اخبار داغ

سفر برخی نمایندگان مجلس به مشهد مقدس حاشیه‌ساز شد؛

عضو شورای شهر مشهد: بی‌اطلاعم و شهرداری باید پاسخگو باشد/ شهرداری: لازمه حل مشکلات مشهد تعامل مسئولان ملی و استانی است

عضو شورای شهر مشهد: بی‌اطلاعم و شهرداری باید پاسخگو باشد/ شهرداری: لازمه حل مشکلات مشهد تعامل مسئولان ملی و استانی است
سفر برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مشهد که گویا با دعوت شهرداری مشهد به منظور تعامل مسئولان ملی و استانی برای رفع مشکلات مناطقه محروم مشهد صورت گرفته، بازتاب رسانه‌ها را در پی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سفر چند نفر از نمایندگان مجلس به مشهد مقدس طی چند روز گذشته با دعوت شهرداری مشهد بازتاب زیادی در رسانه های کشور به همراه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

شنیده‌ها حکایت از آن داشت که منابع و بودجه عزیمت نمایندگان و همراهان آنها نیز از سوی شهرداری مشهد تامین شده که شهرداری نیز در این رابطه اطلاعیه را مبنی بر لزوم تعامل های استانی و کشوری منتشر  کرده است.

,

البته برخی نمایندگان نیز همچون احسان قاضی زاده هاشمی، رییس فراکسیون محرومیت زدایی مجلس نیز اعلام کرد که من با هزینه شخصی خودم به مشهد رفتم و تمام هزینه‌هایم را در سفر خودم پرداخت کردم.

,

وی افزود: این سفر اولی نبوده که انجام دادیم و پیش از این نیز اعضای فراکسیون ۲ بار دیگر به مناطق محروم کشور رفته بودند و قرار است ظرف یک ماه آینده یک سفر دیگر نیز انجام بدهیم.

,

این نماینده مجلس همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا بودجه و هزینه این سفر از سوی شهرداری مشهد تامین شده است، اظهار کرد: این موضوع را شما باید از دوستان شهرداری مشهد سوال کنید. این سفر به دعوت شهرداری مشهد انجام گرفت و آنان در جریان جزییات هزینه‌ها و مخارج هستند، البته اگر هزینه‌ها را خودشان تامین کرده باشند.

,

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای هیات رییسه مجلس نیز با تنخواه هیات رئیسه مجلس در این سفر حضور داشتند، گفت: این موضوعی است که باید از شهرداری مشهد که دعوت کننده سفر بوده و اعضای هیات رئیسه مجلس بپرسید.

,

, ,

لازمه حل مشکلات انباشته مشهد تعامل تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان ملی و استانی است

, لازمه حل مشکلات انباشته مشهد تعامل تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان ملی و استانی است,

متن اطلاعیه شهرداری مشهد در رابطه با سفر نمایندگان مجلس به مشهد به منظور تنویر افکار عمومی به شرح زیر است:

,

به نام خدا

,

{اول: شهرداری مشهد مفتخر است در طول ۳ سال گذشته تمام سعی و همت خود را در کلیه سطوح مدیریتی و کارشناسی به کار بسته تا مسیر توسعه و آبادانی دومین کلان شهر مذهبی جهان اسلام را با شتاب همه جانبه طی نماید و به گواه بسیاری از اصحاب رسانه و افراد خبره علی رغم تمامی تنگناهای اقتصادی که کشور گرفتار آن است، توانسته فعالیت ها و پروژه های متنوع و متعددی را در سطح شهر آغاز و بخش عمده ای از آن را به بهره برداری برساند. به لطف الهی در حال حاضر بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه های متنوع شهری در مشهد در حال اجرا می باشد.

,

دوم: طی یک ماه گذشته شهرداری مشهد با همراهی و تعامل سایر ذی نفعان شهری و کشوری اقدام به آغاز برنامه ای جامع برای توانمند سازی مناطق حاشیه ای شهر مشهد و کاهش معضل حاشیه نشینی در این کلان شهر - که سالیان متمادی گریبان گیر بیش از یک میلیون شهروند نجیب مشهدی است - تحت عنوان " یک حاشیه کمتر، صدها فرصت بیشتر" با سرمایه گذاری و هزینه ای در حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان نموده است.

,

سوم: باور مدیریت شهری مشهد بر این است که لازمه حل مشکلات انباشته این کلان شهر تعامل و همراهی تمامی ارکان تصمیم گیر و تصمیم ساز در سطوح ملی، استانی و کشوری است، لذا در طول ۳ سال گذشته پذیرای سران محترم قوا، مدیران ارشد کشوری و نمایندگان محترم مجلس بوده تا از نزدیک در جریان هر چه بیشتر مشکلات، ظرفیت ها و اقدامات صورت گرفته در این شهر بوده تا از ظرفیت های قانونی و رسمی برای حمایت هرچه بیشتر از برنامه های در حال اجرا به نفع بیش از ۳ میلیون مجاور و ۲۷ میلیون زائر سالانه بارگاه امام مهربانی ها حضرت رضا علیه السلام استفاده شود.

,

چهارم: حال که به لطف الهی و اعتماد مردم شریف مشهد اقدامات موثری در حال اجرا بوده و همدلی سایر ارکان فارغ از نگاه های مرسوم سیاسی بر شتاب و قوام آن افزوده است برخی از بدخواهان و سهم خواهان در قالب بداخلاقی های رسانه ای اقدام به انتشار اخبار کذب و مغشوش نموده تا با ایجاد حاشیه فرصت های ایجاد شده برای توسعه مشهد را با اخلال رو به رو کنند.

,

پنجم: شهرداری مشهد دروغ پردازی های اخیر را امری غیراخلاقی دانسته و در صورت تداوم آن و برای صیانت از حقوق مردم مشهد اقدامات قانونی برای جلوگیری از تداوم این رویه مذموم و ناپسند را حق خود می داند.

,

, ,

حضور نمایندگان در مشهد مربوط به حوزه شهردار است

, حضور نمایندگان در مشهد مربوط به حوزه شهردار است,

نرگس شالچیان، معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما، این موضوع مربوط به حوزه مسئولیت ما نیست و مربوط به حوزه شهردار مشهد است.

,

وی افزود: حضور نمایندگان در مشهد را از طریق رسانه های مختلف مطلع شدیم.

,

بخش اجرایی مدیریت شهری شهرداری مشهد باید پاسخگو باشند

, بخش اجرایی مدیریت شهری شهرداری مشهد باید پاسخگو باشند,

در ادامه نیز رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق کم‌برخوردار شورای شهر مشهد در گفت‌وگو با صبح‌توس، اظهار کرد: از جزئیات و چگونگی سفر چند نماینده مجلس به مشهد خبری نداشتم و دعوت نمایندگان از جانب شهرداری مشهد صورت گرفته است.

,

وی با اعلام اینکه هماهنگی در این زمینه با شورای شهر مشهد وجود ندارد افزود: بخش اجرایی مدیریت شهری شهرداری مشهد دعوتی از نمایندگان صورت داده و آنها باید پاسخگو باشند و اطلاعات دقیق تری از اهدافی که دنبال می کردند و دستاوردهای این سفر بدهند.

,

, ,

استفاده از جایگاه مجلس برای پیشبرد اهداف مناطق محروم مشهد

, استفاده از جایگاه مجلس برای پیشبرد اهداف مناطق محروم مشهد,

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ضمن اشاره به اینکه پس از اتعکاس در رسانه ها از این سفر مطلع شده ام گفت: بر اساس سؤالی که کردیم اعلام شده که هدف حضور نمایندگان در مشهد این بوده که از جایگاه مجلس برای پیشبرد اهداف مناطق محروم مشهد در قالب تعاملات استفاده شود و از ثمرات این نشست در سطوح ملی کمک هایی به موضوع مناطق محروم شود.

,

وی با بیان اینکه بایستی بودجه های مصوب در سطوح ملی از نمایندگان پیگیری شود افزود: امید داریم بر اساس این تعاملات در قالب سوق دادن و تصویب بودجه‌هایی برای مناطق محروم مشهد تخصیص داده شود.

,

فیضی تصریح کرد: هر فردی که به این مناطق محروم سفر کند، مشاهده کند و در پی آن برای آنها دغدغه‌مندی ایجاد شود جای امیدواری برای کاسته شدن محرومیت ها است.

,

, ,

به عنوان عضو شورای شهر بی‌اطلاع هستم

, به عنوان عضو شورای شهر بی‌اطلاع هستم,

وی با اشاره به اینکه وارد سال چهارم مسئولیت در شورای شهر شدیم و در این جغرافیای طبیعی و اجتماعی در حال بررسی هستیم و از وسعت کار مطلع هستیم افزود: امیدواریم این جلسات در سطوح مسئولان دارای نتیجه باشد اما در هر صورت در موضوع حضور نمایندگان مجلس، شهرداری متولی دعوت بوده و به عنوان عضو شورای شهر بی اطلاع هستم.

,

رئیس کمیسیون مناطق کم‌برخوردار شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: برای رفع محرومیت‌های حاشیه شهر مشهد نیازمند همکاری تمامی دستگاه ها هستیم یعنی باید مدیریت شهری، دولت، نهادهای عمومی و تشکل‌های مردم نهاد در این نقطه کار کنند و در بخش های مختلف هم افزایی داشته باشند تا باری از دوش مردم برداشته بشود که البته قانون نیز در این رابطه تصریح کرده است.

,

وی با اشاره به هم افزایی مجلس و دولت به عنوان نهادهای حاکمیتی افزود: نمایندگان مجلس می توانند با کمک به دولت بودجه های با ردیف ملی و مؤثر تصویب کنند و در ادامه نیز تخصیص پیدا کند و قطعا ارقام صرفا روی کاغذ کارایی نخواهد داشت.

,

, ,

به شرط تصیوب و تخصیص بودجه حضور نمایندگان مجلس مؤثر است

, به شرط تصیوب و تخصیص بودجه حضور نمایندگان مجلس مؤثر است,

عضو شورای اسلامی شهر مشهد به شرط تصیوب و تخصیص بودجه حضور نمایندگان را اثرگذار دانست و گفت: بخش مدیریت و برنامه ریزی دولت می تواند بسیار کمک داشته باشد چراکه توسعه متوازن شهری و پایدار بدون همکاری تمام دستگاه ها امکان پذیر نیست.

,

وی افزود: باید زمینه های مشارکت برای بخش خصوصی و سرمایه گذاران در مناطق کم برخوردار بیشتر شود که در این بخش ها نیازمند کمک دستگاه های مختلف هستیم.

,

فیضی اظهار کرد: همگام با شورای شهر نسبت به نظر مردم حساس هستیم و رسانه ها در مورد محل منابع هزینه های این حضور نمایندگان از شهرداری پرسش داشته باشند چراکه اگر این سفرها برای این منطق آورده ای داشته باشد از این دست سفرها ادامه داشته باشد اما باید دستاوردها برای مردم ارائه شود.

,

وی با اشاره حساسیت مدیریت شهری نسبت به مناطق محروم افزود: باید این موضوع سفر نمایندگان مجلس به مشهد دقیق تر مورد بررسی قرار گیرد چراکه اگر دستاوردی در این سفرهای مسئولان باشد و کاهش محرومیت در مناطق مشهد صورت بگیرد قطعا منافع بالاتری نصیب مردم خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه