اخبار داغ

مسئول بسیج مهندسین صنعتی استان اصفهان خبرداد؛

پایش ۱۰۰ واحد صنعتی و جلوگیری از تعطیلی ۱۵ واحد صنعتی در اصفهان

پایش ۱۰۰ واحد صنعتی و جلوگیری از تعطیلی ۱۵ واحد صنعتی در اصفهان
مسئول بسیج مهندسین صنعتی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: سال گذشته مشکلات ۱۰۰ واحد صنعتی را در استان پایش و عارضه یابی و از تعطیلی ۱۵ واحد صنعتی جلوگیری شد و قرار است تا پایان سال برای هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی عارضه یابی و حل مشکل داشته باشیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ سرهنگ حسن شادمانفر بعد از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه سازمان بسیج مهدسین از سال 1380 تأسیس شده است، اظهار کرد: دوستان به جمع بندی رسیدند که باید اقشاری به صورت تخصصی در بسیج وارد وارد جامعه شوند و بتوانند که خدمات تخصصی را با توجه به کبودهای موجود در ارائه خدمات وجود دارد، کمک کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
مسئول بسیج مهندسین صنعتی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: اولین بار کلینیک پایش مشکلات صنعت و ارائه خدمات به بخش صنعت سال 93 در اصفهان ایجاد شد و عارضه یابی عمیق از واحد‌های صنعتی یکی از کاربرد‌های موثر کلینیک پایش مشکلات صنعتی است.
,
 
,
تأسیس کلینیک پایش مشکلات صنعت و ارائه خدمات به بخش صنعت
, تأسیس کلینیک پایش مشکلات صنعت و ارائه خدمات به بخش صنعت, تأسیس کلینیک پایش مشکلات صنعت و ارائه خدمات به بخش صنعت,
 
,
وی افزود: این کلینک با هدف خدمات رسانی، محرویمت زدایی و ایجاد توانمندی صعنتی ایجاد شد، بسیاری از صنایع استان به دلی اینکه به صورت سنتی اداره می شوند و ساختار علمی ندارند دچار مشکل در روند تولید می شوند که با تغییرات مختصر می توان آن ها را به راحتی به چرخه تولید باز گرددند اما کسی نبود که این تغییرات را انجام دهد و در این زمینه به صنایع کمک کند.
,
 
,
سرهنگ شادمانفر بیان کرد: با توجه به نتایج مثبت، ایجاد این کلینک در دستور استان های دیگر هم قرار گرفت؛ خدمت رسانی و محرومیت زدایی است.
,
 
,
پایش ۱۰۰ واحد صنعتی و جلوگیری از تعطیلی ۱۵ واحد صنعتی سطح استان در سال گذشته
, پایش ۱۰۰ واحد صنعتی و جلوگیری از تعطیلی ۱۵ واحد صنعتی سطح استان در سال گذشته, پایش ۱۰۰ واحد صنعتی و جلوگیری از تعطیلی ۱۵ واحد صنعتی سطح استان در سال گذشته,
 
,
مسئول بسیج مهندسین صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی شعار سال 99 را جهش تولید تعیین کردند و با توجه به اینکه ما خود را به عنوان یک سرباز کوچکی می دانیم باید برای تحقق فرمایشات ایشان فعالیت کنیم، سردار سلامی دستورالعملی به صورت کشور ابلاغ کردند، عارضه یابی و رفع موانع تولید 25 هزار شرکت و کارخانه و مراکز تولید صنعتی انجام شود و سهم ما در استان اصفهان پایش یک هزار و 500 صنعت است.
,
 
,
وی اضافه کرد: سال گذشته مشکلات ۱۰۰ واحد صنعتی را در استان پایش و عارضه یابی و از تعطیلی ۱۵ واحد صنعتی جلوگیری شد و قرار است تا پایان سال برای هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی عارضه یابی و حل مشکل داشته باشیم؛ دو تفاهمنامه علمی با دانشگاه های شهید مهاجر و دانشگاه علمی کاربردی امضا کردیم که ارتقا سطح علمی مهندسان بسیجی را داشته باشیم و در سال جاری به صورت مجازی برگزار کردیم.
,
 
,
ایجاد 13 کارگروه تخصصی
, ایجاد 13 کارگروه تخصصی, ایجاد 13 کارگروه تخصصی,
 
,
سرهنگ شادمانفر اضافه کرد: بخش های ارگان متولی بخش صنعت مانند اتاق بازرگانی، اتاق صنعت و معدن، اداره صمت را هماهنگ کردیم که بتوانیم در این زمینه فعالیت مؤثری را داشته باشیم؛ امسال سال چهارمی است که به صورت تخصصی وارد این حوزه شدیم و تاکنون حدود 13 کارگروه تخصصی ایجاد شده است.
,
 
,
وی با توضیح اینکه از آنجایی که قسمت عظیمی از معادن کشور در اصفهان قرار دارد، تفاهمنامه ای با نظام مهندسی معدن داشتیم و کارگروه تخصصی معدن را ایجاد کردیم، اضافه کرد: 800 معدن در استان اصفهان وجود دارد که حدود 175 معدن با مشکلات جدی روبه رو است.
,
 
,
اجرای طرح صنعت یار با 5 مرحله
, اجرای طرح صنعت یار با 5 مرحله, اجرای طرح صنعت یار با 5 مرحله,
 
,
سرهنگ شادمانفر خاطر نشان کرد: یک طرح اعتلا در بسیج به عنوان برنامه های شاخص بسیج با عنوان صنعت یار وجود دارد که  5 مرحله دارد و مرحله اول بحث پایش و عارضه یابی سریع صنایع است که تاکنون 200 صنعت، شرکت و مرکز تولیدی صنعتی را پایش کردیم و ماحصل آن احسا و جمع بندی مشکلاتی است که به راحتی قابل حل است.
,
 
,
وی با بیان اینکه مرحله دوم ارائه مشاوره تخصصی است، تصریح کرد: مرحله سوم عارضه یابی عمیق است که با حضور کارگروه های تخصصی انجام می شود؛ مرحله چهارم تدوین برنامه بهبود برای دوره شش ماه و یک سال است که بتواند با توامندی کامل خود برسد؛ مرحله پنجم کمک به احیا واحدهای صنعتی با بهره بری در حوزه زیر ساخت است است که با ارتباط گیری با سازمان ها، ادارات و متولیان صنعتی مشکلات آن ها مترفع کنیم.
,
 
,
مسئول بسیج مهندسین صنعتی استان اصفهان اضافه کرد: در این مدت توانستیم بسیاری از سازمان های متولی که قبل از این ماجر حداکثر توان خود را به کارگیری نمی کردند، در این معقوله وارد کنیم و تاکنون به قسمتی از اهداف تعیین شده دست پیدا کردیم.
,
 
,
جلوگیری از بیکاری حدود دو هزار نفر از کارگران در چهار شرکت
, جلوگیری از بیکاری حدود دو هزار نفر از کارگران در چهار شرکت, جلوگیری از بیکاری حدود دو هزار نفر از کارگران در چهار شرکت,
 
,
وی گفت: یک شرکت در شهرکت صعنتی علویجه با توجه به نرسیدن مواد اولیه با 400 پرسنل این در آستانه تعطیلی قرار داشت که با جلسات با ستاد رفع موانع تولید استان و تهران توانستیم مواد اولیه را به آن ها برسانیم و از تعطیلی این شرکت جلوگیری کنیم؛ همچنین مانع از تعطیلی سه شرکت با یک هزار و 600 پرسنل شدیم.
,
 
,
سرهنگ شادمانفر با توضیح اینکه بیشترین مشکلات بحث افایش قیمت مواد اولیه و کمبود است، خاطر نشان کرد: مشکلات درون سازمانی درون سازمانی و ساختاری شامل  مشکلات مدیریتی ، بیمه ای، مالیاتی، سرمایه در گردش است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه