اخبار داغ

استاندار زنجان:

حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی باید نقش برجسته‌ای در مبارزه با کرونا ایفا کنند

حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی باید نقش برجسته‌ای در مبارزه با کرونا ایفا کنند
استاندار زنجان با بیان اینکه 8 ماه است که کشور و استان با بیماری کرونا درگیر است، گفت: انتظارم این است که حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز در کنار حوزه بهداشت، درمان و پشتیبانی، نقش برجسته‌ای در مبارزه با این ویروس ایفا کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اظهار داشت: اختصاص موضوع کرونا به کتاب و کتابخوانی و ارسال محتوای مرتبطه به مناطق مختلف جهت فرهنگسازی مردم در راستای مبارزه با کرونا از جمله این اقدماات است که می‌تواند انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: فرهنگسازی نسبت به عواقب عدم استفاده از ماسک، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عوارض کرونا و معرفی بیماران بهبودیافته نیز مواردی دیگری است که حوزه فرهنگی و اجتماعی می‌تواند با تولید محتواهای هنری و چندرسانه‌ای، نقش بسیار زیادی در مبارزه با کرونا ایفا کند.

,

حقیقی خاطرنشان کرد: زنجیره بسیاری از مشکلات از درون خانواده آغاز می‌شود که جلوگیری از آن نیز نیازمند فرهنگسازی و تلاش دستگاه‌های فرهنگی است اما متاسفانه اقدامات ایجابی مانند فرهنگسازی، مغفول مانده و اقدامات سلبی، پیگیری می‌شوند.

,

استاندار زنجان تاکید کرد: در مبارزه با بیماری کرونا فقط کادر بهداشت ودرمان نقش ندارند بلکه حوزه فرهنگی و اجتماعی هم باید نقش برجسته‌ای ایفا کند.

,

وی با بیان اینکه تاکنون 18 درصد مردم استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: تامین 100 درصدی ماسک و مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده، تاخیر در شیوع کرونا در استان، افزایش تخت‌های بیمارستانی و مراقبت‌های ویژه و تامین اقلام دارویی مورد نیاز و بسیاری از اقدامات دیگر در بارزه با کرونا انجام شده که نیاز به معرفی و فرهنگسازی دارد.

,

حقیقی خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگی و اجتماعی باید این باور حقیقی را در مردم ایجاد کند که استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری از کرونا بسیار مهم است.

,

استاندار زنجان با اشاره به ساخت کتابخانه خیّری شهید کبودخانی توسط جوان 35 ساله در روستای محمدآباد شهرستان خدابنده گفت: این اقدام خیلی ارزشمندی است و باید از این جوان تجلیل شده و به مردم استان معرفی شود.

,

وی با اشاره به افزایش بیش از 100 درصدی پرداخت نیم‌درصد درآمد شهرداری‌های استان به کتابخانه‌های عمومی در سال 98 نسبت به 97 اظهار داشت: افزایش پرداخت‌ها نشان می‌دهد که پیگیری‌ها در این زمینه، جدی و کارساز بوده و شهرداری‌ها به تعهدات خود عمل کرده‌اند.

,

حقیقی در خصوص اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای کتابخانه‌های عمومی استان در سال 99 خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص کرونایی حاکم، احتمال دارد به جز نیم درصد سهم شهرداری‌ها، این اعتبارات به طور کامل محقق نشود که باید برای وصول کامل آن تلاش شود.

,

وی با تاکید بر برگزاری برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی با محوریت فضای مجازی و ویدئوکنفرانس، گفت: بالاترین هدف در گرامیداشت هفته کتاب این است که در شرایط کرونایی، راهکارهایی برای ترغیب و تشویق بیش از پیش مردم به مطالعه، سرمایه‌گذاری، اهدای کتاب و سایر موضوعات مرتبط با کتاب و کتابخوانی پیدا کنیم.

,

حقیقی تصریح کرد: تعداد اعضا، اهدای کتاب، شمار مراجعان و تعداد کتاب‌های امانتی، چهار شاخص مهم موفقیت در حوزه کتاب و کتابخوانی است که باید به آن‌ها توجه شود.

,

وی افزود: کاهش 80 درصدی اهدای کتاب توسط مردم به کتابخانه‌ها در سال گذشته نسبت به سال 97 باید بررسی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه