اخبار داغ

معاونت خدمات شهری شهرداری طرقبه:

روزانه ۲۳ تن زباله در طرقبه تولید می‌شود/عدم احداث کارخانه بازیافت به دلیل حفظ محیط زیست طرقبه

روزانه ۲۳ تن زباله در طرقبه تولید می‌شود/عدم احداث کارخانه بازیافت به دلیل حفظ محیط زیست طرقبه
میرسیدی گفت: روزانه حدود ۲۳ تن زباله تر در طرقبه و محلات این شهر تولید می شود، به دلیل حفظ محیط زیست و ییلاقات طرقبه کارخانه بازیافت مواد در این شهر نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در منطقه طرقبه و محلات این شهر روزانه حدود ۲۳ تن زباله تر تولید می شود که باتوجه به این حجم از تولید زباله و امکان استفاده از بازیافت این مواد در تولید برق و یا اشتغالزایی برای افراد، شاید این سوال در ذهن خیلی از همشهریان طرقبه باشد که چرا در طرقبه این زباله ها بازیافت نمی شوند؟ و اینکه چرا شهر طرقبه کارخانه بازیافت مواد ندارد؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

سید محمد میرسیدی،  معاون خدمات شهری شهرداری طرقبه در گفت‌وگو با خبرنگار ما، ضمن اشاره به اینکه برند طرقبه، محیط زیست، طبیعت سرسبز و ییلاقات با ارزش آن است و اگر ما نتوانیم این محیط زیست را حفظ کنیم هیچ حرفی برای گفتن نداریم.

,

وی با اشاره به مسائل حاشیه ای که کارخانه بازیافت مواد برای شهر ایجاد می کند، تصریح کرد: بوی نامساعد و نامطبوع، تولید شیرآبه و خطرات و خساراتی که به محیط زیست ما وارد می کند، صلاح نیست در طرقبه کارخانه بازیافت مواد احداث شود.

,

 معاون خدمات شهری شهرداری طرقبه افزود:  احداث کارخانه بازیافت مواد در طرقبه توجیح اقتصادی هم ندارد، هزینه دستگاها بسیار بالاست و همچنین هزینه های دپو مواد و زمین مخصوص،  مشهد شهر بزرگی است و در نزدیکی طرقبه و برای ما فروش مواد بازیافتی به مشهد ارزان تر است تا داشتن کارخانه مجزای بازیافت مواد در طرقبه، بنابراین دلایل امکان راه اندازی بازیافت مواد به صلاح شهر ما نیست.

,

وی اظهار کرد: به نسبت هزینه های بالا و سنگینی  که کارخانه بازیافت مواد دارد، اشتغال زایی آن خیلی کم است و برای زیر ۵ نفر شاید اشتغال ایجاد کند، باتوجه به تبعات زیست محیطی کارخانه بازیافت مواد، عدم احداث این کارخانه در شهر ما اقدامی مثبت در جهت حفظ محیط زیست است.

,

میر سیدی با اشاره به تولید روزانه ۲۳ تن زباله در سطح شهر و محلات طرقبه، اظهار کرد: زباله های تر به طور روزانه از سطح شهر و از محلات ویلاشهر، طرقدر، عنبران و حصار  جمع آوری می شوند و به محل"دپو" موقت حمل می شود  و طبق قرارداد شهرداری طرقبه با سازمان بازیافت و مدیریت پسماند شهر مشهد ، این زباله های تر به مشهد انتقال داده می شود.

,

وی با اشاره به بخش پسماند و زباله خشک در طرقبه، گفت: قبل از شیوع بیماری کرونا روزانه حدود ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ تن زباله خشک در شهر تولید میشد ولی اکنون به خاطر وضعیت بیماری کرونا و حضور کمتر گردشگران، مسافران و تعطیلی تالارها، اصناف و اماکن تفریحی در شهر، تولید پسماند خشک تقربیا کمتر از نصف شده است.

,

معاون خدمات شهری شهرداری طرقبه، اظهار کرد: شهروندان یا درب منزل خود به صورت تلفنی و یا با استفاده از اپیلکشن سفارش می دهند و پسماند خشک آنها توسط پیمانکار شهرداری جمع آوری و تحویل بازیافت مشهد می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه