.

,

بنابراین سوالی که به ذهن متبادر می شود این است که چرا مراکز 18گانه ای که نام و عنوان آنها در لیست فوق آمده و قاطبه آنها از بودجه دولتی برخوردارند باید مشمول لطف شورا و شهرداری تهارن قرار بگیرند؛ در حالی که در این شهر گروه ها و مراکزی هستند که نه تنها از هیچ بودجه ای سهم نمی برند بلکه هزینه فعالیت های خود را از جیب می پردازند که از این میان می توان به گروه های نمایشی بی شماری اشاره کرد که در شهر تهران به سختی فعالیت می کنند.

,

 

,

اضافه شدن 57 میلیارد ریال به فرهنگی کاری شهرداری تهران!

,

اما دومین سند،نامه ای است که از سوی معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا خطاب به روسای کمیسیونهای "فرهنگی و اجتماعی" و "برنامه و بودجه" شورای اسلامی شهر تهران؛ نوشته که به شرح زیر است:

, ,

بسم الله الرحیم

, بسم الله الرحیم,

به: جنای آقای حق شناس رییس محترم کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران

, به: جنای آقای حق شناس رییس محترم کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران,

به: جناب آقای الویری رییس محترم کمیته کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران

, به: جناب آقای الویری رییس محترم کمیته کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران,

موضوع: درخواست اصلاح اعتبار اداره کل حوزه شهردار

, موضوع: درخواست اصلاح اعتبار اداره کل حوزه شهردار,

با سلام و احترام

, با سلام و احترام,

با پیوست نامه شماره 10/647410 مورخ 1399/7/5 اداره کل حوزه شهردار تهران در خصوص افزایش مبلغ 5/7 میلیارد تومان به اعتبار مصوب ردیف هزینه‌ای « اجرای برنامه های فرهنگی و هنری» به شماره طبقه بندی 107140169 از محل کاهش اعتبار برخی از کمک‌های مصوب بودجه سال 1399 ( طبق جدول پیوست) ایفاد می‌گردد. با عنایت به اینکه انجام اصلاحات مذکور خارج از اختیارات حاصل از مفاد ماده 28 آیین نامه مالی شهرداری ها می‌باشد، لذا خواهشمند است موافقت فرمایید در این خصوص اقدام لازم معمول و مراتب را در اصلاحیه بودجه و یا تفریغ بودجه سال جاری منظور و به شورای محترم اسلامی شهر تهران تقدیم نماییم. خواهشمند است مراتب را برای اقدام آتی به این حوزه معاونت اعلام نمایند

, با پیوست نامه شماره 10/647410 مورخ 1399/7/5 اداره کل حوزه شهردار تهران در خصوص افزایش مبلغ 5/7 میلیارد تومان به اعتبار مصوب ردیف هزینه‌ای « اجرای برنامه های فرهنگی و هنری» به شماره طبقه بندی 107140169 از محل کاهش اعتبار برخی از کمک‌های مصوب بودجه سال 1399 ( طبق جدول پیوست) ایفاد می‌گردد. با عنایت به اینکه انجام اصلاحات مذکور خارج از اختیارات حاصل از مفاد ماده 28 آیین نامه مالی شهرداری ها می‌باشد، لذا خواهشمند است موافقت فرمایید در این خصوص اقدام لازم معمول و مراتب را در اصلاحیه بودجه و یا تفریغ بودجه سال جاری منظور و به شورای محترم اسلامی شهر تهران تقدیم نماییم. خواهشمند است مراتب را برای اقدام آتی به این حوزه معاونت اعلام نمایند,

حامد مظاهریان

, حامد مظاهریان,

معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا

, معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا,

 

,

, ,

 

,

خلاصه اینکه معاونت برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا از دو کمیسیون "فرهنگی و اجتماعی" و "برنامه و بودجه" در خواست اصلاح اعتبارات اداره کل حوزه شهردار تهران را داشته که بر اساس آن مبلغ 57 میلیارد ریال از محل کاهش اعتبارات برخی از کمک های مصوب بودجه سال 1399 شهرداری تهران به "اجرای برنامه های فرهنگی هنری" اختصاص پیدا کند.

,

در صورت موافقت شورای شهر با تخصیص 57 میلیارد ریال از بودجه سال 99 شهرداری و با احتساب 48 میلیارد ریال ابتدایی در مجموع مبلغ 126 میلیارد ریال به اجرای برنامه ها و مراکز فرهنگی، هنری و ورزشی تخصیص می‌یابد.   

,

این رویه در سال هایی که شهرداری تهران و شورای شهر با بحران های مالی و شرایط خاص اجتماعی روبرو نبود، اقدامی عجیب به نظر نمی رسید، اما در سال 99 که شرایط و بحران های اقتصادی از سویی و ظهور و بروز بیماری کرونا از سوی دیگر کشور و در راس آن پایتخت را با مشکلات مالی و اقتصادی عدیده ای مواجه کرد، این سوال پیش می آید که متولیان مدیریت شهری نباید منابع مالی و بودجه های جاری شهر را صرف امور مهم تری مانند حیات و معیشت مردم کنند؟ چرا که اگر بهانه مردم است؛ شرط انصاف این است که حفظ جان مردم مهم‌تر از جلای جسم شان است.

,

ضمن آنکه در سال کرونایی که به واسطه ضرورت تداوم قرنطینه‌ها، تعطیلی مراکز و جلوگیری از ایجاد تجمع های غیر ضروری مانند کنسرت ها و جشنواره ها ... هشت ماه سال به تعطیلی گذشته است و آنگونه که از شواهد و قرائن بر می آید مابقی سال هم اگر قرنطینه خانگی و تعطیلی ها وضعی بدتر پیدا نکنند، بهتر نخواهند شد؛ بنابر این باید از روسای کمیسیون های شورا و شهرداری تهران پرسید که اجرای کدام برنامه فرهنگی، هنری و یا ورزشی مهمی را در پیش دارید که برای سامانبخشی و اجرای آن نیاز به چنین بودجه چشمگیر و قابل توجهی دارید؟

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه