اخبار داغ

فرمانده انتظامی استان یزد:

رسیدگی به هزار پرونده جرایم سایبری در یزد/ 14هزار و 500 تبعه بیگانه غیرمجاز دستگیر شدند

رسیدگی به هزار پرونده جرایم سایبری در یزد/ 14هزار و 500 تبعه بیگانه غیرمجاز دستگیر شدند
بهدانی فرد گفت: در شش ماهه امسال تعداد هزار پرونده جرایم سایبری در استان یزد تشکیل شده که 72 درصد آن به برداشت غیرمجاز و کلاهبرداری اینترنتی اختصاص دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ سردار عباسعلی بهدانی فرد پیش از ظهر امروز در نشست خبری انلاین با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به نقش و اقدامات مهم نیروی انتظامی در برقراری امنیت و سلامت در جامعه گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از 26.7 تن مواد مخدر در استان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 43 درصد افزایش کشف داشتیم، در این مدت 29 باند قاچاقچی نیز در استان یزد متلاشی و بیش از یک هزار و 150 قاچاقچی و فروشنده مواد در استان دستگیر شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال 22 باند سارقین از منازل و مغازه‌ها در استان متلاشی و در این رابطه 62 سارق دستگیر شدند، البته سرقت‌های انجام شده در استان بیشتر سرقت خرد از اماکن خصوصی بوده است و در این رابطه قرارگاه کاهش سرقت را راه‌اندازی کردیم تا هر کدام از دستگاه‌های استان سهم خود را در پیشگیری از سرقت بدانند و نواقص و اشکالاتی که در خصوص آسان شدن سرقت است برطرف کنند.

,

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به آمار تصادفات در استان یزد گفت: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد تصادفات فوتی درون شهری استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد و تعداد تصادفات منجر به فوت برون شهری استان 25 درصد کاهش داشته است و در مجموع تعداد تصادفات 32 درصد کاهش داشته است.

,

بهدانی فرد با اشاره به اقدامات پلیس فتا در استان یزد گفت: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد هزار پرونده با موضوع جرایم سایبری در استان یزد تشکیل شده که 72 درصد این پرونده‌ها به برداشت غیر مجاز و کلاهبرداری در فضای مجازی اختصاص دارد.

,

وی در خصوص ایجاد امنیت اقتصادی و برخورد با قاچاقچیان کالا در استان یزد گفت: امسال 575 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش کشف 54 درصدی مواجه هستیم و در این رابطه 486 قاچاقچی کالا دستگیر شدند.

,

وی ادامه داد: در خصوص احتکار کالا به خصوص احتکار لوازم بهداشتی، پزشکی، مواد ضدعفونی کننده، ماسک و ... نیز 439 هزار میلیارد ریال کالای احتکار شده در شش ماهه نخست امسال در استان کشف شد.

,

بهدانی فرد با بیان اینکه در سال جاری نزدیک به 14هزار و 500 اتباع بیگانه در استان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش داشته است، گفت: یکی از معضلاتی که استان یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی با آن روبروست قاچاق انسان است، 120 هزار تبعه بیگانه مجاز و غیر مجاز در استان حضور دارند که 85 هزار نفر آنها غیر مجاز هستند و نیروی انتظامی با اتباع بیگانه‌ غیر مجازی که جهت کار و یا ورود به استان‌های دیگر وارد استان شدند طبق قوانین برخورد خواهد کرد.

,

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در محورها و ورودی‌های استان یزد برای برخورد با قاچاق انسان صورت گرفته است و از دستگاه قضایی درخواست داریم جرایم بازدارنده‌ای را برای رانندگانی که اقدام به جابه جایی و انتقال اتباع از شرق به مرکز استان می‌کنند در نظر بگیرند چرا که علاوه بر تهدیدهای اجتماعی، فرهنگی و امنیتی برای استان روزانه شاهد جان باختن تعداد زیادی از اتباع در محورهای مواصلاتی استان هستیم.

,

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد عنوان کرد: در شش ماه نخست سال جاری نزدیک به 209 هزار تماس با شماره 110 پلیس برقرار شده است که از این تماس‌ها بیش از 99 هزار منجر به عملیات پلیسی و بیش از 109 هزار تماس منجر به ارشاد و راهنمایی شده است.

,

بهدانی فرد با بیان اینکه 124 برنامه محوری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان اجرا خواهد شد، گفت: حدود 90 درصد این برنامه‌ها در حوزه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی است که صبحگاه مشترک، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با نمایندگان ولی فقیه در استان، تجلیل و قدردانی از کارکنان ناجا،  کلنگ زنی مرکز آموزش سربازی در بافق و ... از جمله این برنامه‌ها است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه