اخبار داغ

بررسی چرایی تهدید این روزهای ایران با چاشنی توهین؛

ارعاب زدایی با عقلانیت انقلابی/ هراس، دشمن را گستاخ‌تر می‌کند

ارعاب زدایی با عقلانیت انقلابی/ هراس، دشمن را گستاخ‌تر می‌کند
بکاربردن الفاظ رکیک توسط ترامپ در سخنرانی اش علیه ایران با واکنش ها و انتقادات زیادی روبرو شده است به طوری که کاربران فضای مجازی هم با انتشار پست های مختلفی جواب این لفاظی ها را دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، یکی از مهمترین موضوعات خبری این هفته در سطح وسیعی از رسانه های امریکایی و حتی در داخل لفاظی های جدید رئیس جمهور این کشور علیه ایران بود که با واکنش های متفاوتی همراه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

دونالد ترامپ در یک مصاحبه رادیویی بار دیگر ایران را تهدید کرده و اذعان کرده اگر ایران کاری انجام دهد واشنگتن آن را پاسخ خواهد داد. وی در تکمیل این موضوع گفت: "ایران، این را می‌داند. آنها اخطار گرفته‌اند: اگر[...(استفاده از الفاظ رکیک)] و کار بدی علیه ما انجام دهید، بلایی سرتان می‌آوریم که تا حالا سابقه نداشته است".

,

اما استفاده از الفاظ رکیک ترامپ در این بخش از مصاحبه علیه ایران با واکنش ها و انتقادات زیادی همراه شد و کاربران فضای مجازی نیز با انتشار پست های مختلفی جواب این لفاظی ها را دادند.

,

این اولین باری نیست که ترامپ این گونه بی محابا از الفاظ رکیک استفاده می کند و در دوران ریاست جمهوری بارها هم علیه ایران و هم به برخی همتایان خود نیز این گونه از این گونه الفاظ استفاده می کند که نمونه آخر آن به مناظره های انتخاباتی اش در روزهایی که هنوز به کرونا مبتلا نشده بود، برمی گردد.

,

این در حالی است که مقام معظم رهبری نیز در روزهای گذشته نیز به این موضوع واکنش نشان داد، ایشان گفتند: قدرت دفاعی برآمده از چنین محاسبات عقلانی، موجب می شود که مسئولان و مردم با طمأنینه و آرامش مشغول کارهای اساسی شوند.

,

رهبر انقلاب اسلامی عقلانیت را به‌معنای محاسبه‌ی صحیح دانستند و گفتند: بعضی‌ها اسم عقلانیت و عقل را می‌آورند اما منظورشان ترس، انفعال و فرار از مقابل دشمن است درحالی‌که فرار کردن و ترسیدن، عقلانیت نیست. ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند زیرا عقلانیت به‌معنای محاسبه‌ی درست است.

,

عصبانیت ترامپ از شکست‌های پی در پی ایران

, عصبانیت ترامپ از شکست‌های پی در پی ایران, عصبانیت ترامپ از شکست‌های پی در پی ایران,

"علی احمدی"، تحلیلگر مسائل سیاسی در این خصوص به خبرنگار ایلام بیدار گفت: توهین ترامپ به ملت ایران نشانه شخصیت اوست که در طول این سال ها بارها و بارها این امر را تکرار کرده است.

,

وی اظهار کرد: علت توهین های ترامپ ناتوانی در مقابل ایران است که نتوانسته به اهداف خود در خصوص ایران دست پیدا کند.

,

احمدی در ادامه گفت: خارج شدن از برجام و تحریم ها نتوانست ایران را به توافقی جدید با آمریکا وادار کند و همین امر سبب شده تا ادعاهای عجیب در مورد ایران مطرح کند.

,

تحلیل گر مسائل سیاسی مطرح کرد: واقعیت این است که ترامپ از مقاومت ملت ایران و درایت رهبر انقلاب شکست خورده است و همین امر موجب شده  تا دست او در انتخابات خالی بماند و رو به کارهای دیگر برای کسب آرا بیاورد.

,

وی بیان کرد: البته باید توجه داشت عده ای در داخل هم راستا با آمریکا حرکت می کنند و مشکلاتی را به وجود آورده اند.

,

احمدی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات اساسی ترامپ عدم توانایی پاسخ کوبنده به ایران است که نمایش قدرت ایران در صحنه های مختلف جهانی باعث انزوای بیشتر آمریکا شده است.

,

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: البته بعد دیگر توهین های ترامپ نشاندهنده شخصیت واقعی و سطح پایین اوست.

,

, ,

پایگاه روزنامه «ایندیپندنت»، در خبری فوری درباره این اظهارات ترامپ نوشت او هنگام صحبت کردن درباره ایران در برنامه رادیویی «راش لیمبو» (یکی از مجری‌های محافظه‌کار برنامه‌های رادیویی) از الفاظ رکیک استفاده کرده است.

, پایگاه روزنامه «ایندیپندنت»، در خبری فوری درباره این اظهارات ترامپ نوشت او هنگام صحبت کردن درباره ایران در برنامه رادیویی «راش لیمبو» (یکی از مجری‌های محافظه‌کار برنامه‌های رادیویی) از الفاظ رکیک استفاده کرده است., پایگاه روزنامه «ایندیپندنت»، در خبری فوری درباره این اظهارات ترامپ نوشت او هنگام صحبت کردن درباره ایران در برنامه رادیویی «راش لیمبو» (یکی از مجری‌های محافظه‌کار برنامه‌های رادیویی) از الفاظ رکیک استفاده کرده است., پایگاه روزنامه «ایندیپندنت»، در خبری فوری درباره این اظهارات ترامپ نوشت او هنگام صحبت کردن درباره ایران در برنامه رادیویی «راش لیمبو» (یکی از مجری‌های محافظه‌کار برنامه‌های رادیویی) از الفاظ رکیک استفاده کرده است.,
 
,

 

,

تهدیدات ترامپ از ترس است

, تهدیدات ترامپ از ترس است, تهدیدات ترامپ از ترس است,

"احسان عباسی"، دیگر تحلیلگر مسائل سیاسی نیز گفت: یاوه گویی اخیر ترامپ علیه ایران نشانه عجز و ناتوانی وی در مقابل ایران اسلامی است چرا که با نگاهی به تاریخ می توان دریافت که دشمنان ایران اسلامی در تمامی عرصه ها که سعی نموده اند ایران اسلامی را تهدید نمایند با شکست مواجه شده اند.

,

وی با اشاره به اینکه ملت های ستمدیده و آزادیخواه جهان از پایداری و استقامت ملت ایران الگو می گیرند، اظهارکرد: این اصل یکی از ارزش‌های مهمی است که انقلاب اسلامی برای ملت و دولت ایران به ارمغان آورد.

,

این تحلیلگر سیاسی با بیان این که هیچ قدرتی پشت اظهارات آمریکایی ها وجود ندارد، افزود: یاوه گویی های اخیر به دلیل رعب و احساس وحشت و تنهایی است، هم پیمانان آمریکا در اروپا از این حرکت اعلام برائت کرده اند که البته کافی نیست.

,

 عباسی ادامه داد: با نگاهی به مواصع آمریکا می توان دریافت که دیگر آمریکا یک کشور فدرتمند در دنیا نیست چراکه شکست های پی درپی که طی سالهای گذشته در منطقه کسب کرده است این کشور را به یک کشور منزوی در عالم تبدیل کرده است.

,

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به دلاورمردی های مردم ایران اسلامی در طول 8سال دفاع مقدس بیان داشت: مادرطول دوران دفاع مقدس نگذاشتیم یک وجب ازخاک میهنمان بدست دشمن بیفتادوجانانه در مقابل دشمنانمان ایستادیم وبه دنیافهماندیم که این مردمان زیر سلطه دشمنان نخواهند رفت و امروز هم پادر رکاب رهبری نه تنها به یاوه گویی های رییس جمهور آمریکا اعتنایی نخواهیم کرد بلکه هرکس با هر لفطی بخواهد ایران را تهدید کند در مقابلش خواهیم ایستاد.

,

ارعاب زدایی با عقلانیت انقلابی

, ارعاب زدایی با عقلانیت انقلابی, ارعاب زدایی با عقلانیت انقلابی,

در همین خصوص"عباس خزلی"، کارشناس رسانه نیز در گفتگو با ایلام بیدار گفت: ترامپ بار دیگر نشان داد بیش از اینکه یک رئیس جمهور باشد یک فرد بددهان، بی ادب و قلدر است که بدون اهمیت به جایگاهش در کسوت رئیس جمهور یک کشور هر آنچه که بخواهد بر زبانش جاری می شود.

,

وی اظهار کرد: همانطور که می دانیم تهدیدات امریکا علیه ملت ایران به دوران ترامپ برنمی گردد و در ادوار مختلف ریاست جمهوری امریکا و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون این تهدیدات همواره بوده و از آن بعنوان یک مهره استفاده کرده اند.

,

خزلی افزود: در طرف مقابل نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به کرات و با قدرت و شجاعت تمام پاسخ های کوبنده ای به تهدیدات دشمنان داده اند و بطوریکه دیگر دوران بزن و در رو تمام شده است.

,

این کارشناس رسانه ادامه داد: ترامپ از ترس آخرین تهدید ایران در جواب ترور سردار شهید سلیمانی در واقع حساب کار دستش آمد و این را می دانند اگر یکی بزنند 10 تا خواهند خورد، لذا برای همین است که ترامپ به شدت بعد از موشک باران شدن مهمترین پایگاه نظامی امریکا در عراق احساس ترس کرده و بی محابا و از روی فشار این گونه ایران را با چاشنی توهین تهدید می کند.

,

وی بیان کرد: آنچه باید به ان اشاره کرد این است که مقام معظم رهبری روزهای گذشته در سخنانی زیبا به موضوعات مهمی اشاره کردند که جا دارد به ان اشاره کنیم. معظم له فرمودند: "بعضی ها اسم عقلانیت و عقل را می آورند اما منظورشان ترس، انفعال و فرار از مقابل دشمن است در حالی که فرار کردن و ترسیدن عقلانیت نیست. ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند زیرا عقلانیت به معنای محاسبه درست است".

,

خزلی تصریح کرد: معتقدم جواب تهدیدات باید در کمترین زمان، کوبنده و فراتر از تهدیدات دشمن باشد، در غیر این صورت نمی توان انتظار داشت که دشمن هر لحظه گستاخ تر نشود، لذا همین امر شرایط را برای نه تنها تهدید بلکه توهین همراه تهدید باز می کند.

,

این کارشناس رسانه اضافه کرد: کسانی که از پاسخ دادن به تهدیدات می ترسند بهتر است کار خود را ادامه دهند و فریب تهدیدات و ارعاب دشمن نشوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه