اخبار داغ

قالیباف در یازدهمین مراسم بزرگداشت شهدای وحدت:

عمق استراتژیک نظام، قلب مردم است نه توان نظامی و اقتصادی/ برای حل مشکلات مردم باید به میان آنها برویم

عمق استراتژیک نظام، قلب مردم است نه توان نظامی و اقتصادی/ برای حل مشکلات مردم باید به میان آنها برویم
محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در یازدهمین مراسم بزرگداشت شهدای وحدت گفت: اگر خدا باور و مردم باور باشیم مشکلات اقتصادی کشور قابل حل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ یازدهمین مراسم بزرگداشت شهدای وحدت صبح امروز با حضور فرمانده سپاه امام رضا(ع) و مدعوین 850 نفر از خانواده های شهدای شیعه و اهل سنت خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، کرمان و استان سیستان و بلوچستان در مجتمع آیه های مشهد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حال برگزاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

سخنران اصلی این مراسم محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی است.

,

گفتنی است خانواده شهید شوشتری و شهید محمدزاده، فرماندهان عالی رتبه نظامی و همچنین علمای اهل‌سنت از شهرستان های خواف و تایباد نیز در این یادواره شهدا حضور دارند.

,

شهید شوشتری هرگز سنگر مجاهدت را خالی نکرد

, شهید شوشتری هرگز سنگر مجاهدت را خالی نکرد, شهید شوشتری هرگز سنگر مجاهدت را خالی نکرد,

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: حضور در مراسم یادواره شهدای خدمت و امنیت توفیق بزرگی است که گل سرسبد این شهدا شهید شوشتری و محمدزاده هستند.

,

وی افزود: ما در شهدای دفاع مقدس و پس از ان نگاه میکنیم چند نفری را میبینیم که تداوم در مجاهدت داشتند و هرگز سنگر مجاهدت را خالی نکردند یکی از انها شهید شوشتری است.

,

قالیباف گفت: در شهدای دوران دفاع مقدس و بعد آن چند نفری هستند که خدا این توفیق رابه آنها داده که تداوم در مجاهدت داشتند که یکی از آنان شهدا شهید شوشتری است.

,

وی با بیان اینکه شهدای وحدت هم خون دل خوردند و هم خون دادند برای خدمت به مردم افزود: شهید شوشتری مجاهدت در عرصه امنیت و خدمت به محرومان را ادامه داد لذا این ها تربیت شده فرهنگ جهاد خدمت به مردم هستند.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار نمود: شهید شوشتری مثل خیلی‌ها می توانست زندگی خودش را داشته باشد ولی به مناطق محروم خدمت کرد، از طرف دیگر هم شهید شوشتری و هم شهید محمد زاده و همه شهدا یک درس بزرگ به ما دادند که پیروزی دو رکن دارد: خدا باوری و مردم باوری.

,

قالیباف افزود: شهید سلیمانی به ما آموخت که خدا باوری و مردم باوری در مبارزه با استکبار در کشورهای دیگر هم هست، اما در زمینه اقتصادی معتقدم اگر خدا باور و مردم باور باشیم مشکلات اقتصادی کشور قابل حل است، اگر در اقتصاد مشکل داریم برای این است که اعتقادی به سنت های الهی نداریم، مشکل اقتصادی داریم چون مردم را از اقتصاد حذف کردیم، چرا که باور به جوانانمان نداشتیم، ایران قوی وقتی اتفاق می‌افتد که تک تک مردم قوی باشند.

,

وی در ادامه یادآور شد: اقتصاد پیشرفت نمی کند چون عده ای می‌خواهند اقتصاد منو‌پل خودشان باشند، مسئولین باید آنچه در مردم خودمان است را از دشمن تمنا نکنید چون آمریکا جز خیانت به کشور هیچ کاری نکرده است. باید در میان مردم باشیم و درد آنها را بفهمیم تا مشکلاتشان را حل کنیم و همه ما باید بدانیم عمق استراتژیک این نظام توان اقتصادی و نظامی نیست، بلکه قلب مردم است.

,
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این ایام شهادت در مجلسی که به یاد و نام شهدا است و  در جمع  مولد فرهنگ جهاد و شهادت خانواده شهدا رزمندگان و ایثارگران عزیز کنار هم جمع شدیم تا یاد کنیم و زنده نگهداریم یاد شهدا و این مجلس ذکر در حقیقت خود ایام الله است.
,
 
,
وی افزود: ما در شهدای دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس وقتی نگاه میکنیم چند نفری را میبینیم که خدا این توفیق را به ان ها  داده تا تداوم در مجاهدت داشته باشند و هرگز سنگر جهاد را رها نکردند و یکی از ان شهدا شهید شوشتری است که همه ما به یاد داریم این شهید از روزهای اول در کردستان و سنندج حضور پیدا کرد و به مبارزه پرداخت و در دفاع مقدس از ابتندا تا انتها مجاهدت کرد و در میدان جنگ بود.
,
 
,
قالیباف خاطرنشان کرد: شهید شوشتری بعد از دوران دفاع مقدس نتیز مجاهدت را از دو بعد ادامه داد هم در امنیت در منطقه خراسان و فرماندهی در قرارگاه حمزه بعد از دفاع مقدس و بعد هم در قرارگاه قدس در جنوب شرق کشور سیستان و بلوچستان این شهر محروم جهت برقراری امنیت و مجاهدت برای خدمت رسانی به افراد که در این مناطق سکونت داشتند به جهاد پرداخت.
,
 
,
وی با بیان اینکه شوشتری و محمد زاده و شهدای وحدت هم خون دل خوردند و خون دادند برای خدمت به مردم افزود: این ها هستند که نماد فرهنگ جهاد هستند و فرهنگ جهاد شهادت و خدمت به مردم یعنی این و از ویژگی های شهید شوشتری در اوج شجاعت و مدیریت خود همه میدیدیم.
,
 
,
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در شرایط سخت در پشت خاکریز و شرایط سخت نیز آرامش روحی شهید شوشتری میدرخشید و به همهی رزمنده ها ارامش میداد شهید شوشتری در مجاهدت اجتماعی خودش به همه ما اموخت ان چیزی که مهم است انسانیت انسان است و این است که بر اساس باور های مکتب قران و اهل بیت به مردم از هر مذهبی باید خدمت کرد.
,
 
,
وی افزود: به همه کسی که در سایه نظام جمهوری اسلامی هستند باید محبت کرد و این فرهنگ جهاد و مجهادت است و او به همه ما اموخت که انقلابی واقعی بود و تحت تاثیر قبیله گرایی قرار نگرفت و در دسته و گروها قرار نگرفت و  برای او انقلاب و رهبر انقلاب  و مردم موضوعیت داشت و در سراسر زندگی این برداشت می‌شود.
,
 
,
قالیباف گفت: شهید شوشتری هم میتوانست مثل دیگران در این شرایط سنی زندگی خود را سپری کند چراکه مجاهدت لازم را نیز انجام داده است ولی او مناطق محروم را انتخاب کرد برای امنیت ملی و اثبات کارامدی دین در ادامه جامعه بر ای اینکه یک کودک جوان و خانواده در دور ترین نقاط احساس امنیت کند و به حق خدا اجر پاداش شهید شوشتری و محمد زاده را داد.
,
 
,
وی افزود: دوستان شهید محمد زاده را میشناسند ایشان در ورود اغاز جنگ در حوزه نیروی انسانی بود ولی در شب عملیات اولین کسی را در خاکریز می دیدید شهید محمدزاده بود، رجبعلی بود که پشت خاکریز آرپی‌جی میزد و غرش می کرد و این شهید به عنوان رشیدترین و نترس ترین فرمانده گردان در جبهه جنگید.
,
 
,
افسوس میخورم که چرا نمیتوانیم این فرهنگ را به نسل جدید منتقل کنیم
, افسوس میخورم که چرا نمیتوانیم این فرهنگ را به نسل جدید منتقل کنیم,
 
,
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همیشه افسوس میخورم که چرا نمیتوانیم این فرهنگ را به نسل جدید منتقل کنیم اظهار کرد: این دو شهید و همه شهدای ما شهید سلیمانی و کاوه درسی بزرگ به همه ما دادند و این است که پیروزی مستلزم خداباوری و مردم باوری است و این دو رکن فقط در دفاع مقدس نیست این دو اصل در سیستان و قرار گاه شرق کشور نیز هست در محرومیت زدایی و توان مند سازی نیز وجود دارد؛ شهید سلیمانی به ما اموخت خدا باوری و مردم باوری در مبارزه با استکبار در تمام دنیا و غرب اسیا نیز است.
,
 
,
وی افزود: انها به ما اموختند امروز بدانیم در اداره کشور قانون گذاری و مسائل اجتماعی نیز همان خداست و اگر ما خدا باور و مردم باور باشیم حتما تورم و مشکلات اقتصادی نیز قابل حل است چراکه سنت های الهی در هیچ زمانی تغییر نمیکنند سنت های الهی این نیست که فقط مختص امنیت بوده و در صنعت نباشد؛ سنت الهی پا برجا است برای همه بشریت در همه عرصه و نسل ها هر دولتی هر گروهی اعتقاد الهی پیدا کند پیروزی حق انان است.
,
 
,
اساس جمهوری اسلامی ایران بر سنت های الهی برقرار است
, اساس جمهوری اسلامی ایران بر سنت های الهی برقرار است,
 
,
قالیباف ادامه داد: سنت های الهی تبدیل نمی‌شوند و قانونی جدیدی جایگزین قانون قبلی نمی شود و سنت‌های الهی تغییر نمیکنند و دستخور هیچ تغیری در هیچ زمانی نمی شود لذا اساس جمهوری اسلامی ایران بر اساس سنت های الهی برقرار است و هر موقع به این سنت ها باور داشتعیم موفق شدیم و هرکجا در رویکرد ها و نگرش ها نسبت به این دو موضوع بی تفاوت بودیم و ایمان نداشتیم با مشکل مواجه شدیم و این مشکلات را می بینیم.
,
 
,
وی با بیان اینکه امروز اگر در اقتصاد دچار چالش هستیم به این دلیل است که به سنت های الهی باور نداریم افزود به هر حال وقتی مال حرامی در زندگی وارد شود افزود:  وقتی در سیاست های پولی و مالی درست تصمیم نگیریم و رویکرد غلط داشته باشیم چه در باور های اقتصادی و رویکرد سیاسیمان وقتی مردم باور نباشیم و به جوانان اعتماد نداشته باشیم و وقتی 80 درصد اقتصاد ما به اقتصاد دولتی وابسته باشد باید با مشکل مواجه شویم چرا که مردم را از این عرصه حذف کردیم چراکه به مردم و جوانان باور نداشتیم.
,
 
,
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطمئن باشید اگر این مسیر را انتخاب کنیم و نگاه و باورمان به سنت های الهی باشد و به مردم تکیه کنیم پیروز خواهیم شد؛ ایران قوی وقتی محقق می شود که تک تک مردم ایران قوی باشند و اقتدار ملی بر این اثر به وجود می اید.
,
 
,
در حوزه تکنولوزی و عرصه دفاع جزو 5 کشور اول دنیا هستیم
, در حوزه تکنولوزی و عرصه دفاع جزو 5 کشور اول دنیا هستیم,
 
,
وی افزود: امروز ما در حوزه تکنولوزی و عرصه دفاع جزو 5 کشور اول دنیا هستیم و همین جوانان این قدرت موشکی را در انواع مختلف ساختند و وقتی جوانان تصمیم گرفتند ماهواره در مدار قرار بدهند در 5 سال این کار را انجام دادند لذا ما در اقتصاد فرصت مردم باوری را از جوانان گرفتیم چرا که برخی مسئولان می خواهند اقتصاد در دستانشان باشند و به مردم اعتقاد ندارند.
,
 
,
قالیباف با بیان اینکه دشمن دشمن است و  تا به امروز امریکا جز خیانت به کشور ما کار دیگری نکرده است خاطرنشان کرد: باید به باور های انقلاب و مردم تکیه کنیم و درد مردم را بفهمیم و بدانیم عمق استراتژیک این نظام قلب مردم ایران است و باید صادقانه به مردم خدمت کنیم تا خدا راه را برای ما بگشاید.
,
 
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه