اخبار داغ

سردار جلالی:

سند پدافند غیرعامل شهرها تدوین شد

سند پدافند غیرعامل شهرها تدوین شد
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: سند پدافند غیر عامل شهرها تدوین و به همه استانها و شهرداری ها شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا جلالی روز پنجشنبه در سی و ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها،که در محل مجلس قدیم برگزار شد، گفت: سند پدافند غیر عامل شهرها تدوین و به همه استانها و شهرداری ها شده است و با توجه به اولویت ها ۵۲ شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر برای پیاده سازی این سند انتخاب شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: در همه کشورهای دنیا ساختارهای گسترده ای برای پدافند غیرعامل وجود دارد. ۲۵ سال برای تشکیل پدافند غیرعامل تاخیر داشته ایم و تا سال ۸۲ در این حوزه فاقد ساختار پدافند غیرعامل بودیم، اما اکنون سند پدافند غیرعامل شهرها تدوین شده است.

,

جلالی گفت: موضوع پدافند غیرعامل  مفهومی است که از گذشته وجود داشته و در همه کشورها به طور غیرنظامی بخشی از دفاع محسوب می شود.

,

رئیس سازمان پدافند غیرعامل  با بیان اینکه برنامه توسعه و شهرسازی کشور با این نوع پدافند غیر نظامی امنیت افزا می شود تصریح کرد: امروزه در همه کشورهای دنیا ساختارهای گسترده ای برای پدافند غیرعامل وجود دارد برای مثال در روسیه یک وزارتخانه در این حوزه وجود دارد. کشوری مثل آمریکا چندین سازمان در این حوزه دارد و بعد از یازده سپتامبر یک وزارتخانه با نام دفاع سرزمینی در این حوزه تشکیل شد.

,

وی اضافه کرد: ماموریت این سازمان ها دفاعی است و این دفاع بدون استفاده از سلاح انجام می گیرد و حوزه عملش در سطح کشوری است. بدنه این ساختار در سلسله مراتب دفاعی کشور است اما حوزه عملش کل کشور را در بر می گیرد.

,

 

,

۷۲ درصد جمعیت ایران در شهرها ساکن شده اند
 

, ۷۲ درصد جمعیت ایران در شهرها ساکن شده اند, ۷۲ درصد جمعیت ایران در شهرها ساکن شده اند,
,

جلالی ماموریت سازمان پدافند غیرعامل را در تعامل مستقیم با همه دستگاه ها برای دفاع همه جانبه در کشور دانست و توضیح داد: ۷۲ درصد جمعیت کشور در شهرها ساکن شده اند که نشان دهنده یک مهاجرت بسیار شدید است و متاسفانه این مهاجرت و گسترش غیرارادی و غیرمهندسی رخ داده است.

,

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: نتیجه این مهاجرت غیرمهندسی باعث ایجاد یکسری ناهنجاری ها شده است که خود به خود مشکلاتی را برای کشورها تولید می کند. ایجاد زیرساخت ها در حوزه شهرها و مدیریت شهرها اولین جایی است که خودش را نشان می دهد. از این رو در این حوزه فناوری ها و توسعه فناوری ها باعث می شود قابلیت های بسیار زیادی پیدا کنیم.

,

وی گفت: در کنار این قابلیت ها مجموعه ای از ضعف ها و مشکلات هم ایجاد می شود. وقتی فناوری های نو وارد زیرساخت ها می شوند مدیریت را هوشمند می کنند اما دسترسی هایی هم به برخی از افراد می دهد که با نفوذ سایبری کشور را دچار مشکل کنند.

,

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: ایجاد زیرساختها ضرورت توسعه منطقی و هوشمندسازی را نشان می دهد. درست است که با هوشمندسازی امکان مدیریت بهتر را به دست می آوریم اما در کنارش امکان دسترسی افراد نفوذی را هم فراهم می کنیم. از این رو می گویند در کنار هر فرصتی در حوزه سایبری یک تهدید هم به وجود می آید که باید مراقب تهدیدها باشیم.

,

وی محور اصلی فعالیت سازمان پدافند غیرعامل را کاهش آسیب پذیری، تداوم کارکردهای ضروری کشور، تسهیل مدیریت بحران، ارتقا تاب آوری ملی کشور و در نهایت تکمیل پروژه بازدارندگی عنوان کرد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه