اخبار داغ

پزشکان بسیجی ای که به مناطق محروم امید تزریق کردند؛

خدمت بی منت پزشکان جهادگر زیر آسمان مناطق محروم/ چشمان کم سویی که در بیمارستان های صحرایی رنگ امیدواری به خود گرفتند

خدمت بی منت پزشکان جهادگر زیر آسمان مناطق محروم/ چشمان کم سویی که در بیمارستان های صحرایی رنگ امیدواری به خود گرفتند
جمعی از پزشکان متخصص کشور با حضور در مناطق مرزی و محروم کردستان به بیمارانی که سالها رنگ پزشک و بیمارستان را به خود ندیده بودند به صورت رایگان خدمات رسانی کردند و در این کار جهادی مسبب شدند تا بیماران سالخورده ای که چشمانشان کم سو شده بود دوباره سو پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، طرح های محرومیت زدایی سپاه به ویژه برپایی بیمارستانهای صحرایی از آن دست از طرح هایی است که برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی رایگان در مناطق محروم کشور به جدیت دنبال می‎شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

 چند سالی است که خدمات رسانی به مناطق محروم کشور هر ساله با همت سپاه پاسداران و بسیج جامعه پزشکی و همکاری نهادهایی همچون دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور اجرایی می‎شود.

,

, ,

طرح محرومیت زدایی که با اعزام تیم‎های پزشکی متخصص و عمومی همراه بوده است، طرح های محرومیت زدایی که مورد استقبال مردم در نقاط مختلف کشور قرار گرفته است و بسیاری از مردم در روستاهای مرزی و محروم کشور قدردان این خدمات رسانی هستند چرا که این خدمات رسانی دغدغه ی بسیاری از افراد نیازمند به خدمات بهداشتی و پزشکی را کم نموده و باری از دوش این خانواده ها برداشته شده است. 

,

, ,

از آخرین باری که توانسته بود به دکتر برود خیلی وقت می گذشت

, از آخرین باری که توانسته بود به دکتر برود خیلی وقت می گذشت, از آخرین باری که توانسته بود به دکتر برود خیلی وقت می گذشت,

مرد سالخورده ای در آن میان از  کم سو شدن چشمانش می گفت و زن سالخورده دیگر با دستان پینه بسته عصای چوبیش را تکیه گاه خود کرده بود و می گفت مدتها است که سوی چشمانم را از دست داده ام، همه محرومان مناطق آمده بودند تا در طرحی که به یاری خادمین سبز پوش سپاه بر پا شده بود شرکت کنند، خادمینی که همیشه و در هر حال یاریگر مردم محروم اند.

,

, ,

تریلی های که به درمانگاه های سیار تبدیل شده بود اینجا در روستاها و مناطق محروم کردستان مامنی برای درد کسانی که توانایی و استطاعت مالی برای رفتن به بیمارستانهای بزرگ را نداشتند، شده بود.

,

رمضان زاده مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: بیش از 300 نفر از محرومین کمیته امداد، بهزیستی و روستاهای محروم که با همکاری شبکه بهداشت جهت خدمات چشم پزشکی غربالگری شده بودند با تجهیزات کامل و با استفاده از متخصصین توانمند معاینه شدند و گفتنی است که  صفر تا صد این خدمات به صورت رایگان بوده است.

,

وی خدمات‎رسانی به اقشار آسیب‌پذیر را یکی از اهداف بزرگ نظام اسلامی نام برد و افزود: سپاه با راه اندازی بیمارستانهای صحرایی در نقاط محروم کشور پیش قدم شده و خوشبختانه همانند دیگر امورات و طرح های دیگری که در دست گرفته در این امر نیز موفق عمل کرده است.

,

به گفته پزشکان و متخصصین داوطلب در این مناطق لذت و خدمت بی منت زیر آسمان مناطق محروم از جمله خدماتی است که سختی کار را آسان می کند.

,

یکی از متخصصین می گوید کار در این مناطق توفیقی است که خداوند آن را ارزانی هر کسی نمی کند و این شیرین ترین و لذت بخش ترین روزهای کاری ما خواهد بود.

,

, ,

وی در ادامه عنوان داشت: دعای خیر مردم مناطق محروم از جمله افراده سالخورده و رنج کشیده بهترین ثمره برای کار جهادی جهادگران است.

,

کمی آنطرف تر پیرمردی دعای خیرش را بدرقه راه تمامی سبز پوشانی می کرد که امروز اقدام به اینچنین کار جهادی کرده بودند و می گوید سویه دوباره چشمانش را وامدار دستان پزشکانی است که در این کار جهادی حضور به عمل آورده اند.

,

نقش بیمارستانهای صحرایی در کاهش هزینه های درمانی در مناطق محروم

, نقش بیمارستانهای صحرایی در کاهش هزینه های درمانی در مناطق محروم,

کمی آنطرف تر پیرمردی که گویی سویه دوباره چشمانش را وامدار خدمت صادقانه گروه جهادی است از این اقدام خداپسندانه سپاه اظهار خوشنودی می کرد در این باره گفت: برپایی اینگونه بیمارستانها از سوی سپاه سبب آسوده خاطری مردم در مناطق محروم شده است و هزینه درمان آنها و دیگر مشکلات آنها در بحث سلامت کاهش یافته است.

,

یکی دیگر از اهالی روستا که  مادر مریضش را به آنجا آورده بود با اشاره به اینکه بیمارستانهای صحرایی در کاهش هزینه های درمانی در مناطق محروم نقش چشمگیری دارند افزود: خیلی وقت است که می خواهیم مادرمان را برای برخی از معاینات چشم پزشکی به بیمارستان ببریم اما توانایی مالی برای این کار را نداشتیم ولی امروز با اجرای این طرح توسط سپاه به راحتی توانستم مادرم را درمان کنم.

,

, ,

از مهمترین اهداف بسیج جامعه پزشکی در مناطق کم برخوردار خدمت به مردم و ارائه خدمات پزشکی و درمانی رایگان است که اجرای این برنامه‌ها تدبیر هوشمندانه‌ای از سوی سپاه  است که انجام  این امر موجب افزایش امید در جامعه بویژه مردم محروم منطقه خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه