اخبار داغ

فرمانده انتظامی خراسان شمالی اعلام کرد؛

فعالیت پلیس امنیت اقتصادی آغاز می‌شود/ وقوع ۳۵ فقره سرقت خرد در هر شبانه روز

فعالیت پلیس امنیت اقتصادی آغاز می‌شود/ وقوع ۳۵ فقره سرقت خرد در هر شبانه روز
مظاهری با اشاره به وقوع جرایمی از جمله زمین خواری، احتکار و اختلاس در استان گفت: پلیس امنیت اقتصادی به زودی فعالیت خود را در استان آغاز خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری با اعلام اینکه وقوع نزاع و درگیری در خراسان شمالی طی شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 14 درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: جایگاه استان به نسبت به جمعیت در بروز اتفاق رتبه هفتم کشوری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

سردار مظاهری وجود اختلافات خانوادگی، اختلاف بر سر آب، اختلافات ملکی همچنین پایین بودن آستانه تحمل اشخاص مهمترین علل وقوع نزاع و درگیری در استان هستند.

,

وی همچنین درباره وقوع قتل در استان نیز عنوان کرد: خراسان شمالی در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته کاهش 53 درصد وقوع قتل را داشته است.

,

سردار مظاهری گفت: در نیمه نخست سال گذشته 15 فقره قتل و در نیمه نخست امسال نیز هفت فقره قتل در استان رخ داده است. امسال کشف عاملان قتل در استان تا 120 درصد افزایش یافته است.

,

وی همچنین از وقوع 463 فقره جعل و کلاه برداری در نیمه نخست امسال خبر داد. طی این مدت 13 پرونده زمین خواری، احتکار و اختلاس به ارزش 53 میلیارد ریال نیز در استان تشکیل شدند.

,

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در ادامه اعلام کرد: پلیس امنیت اقتصادی استان به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره وقوع سرقت در استان اظهار کرد: در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته وقوع سرقت از اماکن (ادارات، پارکینگ‌ها، انبارها، ویلاها، منازل، مغازه‌ها) در استان تا 30 درصد افزایش یافته است.

,

وی افزود: میانگین وقوع سرقت در طول شبانه روز در سطح استان در حال حاضر به حدود 35 فقره رسیده است که اغلب آنها سرقت های خرد هستند. در همین راستا، دو هزار و 228 سارق دستگیر شده اند.

,

سردار مظاهری، همچنین خاطر نشان کرد: در نیمه نخست امسال شش باند حرفه ای سرقت را نیز در استان شناسایی و متلاشی کردیم.

,

وی یادآور شد: خوشبختانه در استان سرقت های خشن شامل سرقت های مسلحانه، سرقت از بانک ها و سرقت از طلا فروشی ها نیز صفر بوده اند.

,

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه یک چهارم از دستگیرشدگان استان در سال جاری سارقان تشکیل داده اند، عنوان کرد: اعتیاد، فقر، بیکاری و کاهش درآمدها علل اصلی وقوع سرقت ها در استان هستند که البته عده ای هم به صورت حرفه ای به انجام سرقت مبادرت می کنند.

,

وی در ادامه از شناسایی 77 فقره اقدام اراذل و اوباش در سطح استان نسبت به ابراز رفتارهای ضد هنجار اجتماعی خبر داد و گفت: شناسایی این اقدام آن در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 962 درصد رشد داشته است.

,

سردار مظاهری افزود: در نیمه نخست سال گذشته هشت فقره از رفتار ضد هنجار اجتماعی از ارازل و اوباش در استان شناسایی شدند. در نیمه نخست سال گذشته 23 نفر و در نیمه نخست امسال 87 نفر از ارازل و اوباش دستگیر همچنین در نیمه نخست سال گذشته 62 نفر و در نیمه نخست امسال هزار و 378 نفر از ارازل و اوباش در استان به ناجا احضار شدند.

,

وی ارازل و اوباش در استان را مخاطب قرار داد و گفت: پلیس برای حفظ امنیت اجتماعی در فضای حقیقی و مجازی در صحنه با قوت حضور دارد و با هرگونه رفتار ضد اجتماعی و هنجار شکنانه برخورد قاطع خواهد داشت.

,

وی درباره اقدامات پلیس فتا در برخورد با وقوع جرایم فضای مجازی و اینترنتی نیز اعلام کرد: در نیمه نخست امسال پلیس فتای استان 428 فقره جرم در فضای مجازی را کشف کرد که کشف این جرم در نیمه نخست سال گذشته 545 فقره بود.

,

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال وقوع جرم استخراج محرمانگی داده ها 166 فقره، کلاه برداری یارانه ای 140 فقره، هتک حیثیت و نشر اکاذیب 80 فقره و سایر موارد 42 فقره بوده اند.

,

وی یادآور شد: دستگیر شدگان جرایم فضای مجازی در استان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.

,

سردار مظاهری اعلام کرد: پلیس فتای استان در سطح هفت شهرستان برای کشف جرایم اینترنتی فعالیت دارد که به زودی پلیس فتای استان در شهرستان راز و جرگلان آغاز خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه