اخبار داغ

مرغ در کُردستان یک پا دارد؛

افزایش قیمت نهاده ها، مشکل اصلی تولیدکنندگان مرغ/ قیمت‌هایی که با شرایط واقعی هزینه‌های تولید منطبق نیست!

افزایش قیمت نهاده ها، مشکل اصلی تولیدکنندگان مرغ/ قیمت‌هایی که با شرایط واقعی هزینه‌های تولید منطبق نیست!
کافیست این روزها سری به مرغ فروشی های سطح شهر سنندج بزنید، اینجا روند قیمت ها صعودی است و مدت هاست مردم این شهر به افزایش بی ضابطه قیمت ها عادت کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، کافیست این روزها سری به مرغ فروشی های سطح شهر سنندج بزنید، اینجا روند قیمت ها صعودی است و مدت هاست مردم این شهر به افزایش بی ضابطه قیمت ها عادت کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

بهانه ها هم همیشه مشترک است، نهاده نداریم، دلار گران شده و تورم رو به افزایش است. از سوی دیگر هر بار که از مسئولان در خصوص گرانی قیمتها سوال می پرسیم فقط یک جواب دارند «همه چیز تحت تاثیر قانون عرضه و تقاضا است»!

,

در این میان این قشر ضعیف و متوسط جامعه هستند که مجبور می شوند رفته رفته بسیاری از کالاهای را از سبد مصرفی روزانه حذف کنند و کالاهای با ارجیحت قبلی کمتر را در سبد مصرف بگنجانند.

,

, ,

مرغداران متضرر شده اند

, مرغداران متضرر شده اند, مرغداران متضرر شده اند,

شفیعی نماینده مرغداران  استان کردستان می گوید: طی چند ماه گذشته مرغداران متضرر شدند در سه ماه اول سال ۶ هزار و ۸۰۰ تُن ذرت و هفت هزار و ۱۲۰ تُن سویا دریافت کرده‌ایم این درحالی است که نیاز ماهانه مرغداری‌های کردستان هشت هزار تن سویا و ۱۲ هزار تن ذرت است که به جای ۶۰ هزار تن، ۱۴ هزار تن در این سه ماه دریافت کرده‌ایم.

,

وی تصریح کرد: استفاده از وسایل گرمایشی نیز هزینه های تولید را افزایش می دهد و اگر بحث کمبود نهاده های تولید ادامه یابد در روزهای پیش رو روند گرانیها افزایش می یابد.

,

وی گفت: ما گران فروشی نمی کنیم مردم بدانند که هزینه های تولید افزایش یافته است و میزان بسیار اندکی ذرت و سویا یارانه ای در اختیار ما قرار می گیرد و باید با صرف هزینه سنگین این مواد را از بازار آزاد تهیه کنیم.

,

, ,

قیمت‌های تعیین شده برای فروش مرغ با شرایط واقعی هزینه‌های تولید منطبق نیست

, قیمت‌های تعیین شده برای فروش مرغ با شرایط واقعی هزینه‌های تولید منطبق نیست,

فرید سپری رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان می گوید: باتوجه به اهمیت تامین امنیت غذایی به عنوان اساس و اولویت وزارت جهاد کشاورزی، تامین نهاده برای تولید کنندگان یک ضرورت مهم است.

,

وی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت مرغداری کردستان فعالیت می‌کنند اظهار داشت: با تمام پیگیری‌ها برای تامین نهاده توانستیم ۴۰ درصد نهاده سفارش داده شده را تامین کنیم.

,

وی اضافه کرد: قیمت‌های تعیین شده برای فروش مرغ در تنظیم بازار کشور با شرایط واقعی هزینه‌های تولید منطبق نیست .

,

, ,

سپری افزود : نوسانات موجود در بازار و مشکلات تأمین نهاده‌ها شرایط ویژه‌ای برای واحدهای تولیدی فراهم کرده که در این راستا باید سازو کارهای مناسبی اتخاذ شود تا نهاده با رعایت موارد تعیین شده از سوی وزارتخانه در اختیار تولید کننده قرار  گیرد.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در دستورالعمل‌های جدید چگونگی تخصیص نهاده به تولید کنندگان، تعیین شده که اجرای واکسیناسیون، پلاک کوبی دام های سنگین از جمله این شرایط دستورالعمل‌ها است که باید رعایت شود.

,

, ,

انتقاد عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از گرانی مجدد مرغ

, انتقاد عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از گرانی مجدد مرغ,

پرویز اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از گرانی مجدد مرغ در روزهای اخیر به علل گرانی و راه‌های ایجاد ثبات قیمتی این کالای اساسی اشاره کرد و گفت: از آنجا که باید دلیل اصلی گرانی مرغ را در عدم تامین نهاده‌های دامی یافت، درصورت تامین این نهاده‌ها، می‌توان به تولید انبوه گوشت مرغ و حتی صادرات نیز رسید، در واقع اگر مشکلاتی همچون تامین ارز و انجام به موقع ثبت سفارشات، حل شود قیمت گوشت مرغ مناسب شده و تولید انبوه نیز محقق خواهد شد.  

,

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه مرتبا شاهد افزایش قیمت کالاهای مختلف اساسی به صورت نوبتی هستیم اما وزیر جدید صمت گزارش‌های امیدبخشی مبنی بر ایجاد ثبات قیمتی در بازار کالاهای اساسی داده است.

,

وی اضافه کرد: افزایش قیمت مرغ و دیگر کالاهای اساسی همچون زنجیره‌ای به هم مرتبط هستند که این مهم به تدابیر مدیریتی و اجرایی باز می‌گردد چراکه بسیاری تصمیم‌گیری‌ها در حوزه اجرا سلیقه‌ای است و خط و مشی مشخصی را دنبال نمی‌کند و در نهایت دود این عملکرد سلیقه‌ای و پراکندگی تصمیم‌گیری در کلان اجرایی، به چشم مردم و مصرف‌کننده می‌رود.

,

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس از بعد نظارتی خود به این موضوع ورود می‌کند و حتما تصمیماتی را به نفع مردم خواهد گرفت، اضافه کرد: اگرچه تصمیمات اجرایی در دست مجلس نیست اما مجلس یازدهم در تلاش است شرایط بهتری را برای مردم فراهم کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه