اخبار داغ

مسئول قرارگاه مردمی شهید حمید هاشمی همدان:

سمن‌های ترک اعتیاد منتظر کار سازمانی نمانند و به میدان بیایند

سمن‌های ترک اعتیاد منتظر کار سازمانی نمانند و به میدان بیایند
صادق نظری با بیان اینکه اگر سمن‌های ترک اعتیاد منتظر این هستند که سازمان‌ها، استاندار و فرماندار و شهردار و دیگر مسئولان کاری کنند، باید درب سمن را ببندند و خانه بنشینند، از آنان خواست خودشان به میدان عمل بیایند و به جامعه بهبودیافته و معتاد کمک کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ صادق نظری، مسئول قرارگاه مردمی شهید هاشمی همدان در نشستی که در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اسدآباد و مسئولان سمن‌های ترک اعتیاد در صحن شورای اسلامی این شهر برگزار شد، اعتیاد را از آسیب‌های اجتماعی جدی و دست‌نشانده دشمن دانست و گفت: امروز با وجود مواد مخدر صنعتی در اجتماع سن مصرف مواد مخدر به ۹ سال رسیده و این یک زنگ خطر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی تصریح کرد: ۱۶ آسیب اجتماعی ناشی از اعتیاد پدید می‌آید که اگر برای مقابله و پیشگیری از آن پیشگام نشویم، هرروز باید شاهد به دام افتادن بسیاری از نوجوانان و جوانان باشیم.

,

مسئول قرارگاه مردمی شهید هاشمی همدان بیکاری را اولین آسیب اجتماعی ناشی از اعتیاد خواند و گفت: در پس بیکاری و اعتیاد دیگر آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و خودکشی هم رشد خواهند داشت.

,

وی با بیان اینکه مبارزه با اعتیاد تنها با رویکرد مردمی و ورود مردم حل‌شدنی است، گفت: امروز قرارگاه شهید هاشمی این افتخار را دارد که با راه‌اندازی ۸ کارگاه تولیدی برای بسیاری از بهبودیافتگان شغل ایجاد کند.

,

برای رضای خدا بیایید کار کنیم

, برای رضای خدا بیایید کار کنیم, برای رضای خدا بیایید کار کنیم,

نظری با بیان اینکه قرارگاه مردمی شهید هاشمی با شعار «برای رضای خدا آمده‌ایم» شکل گرفته، گفت: این شعار نشأت گرفته از صحبت شهید هاشمی است و اگر رضای خدا در کار باشد، حتماً کار بهتر پیش می‌رود.

,

وی با بیان اینکه معتادان نیاز به حمایت دارند تا از این آسیب نجات پیدا کنند، گفت: اگر سمن‌های ترک اعتیاد منتظر این هستند که سازمان‌ها، استاندار و فرماندار و شهردار و دیگر مسئولان کاری کنند، باید درب سمن را ببندند و خانه بنشینند.

,

گرمخانه را از شهرداری مطالبه کنید

, گرمخانه را از شهرداری مطالبه کنید, گرمخانه را از شهرداری مطالبه کنید,

مسئول قرارگاه مردمی شهید حمید هاشمی همدان با تأکید بر اینکه سمن‌های ترک اعتیاد باید برای کمک به بهبودیافتگان یک‌کاسه شوند و کاری کنند، افزود: ایجاد گرم‌خانه وظیفه شهرداری‌هاست و اگر در این شهر وجود ندارد، از شهردار مطالبه کنید.

,

وی خاطرنشان کرد: باید برای ایجاد گرم‌خانه رسانه‌ها را پای‌کار بیاورید و از طریق آن‌ها مطالبه گری کنید.

,

مردم اسدآباد در اربعین حسینی پارسال ۵ میلیارد در راه امام حسین خرج کردند

, مردم اسدآباد در اربعین حسینی پارسال ۵ میلیارد در راه امام حسین خرج کردند, مردم اسدآباد در اربعین حسینی پارسال ۵ میلیارد در راه امام حسین خرج کردند,

نظری با اشاره به ایجاد اپلیکیشنی برای ارائه محصولات تولیدی بهبودیافتگان، گفت: سال گذشته مردم شهرستان اسدآباد در اربعین حسینی ۵ میلیارد تومان نذورات برای امام حسین دادند، امسال باید فرهنگ‌سازی می‌شد که مردم نذورات خود را در کمک به بهبودیافتگان از دام اعتیاد ادا می‌کردند و این نیازمند فرهنگ‌سازی است.

,

وی خطاب به سمن‌ها گفت: دنبال حمایت سازمان‌ها باشید اما منتظر این کار نمانید و خودتان به میدان عمل بیاید، همین‌که روند حرکتی اعتیاد را نیم درصد پایین بیاوریم و حتی یک نفر از اعتیاد نجات دهیم، ارزش بالایی دارد.

,

شورا تنهایی جایی است که نامه کمک به بهبودیافتگان رد نمی‌شود

, شورا تنهایی جایی است که نامه کمک به بهبودیافتگان رد نمی‌شود, شورا تنهایی جایی است که نامه کمک به بهبودیافتگان رد نمی‌شود,

سیدعلی موسوی، رئیس شورای اسلامی شهر اسدآباد هم با بیان اینکه اعضای شورا در حمایت از بهبودیافتگان از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند، گفت: بسیاری از خانواده‌های بهبودیافته برای کمک به شورا مراجعه کردند و شاید تنها جایی باشد که درخواست‌های آنان رد نمی‌شود و پاسخ داده شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر اسدآباد با تمام توان در خدمت به بهبودیافته و نجات معتادان از دام اعتیاد است.

,

ترویج فرهنگ “نه” گفتن به جوانان

, ترویج فرهنگ “نه” گفتن به جوانان, ترویج فرهنگ “نه” گفتن به جوانان,

حسین شیری، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اسدآباد هم از اعتیاد به‌عنوان معضلی بزرگ در جامعه یاد کرد و گفت: شکل‌گیری انجمن‌ها برای نجات معتادان از دام اعتیاد کار بزرگی است که از سال‌های قبل شروع شده است.

,

وی با تأکید بر تقویت انجمن‌ها و سمن‌ها و کمپ‌های ترک اعتیاد، گفت: امروز باید فرهنگ “نه” گفتن را به جوانان بیاموزیم تا در دام اعتیاد نیفتند.

,

اعتیاد زنانه شده/امروز صدای بهبودیافتگان به‌جایی نمی‌رسد

, اعتیاد زنانه شده/امروز صدای بهبودیافتگان به‌جایی نمی‌رسد, اعتیاد زنانه شده/امروز صدای بهبودیافتگان به‌جایی نمی‌رسد,

علی نوری، مسئول کمیته پیشگیری از اعتیاد قرارگاه مردمی شهید حمید هاشمی هم وجود اعتیاد را بی‌تفاوتی اجتماعی در جامعه خواند و گفت: سر منشأ همه آسیب‌های اجتماعی از اعتیاد است و باید به معتاد به‌عنوان یک بیمار نگاه شود تا در درمان آن‌ها کمک کنیم.

,

وی بابیان اینکه متأسفانه امروز اعتیاد زنانه شده و در جامعه زنان در حال رشد است، گفت: در سال ۸۳ استان همدان جز استان‌های آلوده بود که امروز به‌عنوان ۲۹ استان آلوده مطرح هستیم.

,

این مقام مسئول با تأکید بر تغییر رویکرد کمک به بهبودیافتگان از دام اعتیاد، گفت: صدای بهبودیافتگان از دام اعتیاد به‌جایی نمی‌رسد و ما باید برای حمایت از آنان پای‌کار باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه