اخبار داغ

رئیس اتاق بازگانی خراسان شمالی:

اختلاس در اتاق بازرگانی را تکذیب می کنم

اختلاس در اتاق بازرگانی را تکذیب می کنم
سعید پورآبادی با اشاره به مطرح شدن بحث اختلاس در اتاق بازرگانی استان در یکی از رسانه های خراسان شمالی گفت: اختلاس در اتاق بازرگانی بجنورد را تکذیب می کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، سعید پورآبادی، رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران خراسان شمالی اظهار کرد: هیچ گونه اختلاسی در اتاق بازرگانی بجنورد اتفاق نیفتاده و این موضوع را به شدت تکذیب می کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

پورآبادی تاکید کرد: اتاق ایران ناظر بر عملکرد اتاق های بازرگانی در سراسر کشور است و سالانه دو بار نظارت و حسابرسی از اتاق های بازرگانی در استان ها انجام می شود.

,

وی با بیان اینکه اختلاس زمانی مطرح می شود که بحث اعتبار و بودجه دولتی در میان باشد، افزود: پول یا منبع درآمدی در اتاق بازرگانی وجود ندارد که موضوع اختلاس مطرح باشد.

,

وی تصریح کرد: نه در دوره فعلی و نه دوره های گذشته هیچگاه بحث اختلاس مطرح نبوده است زیرا موضوع اختلاس به منابع دولتی اطلاق می شود اما در این محل منابع دولتی وجود ندارد.

,

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی دخیل در خرید و فروش نیست بلکه پیگیر و مشاور سه قوه و رابط بین بازرگانان و بازاریان است.

,

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پرونده ای با عنوان اهمال در دوره گذشته مطرح بود که  از سوی اتاق ایران بررسی و مختومه شد .

,

پورآبادی اضافه کرد: این پرونده به هیچ وجه مالی نبوده است.

,

 

,

تعلیق کارت های بازرگانی، صادرات خراسان شمالی را فلج کرده است

, تعلیق کارت های بازرگانی، صادرات خراسان شمالی را فلج کرده است, تعلیق کارت های بازرگانی، صادرات خراسان شمالی را فلج کرده است,

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعلیق کارت بازرگانی 13 نفر از بازرگانان استان در سال جاری گفت: تعلیق کارت های بازرگانی صادرات خراسان شمالی را فلج کرده است.

,

پورآبادی اظهارکرد: در استان خراسان شمالی 110 کارت بازرگانی معتبر وجود دارد که از این تعداد 27 بازرگان در صادرات و واردات فعال بودند که از این تعداد کارت 13 بازرگان تعلیق شده است.

,

وی افزود: اکثر این کارت ها صادرات کمتر از یک میلیون دلار داشته اند.

,

پورآبادی در ادامه در ارتباط با تمدید کارت های بازرگانی اظهارکرد: قرار بر این بود تا تمدید کارت بازرگانی از طریق سامانه جامع تجارت صورت گیرد که به علت وجود برخی از مشکلات، مهلت دو ماهه داده شده تا همچنان تمدید کارت ها از طریق خود اتاق ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تعلیق کارت های بازرگانی در خراسان شمالی صادرات را به تعطیلی می کشاند، گفت: طی 6 ماهه نخست امسال 141 هزار تن محصولات به ارزش 34.3 میلیون دلارصادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: صادرات در 6 ماه ابتدای سال جاری نسبت مدت مشابه در سال گذشته 23 درصد کاهش داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی، تعلق کارت های بازرگانی، تحریم ها و انتشار ویروس کرونا را از عوامل تاثیرگذار بر کاهش صادرات عنوان کرد و گفت: چنانچه تعلیق صادرات ادامه یابد صادرات خراسان شمالی به صفر خواهد رسید.

انتهای پیام/گ

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه