اخبار داغ

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد؛

رشد 63 درصدی کمک مردم به نیازمندان/ ۷۵ مرکز نیکوکاری در خراسان جنوبی فعالیت دارند

رشد 63 درصدی کمک مردم به نیازمندان/ ۷۵ مرکز نیکوکاری در خراسان جنوبی فعالیت دارند
رفیعی گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری کمک نیکوکاران به نیازمندان و محرومان خراسان‌ جنوبی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، احمد رفیعی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم اهدای ۹۱۵ بسته تحصیلی به دانش آموزان نیازمند شهرستان زیرکوه اظهار کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری نیکوکاران به نیازمندان و محرومان خراسان‌ جنوبی ۵۳ میلیارد و ۹۳۳ میلیون تومان کمک کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد افزایش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی با اشاره به اینکه مجموع درآمدهای کمیته امداد در مدت مشابه پارسال ۳۳میلیارد و ۱۸۷میلیون تومان بوده است، گفت: امسال ۴۲ درصد کمک‌های جمع‌آوری شده با ۲۲ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان از طریق مراکز نیکوکاری بوده است.

,

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه کمک‌های خیرین و نیکوکاران در ۶ ماهه امسال ۴۵ درصدی نقدی و ۵۵ درصد غیرنقدی بوده است، افزود: سرانه کمک ماهانه هر خانوار در استان ۲۴۰ هزار تومان و هر نفر ۷۰ هزار تومان است.

,

رفیعی میانگین درآمد ماهانه حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی را هشت میلیارد و ۹۸۹ میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: ۸۰ هزار و ۹۴۹ صندوق در استان فعال است که ۲ میلیارد و ۲۹۱ میلیون تومان کمک از این طریق جمع‌آوری شده است.  

,

وی تاکید کرد: مبالغ جمع آوری شده مربوط به صدقات، زکوات، ایتام و محسنین است که در سرفصلهای مختلف اشتغال، معیشت، ازدواج، مسکن، تحصیل و سایر نیازمندهای جامعه هدف این نهاد هزینه می شود.

,

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با پرداخت زکات زمینه گسترش عدالت اجتماعی فراهم می‌شود، تصریح کرد: در نیمه نخست امسال درآمد زکات این نهاد سه میلیارد و ۱۶۷ میلیون ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸ درصد افزایش دارد.

,

رفیعی در ادامه میزان کمک‌های مردمی برای ایتام و محسنین را ۱۲ میلیارد و ۱۲۱ میلیون تومان برشمرد و گفت: هفت هزار و ۶۲۳ فرزند یتیم و محسنین در استان از این کمک‌ها بهره‌مند می‌شوند.

,

وی تعداد حامیان ایتام و محسنین استان را ۲۹ هزار و ۳۳۲ نفر  اعلام کرد و افزود: سرانه کمک به هر فرزند یتیم و محسنین ۲۶۵ هزار تومان (بدون درآمد مراکز) است.  

,

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی اظهار کرد: در این مدت کمک‌های مبتنی بر نیاز نیز ۱۳میلیارد و ۷۸۲ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه قبل ۵۵ درصد رشد داشته است.  

,

رفیعی از فعالیت ۷۵ مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: این مراکز در نیمه نخست امسال ۲۲ میلیارد و  ۵۷۰ میلیون تومان کمک از خیران جمع آوری کردند که نسبت به سال قبل کمک‌های جمع‌آوری شده ۹۷ درصد رشد داشته است.  

,

وی با اشاره به اینکه ۶ مرکز نیکوکاری تخصصی در سطح استان راه اندازی شده است، بیان کرد: در سال جاری راه اندازی ۸۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان هدف گذاری شده است

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه