اخبار داغ

گوش هایی که بدهکار کرونا نیستند؛

بی خیالی مردم و کرونایی که همچنان می تازد

بی خیالی مردم و کرونایی که همچنان می تازد
در این روزهایی که ویروس کرونا جولان می دهد؛ مردم باید خطر ویروس کرونا را جدی گرفته و به توصیه های کارشناسان توجه جدی داشته باشند و از سوی دیگر مسئولان نیز باید نظارت های دقیق تر و بیشتر به عمل بیاوردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، از اسفند ماه سال گذشته ویروس منحوسی به نام کرونا میهمان کشور ما بوده  که بر اساس گفته کارشناسان تاکنون سه موج بیماری در کشور ایجاد کرده و هزاران نفر از مردم کشور را مبتلا و بسیاری از خانواده ها را داغدار ساخته است و از سوی دیگر با جولان خود بسیاری از موضوعات را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

این ویروس منحوس در مدتی که در کشور ما بوده همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است و سبب تغییر سبک زندگی ما نیز شده است و تاکنون نیز دارو یا واکسنی برای مقابله با آن و درمان بیماری کووید ۱۹ مورد تایید قرار نگرفته است.

,

در این مدت گفته همه کارشناسان برای درامان ماندن از  این ویروس خطرناک؛ رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی و به طور مشخص استفاده از ماسک و شست و شوی دست و فاصله گذاری اجتماعی بوده است.

,

اما با گشت و گذاری در بازار و خیابان متاسفانه اینگونه به ذهن متبادر می شود که اصلا ویروسی به نام کرونا وجود ندارد و یا اینکه مردم بی خیال کرونا شده اند و  نسبت به آن و توصیه ها بی توجه و یا کم توجه هستند و همین امر نیز سبب شده تا متاسفانه روز به روز بر تعداد آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از بیماری کرونا افزوده شود .

,

اما این بی خیالی نسبت به کرونا و هجوم به مسافرت در ایام تعطیل و .. و نیز خستگی کادر درمان که بیش از هشت ماه است با این ویروس منحوس و خطرناک دست و پنجه نرم می کنند، از سوی دیگر باردیگر زنگ خطر و هشدارباش وضعیت قرمز را به صدا در آورده است.

,

بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط وزارت بهداشت وضعیت اکثر استان های کشور نیز قرمز بوده و هر روز نیز شاهد ثبت رکورد جدید در آمار مبتلایان و فوتی ها هستیم، موضوعی که ادامه آن نمی تواند خوشایند باشد.

,

لزوم همت همگانی برای مقابله با کرونا

, لزوم همت همگانی برای مقابله با کرونا, لزوم همت همگانی برای مقابله با کرونا,

در این زمینه نماینده مردم میاندوآب و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه در راه مبارزه با بیماری کرونا همه باید دست به دست هم داده و تلاش کنیم، گفت: خطر کرونا جدی است و مردم باید شرایط را درک کرده و اولویت همه مردم و مسئولان نیز رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و پروتکل های بهداشتی باشد.

,

مهدی عیسی زاده با تاکید بر خودمراقبتی فردی و اجتماعی در راه مبارزه با بیماری کرونا، اظهار کرد: همه ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک، شست وشوی دست ها و …. هستیم.

,

وی افزود:  امیدواریم هر چه سریعتر با الطاف باری تعالی از شر ویروس منحوس کرونا رهایی یابیم تا بیش از داغدار عزیزان و همشهریان و هموطنان خود نباشیم.

,

نظارت ها ضعیف است و باید افزایش یابد

, نظارت ها ضعیف است و باید افزایش یابد, نظارت ها ضعیف است و باید افزایش یابد,

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه کادر درمان در این دوران کرونایی در خط مقدم قرار دارند، افزود: کادر درمان و پزشکی در دوران کرونایی زحمات زیادی را متحمل شده اند.

,

حسن همتی در مورد وضعیت نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی با تاکید بر اینکه همه ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم، گفت: به نظرم نظارت در این زمینه مقداری ضعیف است که باید افزایش یابد.

,

وی تصریح کرد: سلامتی از اهمیت برخوردار است و اقتصاد و درآمدزایی نیز برای مردم و اصناف مهم بوده و دولت با اقدامات مقتضی تمهیداتی برای این زمینه بیاندیشد تا هم سلامت آسیب نبییند و هم اصناف درآمد داشته باشند.

,

همتی با اشاره به اینکه در شرایط خطیری قرار داریم، ابراز داشت: خطر کرونا جدی است و مردم باید شرایط را درک کرده و اولویت همه مردم و مسئولان نیز رعایت فاصله گذاریها و پروتکل های بهداشتی باشد.

,

تا زمانی که مردم خطر کرونا را جدی نگیرند بیماری مهار و ریشه کن نخواهد شد

, تا زمانی که مردم خطر کرونا را جدی نگیرند بیماری مهار و ریشه کن نخواهد شد, تا زمانی که مردم خطر کرونا را جدی نگیرند بیماری مهار و ریشه کن نخواهد شد,

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در جلسه اخیر ستاد مدیریت بیماری کرونا در میاندوآب با بیان اینکه استفاده از ماسک در این شهرستان نسبت به روزهای گذشته افزایش پیدا کرده ولی بازهم کافی نیست، گفت: با توجه شرایط نامطلوب کرونایی، تا زمانی که ۸۰ درصد مردم از ماسک استفاده نکنند روند کنترل بیماری مشکل خواهد بود.

,

سهراب حیدری افزود: تا زمانی که مردم استفاده از ماسک و لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در مراسم‌ها و تجمعات را جدی نگیرند بیماری مهار و ریشه کن نخواهد شد.

,

این متخصص بیماری های عفونی تصریح کرد: با وجود تاکید و توصیه فراوان به مردم برای عدم حضور در تجمعات و برگزاری هر گونه مراسم، باز هم شاهد برگزاری مجالس ترحیم به صورت مجزا و برای چند مرحله از سوی برخی شهروندان هستیم که این امر جان دیگران را به خطر می‌اندازد و باید مردم فرهنگ عمومی در این رابطه ارتقا یابد و توسل به قوه قهریه و یا با استفاده ازسایر ابزارها به اندازه فرهنگ مردم تاثیر‌گذار نخواهد بود.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ همچنین با اشاره به اینکه تا زمانی که مردم رعایت نکنند مشکل حل نمی‌شود، گفت: عدم توجه مردم و جدی نگرفتن موضوع، کار کنترل و مهار بیماری را بیش از پیش با مشکل مواجه می‌کند و ضمن آنکه باعث از دست دادن عزیزان خود خواهند شد.

,

مهار کرونا نیازمند یک عزم ملی براساس مسوولیت اجتماعی است

, مهار کرونا نیازمند یک عزم ملی براساس مسوولیت اجتماعی است, مهار کرونا نیازمند یک عزم ملی براساس مسوولیت اجتماعی است,

فرماندار میاندوآب‌ نیز در این  زمینه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا  با بیان اینکه ویروس کرونا فقیر و غنی نمی‌شناسد، گفت: این ویروس کل جامعه را درگیر کرده و مهار آن نیازمند یک عزم ملی براساس مسوولیت اجتماعی است.

,

حسام شیرازه‌محبت با بیان اینکه نهادینه شدن و افزایش فرهنگ استفاده از ماسک به میزان ۸۰ درصد همان عزم ملی و تحقق مسوولیت اجتماعی است، افزود: قرار نیست برای هر کاری از قوه قهریه استفاده شود و باید قبل از هر اقدامی به فرهنگ سازی اهمیت داد و باید در سایه همین فرهنگ‌سازی استفاده از ماسک توسط مردم در اجتماعات یک وظیفه تلقی شود.

,

وی با انتقاد از برخی مردم که ادعا می‌کنند، به کرونا مبتلا نمی‌شوند، ادامه داد: در شیوع کرونا بیشتر مشاغل آسیب دیده‌اند که کمک به معیشت افراد آسیب دیده ضمن آنکه به دغدغه تبدیل شده، برطرف کردن آن نیازمند همدلی جامعه است.

,

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه ایجاد محدودیت‌های جدید هم به امرار و معاش افراد آسیب وارد می‌کند، اظهار داشت: بیشتر مشاغل که مشمول محدودیت‌ می‌شود، بخش خصوصی هستند و با اینکه برای برخی از آنها تسهیلات اعطا شده اما برخی دیگر مثل تالارها از ابتدای شیوع کرونا تعطیل هستند که باید با برخی اقدامات مانع ضرر بیشتر آنان شد.

,

شیرازه محبت با تاکید بر ساماندهی کمک‌های مردمی و هدایت آنها به دست نیازمندان واقعی جامعه‌، گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و خستگی کادر درمان، مردم دستورالعمل های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

,

حال در این شرایط مهم و خطیر که ویروس کرونا جولان می دهد؛ آنچه ضروری می نماید این است که مردم باید خطر ویروس کرونا را جدی گرفته و به توصیه های کارشناسان توجه جدی داشته باشند و از سوی دیگر مسئولان نیز باید نظارت های دقیق تر و بیشتر به عمل بیاوردند.

,

استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات و برپایی مراسمات و مجالس و در کنار آن شست و شوی مداوم دست ها کمترین کاری است که هر فرد می تواند در قبال جامعه و خود و نیز مهار، کنترل و مقابله با این بیماری و ویروس منحوس انجام دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه