اخبار داغ

چمدان هایی پر از کرونا؛

کام تلخ تعطیلات با کرونا/سفری که یک عمر پشیمانی بر جای می گذارد

کام تلخ تعطیلات با کرونا/سفری که یک عمر پشیمانی بر جای می گذارد
در این روزهایی که کرونا بیش از هر زمانی جولان می دهد و قربانی می گیرد، رفتن به سفر ریسک بزرگی است که ممکن است به تلخ ترین خاطره مبدل شود و جز پشیمانی چیزی نداشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک در این روزها آنقدر که کرونا رکورد زده تاکنون هیچ رکوردی این چنین پر قدرت ثبت نشده است، هر روز صدها نفر از هموطنانمان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهند و هزاران نفر مبتلا می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

کرونا جدی تر از آن است که فکرش را می کنیم، خوی وحشی گری آن در این چند ماه ثابت شده، سن و سال هم سرش نمی شود تنها قربانی می گیرد و گاهی به دلیل غفلتی کوچک جان یک انسان از دست می رود.

,

شاید افرادی که به کرونا مبتلا شده اند اصلا فکرش را نمی کردند که روزی کرونا به سراغ آنها بیاید و جانشان را تهدید کند در حالی که این ویروس همه را تهدید می کند و با رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه به دستورات ستاد مقابله با کرونا مهار می شود.

,

علیرغم آمار بالای کرونا و موج جدیدی که بی رحمانه می تازد، اما عده ای چمدان ها را برای سفر بسته اند تا در چند روز تعطیلات خستگی را رفع کنند و خوش بگذرانند.

,

در حالی که همین خوش گذرانی به تلخ ترین خاطره زندگی افراد مبدل می شود، یا به کرونا مبتلا می شوند و یا عزیزی را از دست می دهند و علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

,

برخی تنها به لذت سفر، لحظه به لحظه سفر را در اینستاگرام گذاشتن فکر می کنند در حالی که این روزها، روزهای سفر رفتن نیست و طبق ستاد ملی کرونا همه شهرهای کشور درگیر این ویروس هستند که با رعایت چند نکته ساده جان خود و دیگران را به خطر نیندازیم.

,

با هر تعطیلی شاهد خودروهایی با پلاک های غیر بومی هستند که برای مسافرت راهی شهرها می شوند، در این میان شهرهای شمالی بیشتر از همیشه زیر بار ترافیک می روند و این زنگ خطری است که انگار عده ای نمی خواهند بشوند.

,

در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، دولت وظایفی دارد و می تواند با ایجاد محدودیت ها گامی برای کاهش شیوع بیشتر کرونا بردارد.

,

اعمال محدودیت در پنج شهر بزرگ کشور

, اعمال محدودیت در پنج شهر بزرگ کشور, اعمال محدودیت در پنج شهر بزرگ کشور,

در اواخر اسفند محدودیت هایی برای کاهش سفرها در کشور اعمال شد و همین محدودیت ها در کاهش ابتلا و مرگ و میر کرونا مشهود بود، در تعطیلات پیش رو دولت محدودیت هایی را اعمال کرده که ضروری است این محدودیت ها افزایش یابد.

,

علیرضا رئیس معاون بهداشت وزیر بهداشت در این راستا گفت: در تهران، مشهد، اصفهان، البرز، ارومیه، اگر پلاک غیربومی در این شهرها باشد امکان خروج برای آنان فراهم است و این بخشنامه، خودروهای حمل و نقل عمومی را شامل نمی‌شود.

,

وی افزود: این محدودیت‌ها برای خودروها شخصی است و هدف از اجرای این طرح، پیشگیری از سفرهای غیر ضروری است و خیز جدید بیماری تهدید است.

,

رئیس تصریح کرد: یکی از عوامل تأثیرگذار دیگر در شیوع  موضوع مسافرت هاست و در بیمارستان‌ها شاهد درگیر شدن خانواده‌ها با این بیماری هستیم و بر اساس الگویی که در شیوع و بروز بیماری در ۸ ماه گذشته داشته ایم نشان می‌دهد مسافرت‌ها تأثیر بسیار مستقیم و زیادی در گسترش بیماری دارد.

,  ,

معاون وزیر بهداشت گفت: این طرحی است که باید شهرهای بیشتری برای اعمال محدودیت‌ها در نظر گرفته شود و البته در شهرهای دیگر هم در آینده اجرا خواهد شد.

,

وی بیان کرد: اگر مسافرت‌ها کمتر شود قطعاً روند بیماری کاهش پیدا خواهد کرد.

,

چمدان هایی پُر از کرونا

, چمدان هایی پُر از کرونا, چمدان هایی پُر از کرونا,

اما علیرغم این محدودیت ها برخی همچنان اصرار بر مسافرت دارند، ریسک کردن را دوست دارند و راهی این سفر می شوند در حالی که همین ریسک سفر در این شرایط نامناسب می تواند یک عمر پشیمانی را به دنبال داشته باشد.

,

عباس گودرزی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کرونا شوخی بردار نیست و اگر این بیماری کنترل نشود، سبب بروز بحران می شود.

,

وی افزود: برخی از افراد در جامعه نکات بهداشتی و پروتکل ها را رعایت نمی کنند که در این راستا دولت باید تکالیفی را مشخص کند و با تشدید نظارت، بتواند در جامعه این تکالیف را دنبال کند.

,

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عزیزان زیادی به خاطر عدم رعایت نکات بهداشتی جان خود را از دست می دهند و خانواده های زیادی داغدار شده اند که ضروری است همه افراد، رعایت پروتکل های تعریف شده بهداشتی را یک الزام بدانند.

,

وی تصریح کرد: اگر ظرفیت تخت ها پر شود، مسئله به یک بحران تبدیل می شود و نباید اجازه داد به این مرحله برسد و هم اکنون با تعیین تکالیفی از سوی دولت می توان از بروز این بحران جلوگیری کرد.

,

گودرزی عنوان کرد: دولت موظف است در اقدام و عمل تصمیماتی بگیرد که این بیماری بیش از این شیوع پیدا نکند؛ متاسفانه طی چند روز اخیر میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور دو برابر شده و می طلبد که یک فرهنگ سازی شود و یک گفتمان عمومی راه اندازی گردد.

,

۶۵۴ نفر در لرستان بر اثر کرونا فوت کردند

, ۶۵۴ نفر در لرستان بر اثر کرونا فوت کردند, ۶۵۴ نفر در لرستان بر اثر کرونا فوت کردند,

مریم کوشکی دبیر کنترل و مراقبت بیماری کرونا اظهار داشت:  طی چند روز اخیر آمار ابتلا و مرگ و میر کرونا افزایش یافته به طوری که تاکنون فوتی های کرونا در لرستان به ۶۵۴ نفر رسیده است.

,

وی افزود: ۳۱هزار و ۳۵۲نفر در استان به کرونا مبتلا شده اند و با توجه افزایش این بیماری ضروری است تا پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت شود.

,

کوشکی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۵ نفر مبتلا به بیماری کووید۱۹ در بیمارستانهای استان بستری بوده و تحت مراقبت قرار دارند که حال ۳۸نفر وخیم اعلام شده است.

,

دبیر کنترل و مراقبت بیماری کرونا در لرستان با اشاره به این که ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز تکمیل شده است گفت: با توجه به وضعیت قرمز استان لرستان و افزایش شیوع این بیماری، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز تکمیل شده است.

,

وی بیان کرد: شهروندان حتما استفاده از ماسک، رعایت فاصله و عدم حضور در مکان های پر ازدحام را مد نظر داشته باشند تا از شیوع این بیماری کاسته شود.

,

ضرورت حساسیت برای کرونا

, ضرورت حساسیت برای کرونا, ضرورت حساسیت برای کرونا,

با توجه به آمار بالای کرونا در استان لرستان محدودیت هایی اعمال شده تا بتواند بخشی از امار کرونا را کاهش دهد از جمله تعطیلی دو هفته ای مدارس، فعالیت ادارات با نیمی از کارمندان و تعطیلی برخی از صنوف و باشگاه های ورزشی اما در کنار همه این موارد ضروری است تا کرونا بیش از همیشه جدی گرفته شود تا با حساسیت و رعایت نکات بهداشتی از شیوع ان کاهش یابد.

,

مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی مدارس و دانشگاه ها به صورت غیر حضوری است ، نشان می دهد که تکلیف مابقی مکان ها چگونه است و حتما باید محدودیت ها افزایش یابد.

,

ویسکرمی بیان کرد: بار اصلی مبارزه با کرونا به دوش مردم است که به خود و کادر درمانی رحم کنند و با رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی از این بیماری محفوظ بمانند.

,

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی عنوان کرد: نقش مردم در این راستا بسیار برجسته و فرهنگ سازی بسیار موثر است و همه باید با رعایت این مسائل بهداشتی کمک کنند تا از شیوع هر چه بیشتر کرونا جلوگیری شد. ضروری است تا برای مقابله با کرونا،عزم ملی ایجاد شود و دولت و مردم هر کدام به سهم خودشان برای مقابله اقدام نمایند.

,

حالا تعطیلات از امروز آغاز می شود و انتظار می رود از یک سو مردم و از یک سو دولت برای کاهش شیوع کرونا اقدام کنند تا بیش از این شاهد اخبار تلخ جانباختن هموطنانمان بر اثر این بیماری نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه