اخبار داغ

در دومین همایش ملی نهج البلاغه و انقلاب اسلامی عنوان شد؛

تمام علمای اسلامی در برابرنهج البلاغه سر تعظیم فرودآورده اند

تمام علمای اسلامی در برابرنهج البلاغه سر تعظیم فرودآورده اند
پس از قرآن و احادیث رسول الله هیچ کتابی به منزلت نهج البلاغه نرسیده است که حاوی نکات اخلاقی، دینی، سیاسی و اسلامی باشد، تمام علمای اسلامی در برابر این کتاب سر تعظیم فرودآورده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ دومین همایش ملی نهج البلاغه و انقلاب اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه) با اعلام نفرات برتر به کار خود پایان داد و آئین اختتامیه این همایش با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، مدیر مجمع جهانی اهل بیت، رئیس دانشگاه آزاد واحد بندرعباس، امام جمعه اهل سنت کیش، معاون حوزه علیمه خواهران و معاون فضای مجازی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان و جمعی از اهل سنت و شخصیت های حقیقی و حقوقی استان هرمزگان و به صورت آنلاین برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

حجت الاسلام و المسلمین محمدعبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ضمن تشکر از حضورعلمای اهل سنت در تمام برنامه های شیعیان و آئین اختتامیه دومین همایش ملی نهج البلاغه و انقلاب اسلامی در استان هرمزگان اظهار کرد: همانگونه که حضرت امام علی (ع) گمنام و ناشناخته است نهج البلاغه او نیز ناشناخته مانده است، پس از گذشت قرن ها هنوز نتوانسته ایم شخصیت علی(ع) و کتاب گهربارش را به عنوان ترازی در جهت برنامه ای انسان ساز و جامعه ساز در جامعه انسانی تبیین کنیم.

,

, ,

 

,

اوج سخن در کلام امام علی (ع) است

, اوج سخن در کلام امام علی (ع) است, اوج سخن در کلام امام علی (ع) است,

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: امام علی(ع) از زمان واقعی خود بسی جلوتر بودند و هر چه زمان می گذرد کلام ایشان هویدا تر می شود شخصیت علی(ع) در انظار همه اندیشمندان و متفکران عرب جایگاه بالایی دارد و زمانی که علمای مسیحی خود می گویند با خواندن نهج البلاغه دریچه های جدیدی از معارف ارزشمندی به روی آنها گشوده می شود می توان دریافت که کلام علی(ع) اوج سخن را دارد.

,

عبادی زاده ادامه داد: زمانی که امام علی(ع) در کتاب نهج البلاغه انسان را تعریف می کند با دانایی از او سخن می گوید اما امروز ما انسان ها در مقابل عظمت این کتاب که پس از قرآن جایگاه والایی دارد نتوانسته ایم آن را به شایستگی تبیین کنیم، امام علی (ع) به سان قطره ای در اقیانوس عظیمی است و اقداماتی نظیر همایش ملی نهج البلاغه و انقلاب اسلامی می تواند راه را برای اهداف بلند نهج الباغه فراهم کند، هرفردی که به علی(ع) و کتاب ایشان نزدیک شد محال است که از علی(ع) دور شود.

,

راه اندازی نهضت نهج البلاغه خوانی در بندرعباس

, راه اندازی نهضت نهج البلاغه خوانی در بندرعباس, راه اندازی نهضت نهج البلاغه خوانی در بندرعباس,

وی تصریح کرد: باید در استان هرمزگان یک نهضت نهج البلاغه خوانی راه اندازی شود و اهداف والای امام علی(ع) در تربیت انسانی متعالی وارد دانشگاه ها و خانواده های هرمزگانی و هرمزگان نشین شود، اگرچه این کتاب در متون اسلامی وجود دارد و می توانند آن را مبنای تفسیری قرار دهند اما به اندازه کافی به آن پرداخته نشده است، اساتید باید تربیت شده تعلیم و آموزش نهج البلاغه شوند تا بتوانند کتاب را در محیط دانشگاه به درستی وارد کنند.

,

عبادی زاده ادامه داد: نهج البلاغه کتابی است که گستره اش به اندازه علی(ع) است زیرا کلام علی(ع) است که از آن به عنوان بهترین دستمایه سیاست مداران دنیا استفاده می کنند و مورد استفاه کارگزاران است، همچنین کتاب دشمن شناسی است و می توان جریانات سیاسی را با نگاه به این کتاب تحلیل کرد و حاکمان وسیاست مداران بیش از همه نیازمند نهج البلاغه هستند.

,

وی افزود: امروز اگرنگاهی به معارف امام علی(ع) در نهج البلاغه داشته باشیم مسیرعارفان طریق الهی را به انسان هایی که تشنه هستند و افرادی که گم کرده راه انسان شناسی، جهان شناسی، کیهان شناسی و خداشناسی درعرصه توحید هستند نشان خواهد داد.

,

, ,

 

,

علی(ع) متعلق به گروه و مذهب خاصی نیستند

, علی(ع) متعلق به گروه و مذهب خاصی نیستند, علی(ع) متعلق به گروه و مذهب خاصی نیستند,

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش نیز اظهار کرد: علی(ع) نه تنها اسوه و الگوی ما مسلمانان بلکه اسوه ای برای تمام جهانیان است، اسطوره تقوا، شجاعت، جوانمردی، قناعت، مقاومت، علم و معرفت است، همه ما از ارادتمندان علی(ع) هستیم ایشان متعلق به گروه و مذهب خاصی نیستند و هیچ احدی نمی تواند علی(ع) را از آن خود بداند.

,

امام جمعه اهل سنت کیش افزود: اندیشه بشر از درک و معرفت علی(ع) قاصر است و کسی را یارای آن نیست در دریا بی کران علی(ع) و عظمت ایشان غرق شود، می توان با بهره گیری از کلام ایشان، علی(ع) را با سخنان جذاب خودش معرفی کرد که اسوه زهد و مردانگی است.

,

وی تصریح کرد: نام مبارکش علی(ع)، لقبش حیدر، نام پدر ابوطالب و مادرش مادر فاطمه بنت اسد است که هم از طرف مادر و پدر هاشمی اصل است، در غزوه بدر قهرمانی هایی از خود نشان داد و بسیاری از کفار را وارد جهنم نمود در احد خدماتی را از خود نشان داد در آن زمان که شایعه شده بود پیامبر(س) شهید گشته علی آن شایعه را تکذیب می کرد و در میدان جنگ به مسلمانان روحیه می داد.

,

امام جمعه اهل سنت کیش اظهار کرد: عدالت علی(ع) به گونه ای بود که هرگاه در امور بیت المال رسیدگی می کرد از چراغ بیت المال استفاده می کرد و هرگاه به امورات شخصی خود می پرداخت از چراغ شخصی خود استفاده می کرد و بی شک کتاب نهج البلاغه در فصاحت و بلاغت بی نظیر است.

,

نهج البلاغه می تواند برای امت اسلامی قانون اساسی شود

, نهج البلاغه می تواند برای امت اسلامی قانون اساسی شود, نهج البلاغه می تواند برای امت اسلامی قانون اساسی شود,

شیخ یعقوب شمس افزود: نهج البلاغه بحث توحیدی بدون مبارزه در خط اعجاز است ، نوع مطالعه در مخلوقات و آثار حکمت الهی، نظام کلی آسمان و زمین را به زیبایی مطرح می کند و در بعد فلسفی نیز نه تنها مذاهب اسلامی بلکه تمام مذاهب می توانند از آن استفاده کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: نهج البلاغه می تواند برای امت اسلامی قانون اساسی شود و اگر حاکم و دولتی احکام دین، سیاست، شریعت، قناعت و عدالت خود را در محل حکومتش پایه ریزی کند این کشور می تواند سعادتمند باشد، پس از قرآن و احادیث رسول الله هیچ کتابی به منزلت نهج البلاغه نرسیده است که حاوی نکات اخلاقی، دینی، سیاسی و اسلامی باشد، تمام علمای اسلامی در برابر این کتاب سر تعظیم فرودآورده اند.

,

در این همایش ضمن تقدیراز خانواده دو شهید مدافع سلامت استان هرمزگان «آرزو باهو» و «سعادت سجادیان» داوران دومین همایش ملی نهج البلاغه و انقلاب اسلامی حجت الاسلام و المسلمین حاجبی، حجت الاسلام و المسلمین جهانگیری، حجت الاسلام و المسلمین باوقار، جعفری، گلستانی و خسروی نیا نفرات برتر در موضوعات تطبیقی را اعلام کردند که نجمه روانتاب و راضیه سلطان عباسی مقام اول، زینب عطاءاللهی مقام دوم و خدیجه نظری مقام سوم را کسب کرند.

,

همچنین زهرا کهوری و سلیمه سالاری پور، عباسعلی اخوان ارمکی، مینا صمدی، شمسی درخشنده، زینب یوسفی، نجمه السادات هنرمندپیشه، فاطمه رکن الدینی و زینب یوسفی نیز شایسته تقدیر در بخش موضوعات تطبیقی شدند.

,

در موضوعات خاص نهج البلاغه اصغرطهماسبی و عباس زارعی مقام اول، سیده معصومه معنوی و صفیه گرجی مقام دوم، هدایت الله امیری مقام سوم را به دست آوردند که علی عنایتی فرد و عباسعلی فراهتی، مریم مشکاتی، محمود فتح آبادی، زینب سالاری، فهیمه عابدینی و فاطمه سنگرزاده، فهیمه غلامی زارع زاده شایسته تقدیر شدند.

,

برگزیدگان در فضای مجازی نیز فضای مجازی بسیج، هفته نامه اجتماعی محور، فضای مجازی مرکزصداوسیمای خلیج فارس، فضای مجازی مرکز صداوسیمای کیش، بسیج رسانه هرمزگان، بسیج رسانه خراسان رضوی، روزنامه دریای اندیشه و در بخش تولیدات ویژه با محوریت فضای مجازی و رسانه ای نیزاز حسن پیروی منش با مقام اول، معصومه قاسمی ،محمدرضاسنقرزاده در تولید فلت موشن، حمید اماندادی در زمینه تولید موشن دو بعدی، محمدجعفرنوروزی، مرتضی پیروی منش و سمیه احمدی نیز تجلیل شد.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه