اخبار داغ

عضو انجمن اقتصاددانان ایران؛

فشار تورم در یزد بیشتر از میانگین کشوری/ نادیده انگاشتن بیکاری مشکلات اقتصادی یزد را تشدید می کند

فشار تورم در یزد بیشتر از میانگین کشوری/ نادیده انگاشتن بیکاری مشکلات اقتصادی یزد را تشدید می کند
علوی راد گفت: اگر موضوع بیکاری نادیده انگاشته شده و به حال خود رها گردد، می تواند معضلات دیگر اقتصاد استان مثل توزیع نابرابر درآمد را تشدید کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ عباس علوی راد در نشست مجازی کانون تفکر اقتصاد یزد گفت: تورم و به ویژه تورم در گروه خوراکی ها و هزینه های مربوط به آنها، عامل تغییر توزیع درآمد در استان است که روند آن نسبت به قبل متفاوت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , یزدرسا؛,  , عباس علوی راد در نشست مجازی کانون تفکر اقتصاد یزد گفت: تورم و به ویژه تورم در گروه خوراکی ها و هزینه های مربوط به آنها، عامل تغییر توزیع درآمد در استان است که روند آن نسبت به قبل متفاوت شده است.,

عضو هئیت علمی گروه اقتصاد دانشگاه آزاد یزد گفت: نسبت اشتغال بخش خصوصی به کل اشتغال در استان حدود 85 درصد است که شاغلان با حداقل هایی که وزارت کار و رفاه اجتماعی مشخص کرده کار می کنند، اما این حداقل ها با تورم رشد نکرده است.

,

وی اظهار داشت: این مساله فقط مربوطه به یزد نیست بلکه درکل کشور با آن مواجه ایم. اما نسبت این گونه اشتغال در یزد نسبت به بقیه کشور بالاتر است. 

,

علوی راد گفت: فشار تورم در دو سال گذشته در یزد متفاوت تر نسبت به کشور است همچنین توزیع درآمد در استان وضعیت بسیار بدی داشته و در دو سال اخیر، فشارهایی فراتر از معدل کشور بر مردم استان یزد وارد شده است.

,

عضو انجمن اقتصاددانان ایران تاکید کرد: متاسفانه منافع حاصل از تجارت و جهش ارزی را که روی صادرات ایجاد شده است به یک طبقه و افراد خاصی رسیده ولی دریافتی کارگران و کسانی که در آن مجموعه مشغول به کار هستند، ثابت مانده و حتی همین مبلغ ثابت هم با اما و اگرهای زیادی مواجه است.

,

دکتر علوی راد بیان داشت: اگر موضوع بیکاری نادیده انگاشته شده و به حال خود رها گردد، می تواند معضلات دیگر اقتصاد استان مثل توزیع نابرابر درآمد را تشدید کند. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه