اخبار داغ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تکمیل طرح تفصیلی نیشابور تا سال آینده

تکمیل طرح تفصیلی نیشابور تا سال آینده
صادق مالواجرد گفت: طرح تفصیلی نباید طولانی شود و سعی می‌کنیم یک‌ساله طرح تفصیلی نیشابور را تکمیل کنیم و از شورا و شهرداری می‌خواهیم همکاری مؤثر داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش صبح توس؛ در پی بروز مشکلات عدیده در طرح تفصیلی نیشابور و عدم امکان گسترش شهر و محروم شدن مردم از طرح ملی اقدام مسکن، مسئولان نیشابوری با پیگیری‌های خود تلاش می‌کنند طرح تفصیلی که چهار سال از اعتبار آن نیز گذشته را اصلاح کنند. به همین جهت شب گذشته جلسه‌ای با معاون وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان مردم و دیگر مسئولین شهری برگزار شد و راه‌های حل مشکلات این شهر بررسی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در ابتدای این جلسه احسان ارکانی، نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان گفت: این جلسه در پی مشکلات حوزه شهرسازی نیشابور و با توجه به اتمام طرح تفصیلی نیشابور تشکیل شده است.

, .,

وی افزود: شهر موجود زنده است و رشد شهر طی چهار سال اخیر بر اساس طرح قدیمی بوده است و بهتر است بگوییم رشد شهر متوقف‌شده است.

, .,

ارکانی خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی اوج مشکلش را زمانی نشان داد که طرح دولت برای مسکن ملی در نیشابور به دلیل نبود زمین اجرایی نشد.

, .,

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان تصریح کرد: افزایش سرسام‌آور قیمت زمین در نیشابور نتیجه‌ای بی‌برنامه ریزی است و باید مشکلات مردم برطرف شود.

, .,

هاجر چنارانی، دیگر نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان گفت: به دلیل کوتاهی‌ها درگذشته، ۲۱۰ هکتار زمین به پردیس دانشگاهی نیشابور در بستر رودخانه تخصیص داده‌شده است و این مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.

,

وی افزود: جنوب شهر نیشابور از نگاه مسئولین به فراموشی سپرده‌شده است، خیابان عمار یاسر یا همان خط کاشمر یکی از دغدغه‌های من است و باید مشکل مردم حل شود.

, .,

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان تصریح کرد: هر مدلی که می‌شود انتظار داریم توسعه این بخش باهدف خدمات‌دهی به عامه ایجاد شود.

, .,

قدرت الله ابک، مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: طی مدت کوتاه انتصابم، دو بار تاکنون به نیشابور طی این مدت آمده‌ام و این جلسه برای مشکلات شهر نیشابور است.

, .,

وی افزود: امیدوارم با جانمایی ایجاد شده بتوانیم طرح اقدام ملی مسکن در نیشابور را داشته باشیم.

,

ابک خاطرنشان کرد: با شناسایی متقاضیان که در شهر بینالود ثبت‌نام کرده‌اند و ایجاد فرصت مجدد برای افراد جدید، این طرح در نیشابور نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

,

علیرضا قامتی طویل، فرماندار ویژه نیشابور نیز گفت: رویکرد طرح تفصیلی شهر بر اساس رویکرد اقتصادی نبوده است، ۱۳ روستا در مجاورت شهر نیشابور به شهر الصاق شده است که بافت زندگی آن‌ها نه شهری است و نه روستایی.

,

وی تصریح کرد: خدماتی که به مردم این 13 منطقه داده می‌شود نه شهری است نه روستایی، اگر رویکرد اقتصاد شهری نباشد نتیجه این است که نه توانایی شهرداری است که به آن‌ها خدمات بدهد و نه بافت اجتماعی آنجا اجازه می‌دهد که معضلات شهری حل شود.

, .,

قامتی طویل خاطرنشان کرد: تسریع در طرح تفصیلی خواسته بعدی ما است تا هر چه سریع‌تر مدیریت شهری بر اساس ۱۵ سال قبل مدیریت نشود.

,

محمدحسن زرندی، رئیس شورای شهر نیشابور نیز در این جلسه گفت: طرح تفصیلی در ‌تمام دنیا جایگاه‌های خود را ازدست‌داده است، عدم نگاه به مسائل اقتصادی و زیست‌محیطی آسیب‌های مهمی به نیشابور زده است.

,

وی افزود: به خاطر مسائل بافت تاریخی و عدم توجه به آن‌ها و ایجاد محدودیت‌های شدید و نگاه نکردن به نیازهای مردم، باعث شده است مردم منطقه را خالی کنند چون اجازه ساخت از حد معینی بیشتر داده نمی‌شود.

,

زرندی با اشاره به اینکه بهترین نقاط نیشابور در بافت تاریخی است ادامه داد: طرح جامع حریم و نقشه جامعِ مصوب نداریم و این کمبود پاسخگوی نیشابور نیست، از آن‌طرف طرح‌های جامع گردشگری باهم تداخل پیداکرده است.

, .,

رئیس شورای شهر نیشابور بیان داشت: جابجایی محدوده‌های شهری نیاز ما است، میراث اجازه کشاورزی در زمین‌های بین خیام تا عطار را نمی‌دهد ولی در طرح تفصیلی در محدوده شهری است، ‌چه ضرورتی دارد؟ می‌توان با کم کردن آنجا، به زمین‌های دیگر اضافه شود.

,

فرزانه صادق مالواجرد ، معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در انتهای این جلسه گفت: امروز از اقصی نقاط نیشابور بازدید داشتم؛ طرح تفصیلی نیشابور از زمانش گذشته و باید بر اساس طرح جامع اقدام شود.

, .,

وی افزود: اگر طرحی تهیه می‌شود باید بر روی آن ماند و پاسخگو باشیم، وقتی طرح تهیه می‌شود و تجاری آن داده می‌شود باید خدمات آن هم داده شود.

, .,

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اجرای طرح تفصیلی نیشابور به‌زودی آغاز خواهد شد و توسط وزارت خانه تأمین اعتبارشده است و حداکثر طی یک ماه آینده مشاور ذی‌صلاح انتخاب خواهد شد.

, .,

صادق مالواجرد گفت: اگر بضاعتی در شهر نیشابور است و می‌تواند به‌صورت مشاور در اجرای طرح تفصیلی کمک کند معرفی کنید.

,

وی اظهار داشت: طرح تفصیلی نباید طولانی شود و سعی می‌کنیم یک‌ساله طرح تفصیلی نیشابور را تکمیل کنیم و از شورا و شهرداری می‌خواهیم همکاری مؤثر داشته باشد.

, .,

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران عنوان داشت: با طرح ویژه می‌توان در مسیر جاده باغرود اتفاق‌های خوبی را رقم زد تا برای نسل بعد به‌صورت یادگار باقی بماند.

,

وی در پایان اظهار داشت: به‌علاوه طرح تفصیلی، طرح پهنه‌وری اراضی نیشابور نیز اجرایی خواهد شد و پیگیری اعتبار طرح خواهیم بود.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه