اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور:

270 میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی بدون منابع مالی اجرا شد

270 میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی بدون منابع مالی اجرا شد
زهرایی گفت: در سال گذشته در راستای "طرح کلان محرومیت‌زدایی مردم پایه" علی‌رغم در نظر گرفتن یک ریال منابع اعتباری توانستیم 270 میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور  بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان بسیج سازندگی با کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه توسعه اشتغال و توانمندسازی گروه‌های جهادی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سالی که به نام جهش تولید مزین شده و برای تحقق منویات مقام معظم رهبری ظرفیت سازی، هم افزایی و همگرایی بین نهادهای انقلابی از یک کار تشریفاتی به کار ضروری تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,

وی افزود: امروز در کنار هم قرار گرفتن برای پرداختن به مباحث عمیقی از جمله اشتغال و تولید برای محرومان با تکمیل زنجیره‌های ارزش و به ویژه اشتغال پایدار یک اهمیت است.

,

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: دشمن نسل و قشری را نشانه رفته که نقطه قوت انقلاب اسلامی است و آن مستضعفین و محرومین هستند. دشمن می‌خواهد نقطه قوت انقلاب را به ضعف تبدیل کند و ما همه باید در کنار هم قرار بگیریم و نگذاریم که این مکر دشمن عملیاتی شود.

,

زهرایی عنوان کرد: ورودی و خروجی فقر و محرومیت را باید به یک تعادل و توزانی برسانیم در حالی که در حال حاضر این‌گونه نیست و ورودی بیش از خروجی است.

,

وی اظهار کرد: نه تنها کمیته امداد امام خمینی (ره) و نهادهای انقلابی بلکه هر بخش خصوصی، نهاد و دستگاه اجرایی در خور شان و ماموریتی که برای آن تعریف شده باید به این جمعیت بپیوندد و این کار مشترک را انجام دهد.

,

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور ضمن تشکر از کمیته امداد بابت اعتماد به بسیج سازندگی برای ایجاد شغل و کسب در آمد مردم در مناطق محروم، گفت: ان‌شاءالله این کار که به صورت پایلوت در 6 استان کشور آغاز شده در سایر استان‌ها تسری پیدا کند گرچه این برنامه یک الزام دارد و آن هم موفق عمل کردن این 6 استان است. امیدواریم این 6 استان بتوانند الگوی قابل تکثیری برای سایر استان‌ها باشند.

,

زهرایی خاطرنشان کرد: امید داریم که بتوان این نوع تعامل بین دو نهاد انقلابی به سایر نهادها تعمیم داده شود و این جمعیتی که کنار یکدیگر قرار می‌گیرم یک هم‌افزایی برای محرومان و کمک به فقر زدایی به وجود بیاورد.

,

وی در خصوص نقش و مسئولیت کمیته امداد و بسیج در این تفاهم نامه، اظهار کرد: مزیت بسیج در بسیج کنندگی، برانگیختگی اجتماعی و شبکه عظیم نیروی انسانی متخصص حتی تا پایگاه‌های بسیج روستایی است.

,

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: در کنار بسیج حتما امکانات، تجهیزات، تسهیل‌گران و مربیانی وجود دارند که می‌توانند کمک کنند.

,

زهرایی عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در این خصوص مدلهایی با قوانین  علمی مشخص و تمرین شده دارد و از طرف دیگر دارا بوددن منابع تسهیلاتی از دیگر مزایایی است که به این طرح کمک می‌کند.

,

وی تصریح کرد: توانمند ساز کردن مردم برای جوامع محلی یک اصل بوده و بازار نیز برای این‌که فروش این تولیدات را رقم بزند در دستور کار است.

,

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: برای خراسان جنوبی 32 میلیارد تومان منابع تسهیلاتی در 10 عنوان پروژه برای ایجاد 1500 شغل تعریف شده که ان شاءالله در بازه زمانی کوتاه، سرعت عمل خواهد گرفت.

,

اعتباراتی که واگذار نشد و پروژه‌هایی که اجرا شد/ اجرای 270 میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی بدون منابع مالی

, اعتباراتی که واگذار نشد و پروژه‌هایی که اجرا شد/ اجرای 270 میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی بدون منابع مالی, اعتباراتی که واگذار نشد و پروژه‌هایی که اجرا شد/ اجرای 270 میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی بدون منابع مالی,

زهرایی خاطرنشان کرد: در مجلس برای بسیج سازندگی 2 هزار میلیارد تومان منابع جهت محرومیت‌زدایی در نظر گرفته شده اما تاکنون یک ریال از این اعتبار واگذار نشده است.

,

وی اظهار کرد: درطی سال‌های گذشته به طور متوسط 8 هزار پروژه کوچک و زودبازده در کشور کار شده و از سال گذشته به این فکر افتادیم هدفمندتر کار کرده و از ظرفیت سایر نهادها استفاده کنیم.

,

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: در این راستا طرحی به نام "طرح کلان محرومیت زدایی مردم پایه" تعریف کردیم و علی‌رغم در نظر گرفتن یک ریال منابع اعتباری اما با در کنار هم قرار گرفتن، در سال گذشته توانستیم 270 میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی کار کنیم. برای امسال نیز تاکنون 2 هزار و 800 میلیارد تومان پروژه به موافت نامه و قرارداد تبدیل شده و 2 هزار و 700 میلیارد تومان پروژه دیگر در مرحله موافقت‌نامه و در حال تبدیل شدن به قرار داد است.

,

زهرایی گفت: امسال تاکنون 22 برابر سال گذشته پروژه محرومیت زدایی بدون پول اجرا شده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه