اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج اصناف استان خبر داد؛

اجرای طرح استاد شاگردی برای اولین بار در اصفهان/ دولت تعهدات خود در قبال اصناف آسیب دیده از کرونا را اجرا کند

اجرای طرح استاد شاگردی برای اولین بار در اصفهان/ دولت تعهدات خود در قبال اصناف آسیب دیده از کرونا را اجرا کند
رئیس سازمان بسیج اصناف استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح استاد شاگری در اصفهان،گفت: اشتغال یکی از دغدغه های ما در این شرایط اقتصادی است، طرحی با عنوان «استاد-شاگردی» با همکاری مجموعه فنی حرفه ای و اداره کار در اصفهان به عنوان اولین استان اجرا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ سرهنگ حمیدرضا امانی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با توضیح اینکه همه اقشار در جامعه مهم هستند اما اصناف، کسبه و بازاریان به دلیل یک سری ویژگی ها در شرایط فعلی اهمیت و حساسیت بیشتری دارند، اظهار کرد: اولین ویژگی خاص این قشر جمعیت جامعه هدف است که در همه نقاط کشور حضور دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
رئیس سازمان بسیج اصناف استان اصفهان گفت: سه میلیون واحد صنفی در کشور و 200 هزار واحد صنفی در استان اصفهان در استان اصفهان و 100 هزار واحد صنفی در شهرستان اصفهان وجود دارد؛ این واحدها از یک تا 200 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فعالیت می کنند.
,
 
,
وی افزود: متوسط این واحدهای صنفی را در دو و سه ضرب کنیم و با تعداد خانوده حساب کنیم، یک سوم از جمعیت استان اصفهان را در بر می گیرند؛ یکی از ویژگی های مهم این قشر ارتباط مستقیم با دیگر اقشار جامعه است وچنین محدود به یک مکان خاص نمی شوند.
,
 
,
سابقه درخشان اصناف در طول انقلاب اسلامی
, سابقه درخشان اصناف در طول انقلاب اسلامی, سابقه درخشان اصناف در طول انقلاب اسلامی,
 
,
سرهنگ امانی با اشاره با سابقه خوب اصناف در طول انقلاب اسلامی، بیان کرد: اصناف و بازاریان با حضور و پشتبانی، سابقه خوب و درخشانی در دوردان پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند و یک هزار و 500 شهید متعلق به قشر اصناف در اصفهان داریم.
,
 
,
وی با بیان اینکه اصناف دیروز در خط مقدم جبهه نظامی حضور داشتند و امروز هم به نوعی با توجه به مشکلات اقتصادی در خط مقدم حضور دارند، خاطر نشان کرد: اکثر افراد شاغل در این صنف صادقانه فعالیت می کنند.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج اصناف اصفهان بیان کرد: 600 اتحادیه صنفی در سطح استان و 90 اتحادیه در کلانشهر اصفهان وجود دارد و که زیر مجموعه اتاق های اصناف هستند؛ مجموعه بسیج با پیگیری هایی که انجام داده در تمام اتاق های اصناف رده بسیج اصناف وجود دارد.
,
 
,
وی با اشاره به فعالیت های اصناف در خصوص بیماری کرونا اظهار کرد: کسبه فعالیت خوب و متعددی در ایام بیماری کرونا انجام دادند که یکی از مسائل مهم که در ابتدای شیوع کرونا با آن مواجهه بودیم، کمبود ماسک و مواد ضدعفنوی بود که قیمت ها چند برابر افزایش پیدا کرد و اگر فعالیتی انجام نمی شد مشکلاتی ایجاد می شد که در این بحث بسیج اصناف با همکاری اتحادیه ها ورود پیدا کرد.
,
 
,
سرهنگ امانی اظهار کرد:  با بازرسی ها و نظارت ها و کمک ها، آمار تولید ماسک در اصفهان به 200 هزار رسید و حتی تولیدها را به استان های دیگر توزیع کردیم.
,
 
,
وی با بیان اینکه تفاهم نامه ای در بین بسیج اصناف و وزارت صمت به امضا رسید و قرار شد پارچه های بایکو به استان ها تخصص پیدا کند، ادامه داد: این پارچه قرار است بین کارگاه هایی که شناسایی می شود و مجوز دارد توزیع شود و بازار سیا ایجاد نشود.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج اصناف اصفهان گفت: یک ماه قبل سهمیه خوبی به اصفهان اختصاص داده و پارچه ها تحویل کارگاه های شناسایی شده، شد و همچنین قرارداد بستیم که بعد از حاشیه سودی که دارند منصفانه به بازار روانه شود و به دست مشتری برسد.
,
 
,
توانستیم علی رغم افزایش قیمت ها در بازار،  قیمت ماسک را کنترل کنیم
, توانستیم علی رغم افزایش قیمت ها در بازار،  قیمت ماسک را کنترل کنیم, توانستیم علی رغم افزایش قیمت ها در بازار،  قیمت ماسک را کنترل کنیم,
 
,
وی با بیان اینکه با استفاده از این ظرفیت ها توانستیم علی رغم افزایش قیمت ها در بازار،  قیمت ماسک را کنترل کنیم، افزود: با اختصاص یک مرحله پارچه ماسک به اصفهان، چهارمیلیون ماسک تولید و با قیمت کم توزیع شد؛ باز هم اگر این روند ادامه پیدا کند قیمت ماسک پایین تر می تواند بیاید.
,
 
,
سرهنگ امانی اضافه کرد: قرار بود این سهمیه پارچه به صورت مستمر بیایید اما تاکنون فقط یک مرحله آمد و مراحل بعدی پارچه از تهران تخصیص داده نشد.
,
 
,
وی با توضیح اینکه رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی توسط اصناف یکی از دغدغه های اصلی مسئولان است، بیان کرد: ما چندین جلسه و تفاهمنامه با مسئولان بهداشت استان داشتیم و برای همکاری، نظارت و بازرسی اعلام آمادگی کردیم؛ نمی خواهیم در این شرایط که اصناف و کسبه دچار مشکلاتی هستند، مشکلی را ایجاد کنیم و می خواهیم برای انجام دستورالعمل کمک کننده باشیم.
,
 
,
بازاریان علی رغم مشکلات در امور خیر پرچم دار هستند
, بازاریان علی رغم مشکلات در امور خیر پرچم دار هستند, بازاریان علی رغم مشکلات در امور خیر پرچم دار هستند,
 
,
رئیس سازمان بسیج اصناف اصفهان با اشاره به حضور اصناف در کمک های مؤمنانه گفت: بازاریان در امور خیر پرچم دار هستند و علی رغم مشکلات موجود و تعطیلاتی چند ماهی که داشتند در کمک های مؤمنانه به صورت جدی ورود کردند و کمک های خوبی جمع آوری شد؛ در مرحله اول پنج هزار بسته معیشتی در اصفهان تهیه و در بین نیازمندان و نیازمندان واحدهای صنفی توزیع شد.
,
 
,
وی افزود: 20 هزار بسته معیشتی در سطح استان تهیه و توزیع شد و همچنین طرح «یک کاسب خیر، یک دانش آموز» در حال انجام است که بسته های لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند اهدا می شود که امسال حدود 10 هزار بسته تهیه و توزیع شد.
,
 
,
سرهنگ امانی با تأکید بر اینکه رسیدگی به مطالبات بازاریان است یکی دیگر از مأموریت های اصلی ما است، عنوان کرد: خود را موظف می دانیم که پیگیر مطالبات و نیازمندی های اصناف باشیم و با ادارات مختلف مانند دارایی، شهرداری، کار برای رفع این مشکلات تعامل کردیم.
,
 
,
اجرای طرح استاد شاگردی در اصفهان
, اجرای طرح استاد شاگردی در اصفهان, اجرای طرح استاد شاگردی در اصفهان,
 
,
وی با اشاره به اجرای طرح استاد شاگری در اصفهان، گفت: اشتغال یکی از دغدغه های ما در این شرایط اقتصادی است، طرحی با عنوان «استاد-شاگردی» با همکاری مجموعه فنی حرفه ای و اداره کار در اصفهان به عنوان اولین استان اجرا می شود.؛ یک جوان و یک فرد جویای شغل است، فنی حرفه ای آمادگی دارد که قسمت تئوری آن را با کلاس هایی که برگزار می کند آموزش دهد.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج اصناف اصفهان ادامه داد: با توجه به امکانات محدود فنی حرفه ای، قسمت عملی که باید در محیط کار واقعی انجام شود، در واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی هماهنگ شده که از یک ماه تا یک سال فعالیت کنند که در نهایت مشغول به کار شوند؛ نیاز است که مجموعه های دیگر هم یاری گر ما در این زمینه باشند.
,
 
,
وی افزود: یکی از دغدغه های بسیج و سپاه رفع مشکلات اصناف است، که با برگزاری جلسات با اداره صمت اصفهان مرتب پیگیر مشکلات این قشر عزیز هستیم؛ همچنین سعی کردیم با ایجاد پایگاه های در سطح ترمینال های باربری، مشکلات رانندگان را پیگیری کنیم
,
 
,
500 ملیون وام قرض الحسنه برای اصناف
, 500 ملیون وام قرض الحسنه برای اصناف, 500 ملیون وام قرض الحسنه برای اصناف,
 
,
سرهنگ امانی بیان کرد: سالانه 12 هزار نفر در شهرستان و 25 هزار نفر در استان اصفهان بحث تمدید و یا اخذ پروانه کسب دارند در مباحث آموزش فقه کسب و کار به آن ها داده می شود.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: با همکاری بسیج حقوقدانان، آموزش مبانی چک هم به اصناف ارائه می شود؛ همچنین 100 وام پنج میلیون تومانی قرض الحسنه برای اصناف با مشکلات حاد اهدا شده است.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج اصناف اصفهان با بیان اینکه از مجموعه دولت تقاضا داریم هم در این زمینه کمک کند، گفت: دولت هم تعهداتی در زمینه رفع مشکلات کرونایی به اصناف داده بود که تاکنون آن ها را عملیاتی نکرده است اما با توجه به اختیارات درون استان سعی کردیم مشکلات این قشر عزیز را رفع کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه