اخبار داغ

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

دعوت از سفیر یونان برای سفر به نهاوند/اعتبار لازم جهت اتمام کاوش معبد لائودیسه تأمین شد

دعوت از سفیر یونان برای سفر به نهاوند/اعتبار لازم جهت اتمام کاوش معبد لائودیسه تأمین شد
علیرضا شهبازی گفت: برای تامین اعتبار لازم جهت اتمام کاوش های معبد لائودیسه در منطقه ی دوخواهران نهاوند پیگیری ها انجام شده است و از سفیر یونان نیز برای بازدید از این معبد دعوت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ علیرضا شهبازی، نماینده مردم نهاوند در مجلس پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، گفت: برای پیگیری موضوعات و مطالبات شهرستان در حوزه گردشگری با وزیر میراث فرهنگی دیدار داشته و در خصوص مسائل شهرستان و کشف معبد لائودیسه با وی گفت و گو کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده به منظور تحقق مطالبات بحق مردم نهاوند در مورد معبد لائودیسه و سایر بافت های تاریخی و ظرفیت های گردشگری و تاریخی کهن شهر نهاوند قطار از حرکت ایستاده ی این حوزه مجدداً در ریل حرکت قرار گرفت.

,

نماینده نهاوند در مجلس افزود: طی جلسه ای که با اقای مونسان برگزار شد مقرر شد نسبت به تأمین اعتبار موارد مطرح شده از طرف وزیر اهتمام ویژه صورت پذیرد که با نگاه ویژه ی وزیر و‌ پیگیری های اینجانب به عنوان خدمتگزار مردم نهاوند و همکاری مسئولین شهرستان این مهم بزودی محقق خواهد شد.

,

شهبازی گفت: تخصیص و تامین اعتبار لازم جهت اتمام کاوش های در حال انجام در منطقه ی دوخواهران نهاوند در خصوص معبد لایودیسه، هماهنگی لازم با شورای عالی معماری و شهرسازی در جهت رفع موانع و محدودیت های ساخت و ساز در منطقه ی دوخواهران و حداکثر مساعدت در این زمینه، تخصیص اعتبار جهت تملک خانه ی تاریخی صمصام و مطالعه ی بافت تاریخی شهر نهاوند از جمله مطالبات خواسته شده از وزیر میراث فرهنگی بود.

,

وی ادامه داد: مرمت بناهای واجد ارزش در بافت تاریخی نهاوند و تأمین بخشی از زیرساخت های متعلقه ی منطقه ی نمونه ی گردشگری بام نهاوند از دیگر موارد مطرح شده با وزیر میراث فرهنگی جهت تخصیص و تامین اعتبار بوده است.

,

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین دعوت از سفیر محترم یونان پیرو اعلام آمادگی وی جهت بازدید از معبد لائودیسه نهاوند که پیشتر نیز در این زمینه مکاتبه شده بود در دستور کار قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه