اخبار داغ

تلفیق روحیه علمی و جهادی؛ راهی برای توسعه بخش کشاورزی

تلفیق روحیه علمی و جهادی؛ راهی برای توسعه بخش کشاورزی
تلفیق روحیه علمی و جهادی در بخش کشاورزی باعث افزایش کارایی و رونق این بخش می شود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ با بهره گیری ازحجم انبوه منابع طبیعی و ظرفیت های بی نظیر بخش کشاورزی تحول عظیمی در حوزه اشتغال و تولید ثروت می توان ایجاد کرد.

تلفیق روحیه علمی و جهادی در بخش کشاورزی باعث افزایش کارایی و رونق این بخش می شود.

با بهره گیری ازحجم انبوه منابع طبیعی و ظرفیت های بی نظیر بخش کشاورزی تحول عظیمی در حوزه اشتغال و تولید ثروت ایجاد کرد.

گندم یکی از محصولات کشاورزی است که در چهارمحال و بختیاری سالانه 100 هزار تن تولید می شود و همین مسئله ظرفیت مناسبی برای پایین آوردن بیکاری در استان است.

پیش بینی تولید  125 هزار تن گندم در سال آینده

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بخیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ گفت: مصرف گندم در استان ما ۱۰۰ هزار تن در سال است که برآورد می‌شود در سال آینده ۱۲۵ هزارتن گندم تولید شود.

حمیدرضا دانش  گفت: کشت پائیزه محصولات کشاورزی در استان ما از دهه اول شهریورماه و با کشت کلزا آغاز می‌شود که تاکنون در بیش از هفتصد هکتار کشت کلزا انجام شده و بذر، کود و سم مورد نیاز تهیه و به کشاورزان تحویل داده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در کشت پائیزه در استان محصولات گندم، جو و کلزا کشت می‌شود، افزود: در حال حاضر سطح زیر کشت جو آبی ۱۰ هزار هکتار و جو دیم  ۱۷ هزار هکتار است که بذر آن تهیه و قیمت هر کیلوگرم بذر اصلاح شده جو آبی سه هزار و۵۰۰ تومان و جو دیم سه هزار و ۳۰۰ تومان است.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت گندم آبی در استان ۲۰ هزار هکتار و گندم دیم ۳۸ هزار هکتار است که تا پایان آبان ماه این محصولات کشت می‌شوند.

دانش عنوان کرد: قیمت هر کیلوگرم  بذر اصلاح شده گندم دیم سه هزار و ۷۰۰ تومان و گندم آبی  سه هزار و ۹۰۰ تومان است و خرید این محصول برای سال آینده تضمینی و با قیمت چهار هزار تومان است.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده یک هزار تن کلزا تولید شود که قیمت پیشنهادی خرید تضمینی سال آینده حدود ۱۰ هزار تومان است.

دانش با بیان اینکه بهترین تاریخ کشت جو از ۱۵ تا ۲۵ مهرماه است، افزود: در کشت گندم باتوجه به منطقه‌ سرد یا معتدل توصیه می‌شود در مناطق سرد تا ۱۰ آبان و در مناطق معتدل مانند لردگان و خانمیرزا تا ۲۵ آبان‌ماه کشت انجام شود‌.

کشاورزان حتی‌المقدور از بذرهای اصلاح‌شده استفاده کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان توصیه کرد: کشاورزان حتی‌المقدور از بذرهای اصلاح شده استفاده کنند و در غیر این صورت از بذرهای ضدعفونی شده استفاده شود و بدون ضدعفونی کشت را انجام ندهند.

وی ادامه داد: یک هزار و ۶۰۰ تن بذر اصلاح شده جو و بیش از ۲ هزار تن بذر اصلاح شده گندم تهیه شده هم‌چنین کود مورد نیاز نیز آماده توزیع است و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های خدماتی حمایتی‌ شهرستان‌ها نسبت به دریافت بذر اقدام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
, پیش بینی تولید  125 هزار تن گندم در سال آینده ,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کشاورزان حتی‌المقدور از بذرهای اصلاح‌شده استفاده کنند,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه