اخبار داغ

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان:

59 درصد جامعه اضافه وزن دارند/ ورزش ایران در ایام کرونا به الگوی جهانی تبدیل شد

59 درصد جامعه اضافه وزن دارند/ ورزش ایران در ایام کرونا به الگوی جهانی تبدیل شد
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان از فقر حرکتی در جامعه انتقاد کرد و با بیان اینکه 59درصد جامعه دچار اضافه وزن هستند، گفت: مشکلات کم تحرکی امروز مربوط به بی توجهی به ورزش نوجوانان در دهه های گذشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، سیدعبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان پیش از ظهر امروز در دومین همایش بین المللی تازه های پژوهش در علوم ورزشی که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزارشد به بیان اهمیت تحقیق و پژوهش در حوزه ورزش و جوانان پرداخت و گفت: نهادهای علمی با ارائه راهکارهای علمی از فقر حرکتی در جامعه بکاهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی در ابتدای سخنان خود به فراسیدن هفته تربیت بدنی اشاره کرد و با بیان اینکه هفته تربیت بدتی فرصت انعکاس دستاوردهای ورزشی به مردم است، گفت: دستگاه های متولی تربیت بدنی با انعکاس  توفیقات مختلف در حوزه های اجرایی، فنی و زیرساختی به جامعه  تلاش کنند تا پیشرفت ها در این حوزه بهتر دیده شده و مردم در جریان خدمت رسانی به جوانان قرار گیرند.

,

احمدی با بیان اینکه دست اندرکاران ورزش و جوانان باید زمینه های مشارکت حداکثری مردم در امر ورزش را فراهم کنند به شرایط کرونایی حاکم بر جهان  و کشور اشاره کرد و گفت: شرایط امروز با اینکه محدودیت های زیادی را در اجرای برنامه های اجتماعی محور ایجاد کرده است، اما پژوهشگران و صاحبان ایده و تفکر در این شرایط حاد بیکار ننشسته و با الگوسازی در برنامه های ورزشی، شرایطی را بوجود آوردند که مورد تحسین جوامع جهانی از جمله سازمان بهداشت جهانی نیز قرار گرفته است.

,

وی به جتگ جهانی اشاره کرد و گفت: شرایط امروز کرونا یادآور دوران سرد جنگ جهانی است چراکه در ان زمان نیز برای اولین بار ورزش قهرمانی و همگانی متوقف شد و مردم از تحرک ایستادند.

,

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه پژوهشگران علوم ورزشی در ایام کرونا، شرایطی را در جامعه ایجاد کردند که به الگوهای جهانی تبدیل شدند، گفت: همه این برنامه ها در راستای ارتقای سلامت مردم برنامه ریزی و اجرا شد تا در این شرایط بحرانی، مردم با تحرک کافی ضمن ارتقای سلامت، شادابی جسم و روح با تقویت سیستم ایمنی خود برابر ویروس کرونا مقاوم شوند.

,

وی از برنامه های ورزشی به عنوان سالم ترین برنامه های غنی سازی اوقات فراغت نام برد و گفت: در برنامه های اجراشده در طول ایام کرونا، پژوهشگران و مربیان ورزشی با ترغیب مردم به ورزش در خانه ها این محیط ها کوچک را تبدیل به باشگاه های خانوادگی کردند تا نسل های جوان با بازخوانی بازی های ادوار تاریخی این مرز و بوم، ضمن تقویت نشاط خانوادگی به آداب و رسوم ابا و اجدادی بازگردند.

,

احمدی افزود: کرونا باعث شد تا مردم با بازگشت به اصل و ریشه خود با تا باوری  در برابر محدودیت ها  قد علم کنند.

,

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان به آمار و ارقام در اینخصوص اشاره کرد و گفت: آمارهای ارائه شده از سوی مراکز تحقیقاتی بیانگر وضعیت هشدار در جامعه است، چراکه کم تحرکی به اوج خود رسیده و باید در این زمینه برنامه های خاصی پیش بینی شود تا جامعه از خطرات پیش رو  فاصله بگیرد.

,

وی با بیان اینکه طبق آمار اعلامی 59 درصد جامعه دچار اضافه وزن هستند، گفت: 56درصد از افراد جامعه نیزبه کم تحرکی گرفتار شده اند.

,

احمدی با بیان اینکه امروز معضل چاقی و اضافه وزن در جامعه بیداد می کند، گفت: 29درصد افراد جامعه مبتلا به فشار خون بالا هستند و 23 درصد مردم نیز از مسائل روانی مربوط به اضافه وزن در رنج هستند.

,

وی به چاقی و اضافه وزن در بین دانش اموزان نیز اشاره کرد و گفت: کم توجهی به امر ورزش نوجوانان باعث ایجاد چنین شرایطی در جامعه شده است.

,

احمدی  تحرک بیشتر در حانواده ها را خواستار شد و گفت: مردم باید خود جهت ارتقای سلامت خود برای ورزش خود برنامه ریزی کنند.

,

وی خواستار  ارتقای حس مسئولیت پذیری اجتماعی دست اندرکاران ورزش و جوانان شد و گفت: امر ورزش امروز باید به اولویت جامعه تبدیل شود تا در اینده بر مشکلات ما افزوده نشود.

,

این مسئول ورزشی در بخش دیگری از سخنان خود به بخش دانشگاهی و امر آموزش و پژوهش نیز اشاره کرد و گفت: امروز دانشگاهیان با نیاز سنجی جامعه در خصوص ورزش می توانند با کارهای علمی و پژوهشی راهکارهای مناسبی را جهت  افزایش تحرک در جامعه ارائه کنند.

,

وی با بیان اینکه دانشکده های تربیت بدنی در این زمینه باید با مسئولیت اجتماعی و دغدغه آینده محوری وارد امر آموزش و پژوهش در حوزه وزش شوند، گفت: در هر حال همه باید تلاش کنند تا با حس مسئولیت  پذیری اجتماعی در حوزه ورزش، تحرک را به میان مردم بیاورند تا با اقبال عمومی و مشارکت مردمی دوباره نشاط و پویایی به جامعه  برگردد.

,

احمدی با بیان اینکه نهادهای علمی می توانند نیرومحرکه فقرزدایی تحرک در مردم شوند، گفت: آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه از جمله مهمترین اولویت های نهادهای علمی در خصوص ورزش به جامعه است.

,

وی به بافت جمعیتی کشور نیز اشاره کرد و گفت: در شرایطی جامعه ما به سمت میان سالی می رود، ورزش از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار می شود، چراکه جامعه برای اینکه نشاط و شادابی خود را حفظ کند نیازمند تحرک و ورزش است.

,

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان در پایان سخنان خود خواستار ارتقای سطح همایش های ملی در زمینه تازه های علوم ورزشی شد و گفت: سلامت جامعه فردا ، در گرو یافته های پژوهشی دانشمندان امروز است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه