اخبار داغ

معاونت پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی شهید کاوه بندرعباس؛

نوآوری و ابتکارات دانشجویان در حاشیه قرار می‌گیرد/ حقیقت انکارناپذیر کاهش رشد جمعیت، کشور را با مشکل جدی روبرو می‌کند

نوآوری و ابتکارات دانشجویان در حاشیه قرار می‌گیرد/ حقیقت انکارناپذیر کاهش رشد جمعیت، کشور را با مشکل جدی روبرو می‌کند
ام البنین دل آشوب با تاکید بر اینکه بخشی از استعدادها، توانمندی‌ها، نوآوری‌ها و ابتکارات در حاشیه باقی می‌ماند، گفت: درصدد هستیم با کمک دانشجویان، افراد پرتلاشی را جذب و با نگارش‌ نامه دانشجویی متمرکز و هماهنگ به ارگان‌ها و اشخاص مختلف و همچنین توجیه تعدادی از نمایندگان برای حمایت از طرح‌های جمعیتی در صحن علنی مجلس، قدمی برای بحران کاهش جمعیت کشور برداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ بسیج دانشجویی در تاریخ دوم آذرماه 1367 به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد و ایشان، دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی ایران و همچنین ارائه چارچوب های اسلام ناب محمدی(ص) را از وظایف بسیج دانشجویی برشمردند در حقیقت با این پیام فلسفه وجودی و هدف تشکیل بسیج دانشجویی به خوبی بیان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

ساختار سازمان بسیج دانشجویی طی سال های متمادی دستخوش تغییرات گوناگونی قرار گرفت تا بتواند در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران بیشترین کارایی و اثربخشی را به منصه ظهور برساند.
معاونت پژوهش و فناوری از جمله معاونت های سازمان بسیج دانشجویی است که به منظور افزایش و ارتقای سطح و بنیه علمی دانشجویان در دانشگاه های مختلف کشور راه اندازی شد و هر دانشگاه به فراخور رشته های موجود در آن پژوهش های تخصصی را آغاز نمودند لذا در همین راستا با سرکار خانم ام البنین دل آشوب، مسئول معاونت پژوهش و فناوری خواهران حوزه شهید کاوه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مصاحبه نموده ایم.

,
,

ام البنین دل آشوب مسئول معاونت پژوهش و فناوری خواهران حوزه شهید کاوه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به فعالیت ده ساله خود در بسیج اظهار کرد: دانشجوی رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هستم، از سال 1397 فعالیت در بسیج دانشجویی را آغاز کردم و هم اکنون مسئول معاونت علمی، پژوهشی و فناوری خواهران را برعهده دارم.

,

انگیزه من از پذیرفتن مسئولیت در بسیج دانشجویی، لبیک به بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب است

, انگیزه من از پذیرفتن مسئولیت در بسیج دانشجویی، لبیک به بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب است,

وی با اشاره به نحوه پذیرفتن مسئولیت معاونت پژوهش و فناوری افزود: بخشی از بیانات مقام معظم رهبری(مدظلع العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همه‌ی میدان های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویّت و عدالت، باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیّت دهند سبب ایجاد انگیزه ای شد تا این مسئولیت را بپذیرم.
مسئولیت معاونت پژوهش و فناوری خواهران حوزه شهید کاوه با تاکید بر سخن رهبری مبنی بر اینکه دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور است ادامه داد: آغاز فعالیت حلقه علمی در حوزه بررسی مسائل جمعیتی در هجدهم اردیبهشت 99 سبب شد تا به دلیل دغدغه فراوان و علاقمندی به فعالیت در این حوزه، به صورت جدی وارد میدان شوم.
دل آشوب با اشاره به اینکه سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری در 10 شهریور سال 1387 و در راستای پاسخ به مطالعات بر حق رهبر فرزانه انقلاب تاسیس شد، یادآور شد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دهه چهارم انقلاب را دهه عدالت و پیشرفت معرفی و در سخنرانی های متعدد بر فعالیت های علمی و حرکت های دانش بنیان تاکیدات ویژه ای کرده اند.
وی گفت: فراهم نمودن زمینه های مساعد برای رشد جوانان ممتاز و برتر جامعه یکی از دغدغه های اصلی ایشان در دیدار با دولت مردان،اقشار نخبه جامعه و اساتید دانشگاه بوده است.

,
,
,
,

لزوم موفقیت هر کشور در استفاده از دانش و فناوری بروز نهفته است

, لزوم موفقیت هر کشور در استفاده از دانش و فناوری بروز نهفته است,

مسئولیت معاونت پژوهش و فناوری خواهران حوزه شهید کاوه با تاکید بر اینکه در راستای جهاد علمی باید تدابیر جدیدی اتخاذ کنیم و فرصتهای بیشتر و بهتری را در اختیار جوانان قرار دهیم تصریح کرد: با توجه به اینکه عصر کنونی عرصه تقابل و تعارض و همچنین مواجهه فناوری ها است بنابراین هر کشوری که از دانش و فناوری بالاتری برخوردار باشد می تواند به موفقیت های بیشتری دست یابد.

,

دل اشوب با بیان اینکه جوانان ایرانی از خلاقیت های بسیار بالایی برخوردار هستند گفت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با هدف ایجاد یک حرکت امید بخش برای نسل جوان و شناسایی و رفع خلاء های موجود در ساز و کارهای ذکر شده تشکیل شده است.

,

وی با اشاره به اینکه شناسایی خلاء ها، نیازها و اولویت های چرخه نهضت نرم افزاری و توسعه فناوری کشور از وظایف معاونت پژوهش و فناوری است، اظهار کرد: پشتیبانی و تقویت تشکل های علمی، پژوهشی و فناوری برای ورود به عرصه نهضت نرم افزاری، هدایت و حمایت از طرح های مخترعان، مبتکران و محققان پژوهشی، مشارکت در کارافرینی علمی-پژوهشی، ایجاد و توسعه مراکز رشد و.... بخشی از وظایف این معاونت می باشد.

,

حقیقت انکارناپذیر کاهش رشد جمعیت، کشور را با مشکل جدی روبرو می کند

, حقیقت انکارناپذیر کاهش رشد جمعیت، کشور را با مشکل جدی روبرو می کند,

مسئول معاونت پژوهش و فناوری خواهران حوزه شهید کاوه با تاکید بر اینکه کاهش رشد جمعیت، حقیقت انکارناپذیری است که آینده کشور را با مشکل جدی و غیرقابل جبران روبرو می کند، بیان کرد: واحد پژوهش و فناوری حوزه شهید کاوه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به دلیل استقبال علاقمندان به صورت هدفمند و اثر بخش فعالیت خود را در این زمینه آغاز نمود.

,

دل آشوب ادامه داد: به وسیله تولید و انتشار کلیپ ها و پست های کوتاه جمعیتی ضمن آگاه سازی مردم از این معضل، در راستای فرهنگ سازی اقدام نموده و همچنین یک فایل 115 صحفه ای که حاصل مجموع نتایج و بحث های جلسات جمعیتی است را آماده کرده ایم.

,

وی افزود: با بررسی اجمالی بحران کاهش جمعیت و مسائل پیرامون آن، تولید یک مستند جمعیتی را در دستور کار قرار داده ایم و درصدد هستیم ضمن برقراری ارتباط با گروه های پژوهشی دانشگاه های سراسر کشور همکاری تنگاتنگی را در این زمینه ایجاد نماییم.

,

مسئول معاونت پژوهش و فناوری خواهران حوزه شهید کاوه تصریح کرد:امیدواریم به یاری حق تعالی و با همکاری اعضای فعال کنونی و جذب بیشتر علاقمندان در حوزه ی پژوهش و مسائل پیرامون جمعیتی بتوانیم قدم بزرگی در راستای رفع این معضل بزرگ برداریم.

,

استعداد ها، توانمندی ها، نوآوری ها و ابتکارات در حاشیه ها باقی مانده است

, استعداد ها، توانمندی ها، نوآوری ها و ابتکارات در حاشیه ها باقی مانده است,

دل آشوب با اشاره به برنامه های پیشنهادی سال جدید گفت: جذب نیروی انسانی مورد نیاز و متخصص در زمینه ایجاد حلقه های علمی در مسائل مختلف علمی، مقاله نویسی، ساخت کلیپ، پوستر و انتشار نشریه، برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی در حوزه های ذکر شده، ایجاد کانال های انتشار محتوا و معرفی مقالات و کتب در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها،توسعه کارهای پژوهشی در زمینه ی مسائل مهم کشوری از سلسله برنامه های آتی است.

,

وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب مبنی بر اینکه مردم باید در همه جنبه ها سالار خودشان باشند، اظهار کرد: جنبه علمی هم از این موضوع مستثنی نیست . منتها آیا ما به اندازه کافی این فرصت را برای نوآوران ، مبتکران ، صاحبان اندیشه در کشور فراهم کرده ایم؟ یا خیر !!

,

مسئول معاونت پژوهش و فناوری خواهران حوزه شهید کاوه با تاکید بر اینکه بخشی از استعداد ها ، توانمندی ها، نوآوری ها و ابتکارات در حاشیه ها باقی می ماند، گفت: درصدد هستیم با کمک دانشجویان مستعد و توانمند بتوانیم با انجام فعالیت های ذکرشده، افراد پرتلاشی را جذب و با نگارش نامه دانشجویی متمرکز و هماهنگ به ارگان ها و اشخاص مختلف و همچنین توجیه تعدادی از نمایندگان برای حمایت از طرح های جمعیتی درصحن علنی مجلس، قدمی برای بحران کاهش جمعیت برداشته باشیم.

,

وی خاطرنشان کرد: با انجام فعالیت های علمی و پژوهشی سعی داریم تا حلقه های علمی بسیج دانشجویی را پررنگ جلوه داده و با جذب نیروی انسانی علاقمند به بخش های علمی بتوانیم کارهای علمی را بیش از پیش انجام دهیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه